HBO se pustilo do boje s Netflixem, spustilo streamovací HBO Now

8. 4. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: HBO
Těsně před nedělní premiérou nové řady seriálu Hra o trůny spustilo HBO svou čistě internetovou streamovací službu do ostrého provozu.

Než začnete jásat nad tím, že si Hru o trůny konečně budete moci pustit kdekoli a kdykoli přes internet, je třeba doplnit tradiční: žijeme ve špatné části světa. HBO Now zatím funguje jen pro uživatele v USA. Kdy dorazí i do ČR, zatím není jasné.

HBO službu spustilo ve spolupráci se dvěma vybranými partnery: jedním je Apple, který ji nabízí na Apple TV nebo v rámci aplikace pro iOS. A druhým je americký operátor Optimum, který ji nabízí svým klientům. Rozšíření na další operátory a operační systémy (třeba Android) má přijít později.

HBO Now je klasická streamovací služba, ve které si můžete přes internet pouštět filmy a seriály z produkce HBO. Na rozdíl od už i v ČR fungující VoD služby HBO Go si ji ale mohou pořídit i zákazníci, kteří nemají předplacené kabelové služby HBO.

Obsah obou služeb je stejný. HBO Go dnes spustíte na více zařízeních než HBO Now – včetně například chytrých televizí. Každé si ale musíte aktivovat a přihlásit se k němu přes účet vašeho kabelového operátora (do smart televize navíc musíte zadat PIN). Dá se ale předpokládat, že HBO Now v budoucnu přehrajete také skoro všude.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Dá se tak říct, že HBO Now je hlavně alternativou pro ty, kdo kabelový balíček HBO vůbec nechtějí (nebo nemají ke kabelovce přístup), a přesto by se rádi na produkci HBO dívali přes internet. 

Odpovídá tomu i cena, která je v USA 14,99 dolaru měsíčně (v přepočtu asi 390 Kč). Což je přibližně stejná částka, kterou v USA stojí kabelový balíček HBO, obsahující také HBO Go (ceny se u různých operátorů mírně liší). Pro srovnání: konkurenční Netflix přijde na 8,99 dolaru měsíčně.

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).