Nejsme televize, jsme HBO. Tento slogan od letoška platí ještě víc, protože placené filmové kanály HBO, které z principu nevysílají reklamu, od Nového roku zrušily také sponzoring pořadů. Jako první o tom informoval ekonomický deník E15, kterému to potvrdil generální ředitel české pobočky HBO Ondřej Zach. Spozoring HBO prodávalo prostřednictvím agentury At Media, která na českém trhu zastupuje dvacítku menších televizí.
K TÉMATU: Vlastník HBO a CNN získá třetinový podíl v CME, majiteli televize Nova
Ano, v souladu s naším dlouhodobým úsilím o zvyšování diváckého komfortu jsme se rozhodli také významně omezit využívání sponzoringu. HBO posiluje svoje postavení bez nánosů obtěžující reklamy,
řekl listu Zach. E15 odhaduje, že se tím HBO připraví o miliony korun ročně. Programy HBO však fungují jako prémiové, jejich hlavním zdrojem je předplatné od diváků kabelové, IP a satelitní televize.
ČTĚTE TAKÉ: Videotéka HBO GO expanduje do střední Evropy. Bude i v Česku
HBO zásadně nesděluje počty předplatitelů v jednotlivých zemích, podle deníku E15 ale v roce 2009 vykázala celkové tržby 1,623 miliardy korun a dosáhla zisku 199 milionů Kč. Vedle programů HBO, HBO HD, HBO 2 a HBO Comedy v České republice provozuje také alternativní filmové kanály Cinemax a Cinemax 2, a také domácí videotéku HBO Digital a připravuje expanzi internetové videotéky HBO GO. Majitelem HBO je americká společnost Time Warner, které patří také třetinový podíl ve skupině CME, vlastníkovi televize Nova.