Způsob volby členů jednotlivých mediálních rad chce změnit ministryně kultury Alena Hanáková (TOP 09). Zpravodajskému serveru Týden.cz řekla, že chce vytvořit komisi, která se zaměří na komplexní změny mediálních zákonů. Kromě změny způsobu obsazování mediálních rad by se komise zaměřila i na otázku regulace hlasitosti televizní reklamy nebo zákazu reklamy okolo a v dětských pořadech.
K TÉMATU: Nová ministryně kultury Hanáková by snížila rozpočet České televize
Hanáková se tak snaží podchytit aktivitu ostatních dvou koaličních stran, protože novelu zákona, která zakazuje hlasitou televizní reklamu, již připravila ODS, a zákaz reklamy u dětských pořadů zase Věci veřejné. Ministryně tvrdí, že je třeba všechny tyto aktivity centralizovat, aby chystané změny byly komplexní. A už pověřila svého prvního náměstka Františka Mikeše, aby ustavil zmíněnou komisi.
Hanáková krátce po jmenování do funkce, v níž vystřídala odvolaného Jiřího Bessera, také prohlásila, že by ráda snížila rozpočet České televize.