HBO se pustilo do boje s Netflixem, spustilo streamovací HBO Now

8. 4. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: HBO
Těsně před nedělní premiérou nové řady seriálu Hra o trůny spustilo HBO svou čistě internetovou streamovací službu do ostrého provozu.

Než začnete jásat nad tím, že si Hru o trůny konečně budete moci pustit kdekoli a kdykoli přes internet, je třeba doplnit tradiční: žijeme ve špatné části světa. HBO Now zatím funguje jen pro uživatele v USA. Kdy dorazí i do ČR, zatím není jasné.

HBO službu spustilo ve spolupráci se dvěma vybranými partnery: jedním je Apple, který ji nabízí na Apple TV nebo v rámci aplikace pro iOS. A druhým je americký operátor Optimum, který ji nabízí svým klientům. Rozšíření na další operátory a operační systémy (třeba Android) má přijít později.

HBO Now je klasická streamovací služba, ve které si můžete přes internet pouštět filmy a seriály z produkce HBO. Na rozdíl od už i v ČR fungující VoD služby HBO Go si ji ale mohou pořídit i zákazníci, kteří nemají předplacené kabelové služby HBO.

Obsah obou služeb je stejný. HBO Go dnes spustíte na více zařízeních než HBO Now – včetně například chytrých televizí. Každé si ale musíte aktivovat a přihlásit se k němu přes účet vašeho kabelového operátora (do smart televize navíc musíte zadat PIN). Dá se ale předpokládat, že HBO Now v budoucnu přehrajete také skoro všude.

MM 26 baliček

Dá se tak říct, že HBO Now je hlavně alternativou pro ty, kdo kabelový balíček HBO vůbec nechtějí (nebo nemají ke kabelovce přístup), a přesto by se rádi na produkci HBO dívali přes internet. 

Odpovídá tomu i cena, která je v USA 14,99 dolaru měsíčně (v přepočtu asi 390 Kč). Což je přibližně stejná částka, kterou v USA stojí kabelový balíček HBO, obsahující také HBO Go (ceny se u různých operátorů mírně liší). Pro srovnání: konkurenční Netflix přijde na 8,99 dolaru měsíčně.

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Zaměřuje se na telekomunikace, umělou inteligenci i na média. Najdete ho na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).