Hlavní navigace

HBO už nebude otravovat diváky sponzoringem pořadů, zrušilo ho

4. 2. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Digitální kabelová televize DVB-C Autor: 115393
4. 2. 2011

Nejsme televize, jsme HBO. Tento slogan od letoška platí ještě víc, protože placené filmové kanály HBO, které z principu nevysílají reklamu, od Nového roku zrušily také sponzoring pořadů. Jako první o tom informoval ekonomický deník E15, kterému to potvrdil generální ředitel české pobočky HBO Ondřej Zach. Spozoring HBO prodávalo prostřednictvím agentury At Media, která na českém trhu zastupuje dvacítku menších televizí.

K TÉMATU: Vlastník HBO a CNN získá třetinový podíl v CME, majiteli televize Nova

Ano, v souladu s naším dlouhodobým úsilím o zvyšování diváckého komfortu jsme se rozhodli také významně omezit využívání sponzoringu. HBO posiluje svoje postavení bez nánosů obtěžující reklamy, řekl listu Zach. E15 odhaduje, že se tím HBO připraví o miliony korun ročně. Programy HBO však fungují jako prémiové, jejich hlavním zdrojem je předplatné od diváků kabelové, IP a satelitní televize.

ebf - tip - debata

ČTĚTE TAKÉ: Videotéka HBO GO expanduje do střední Evropy. Bude i v Česku

HBO zásadně nesděluje počty předplatitelů v jednotlivých zemích, podle deníku E15 ale v roce 2009 vykázala celkové tržby 1,623 miliardy korun a dosáhla zisku 199 milionů Kč. Vedle programů HBO, HBO HD, HBO 2 a HBO Comedy v České republice provozuje také alternativní filmové kanály Cinemax a Cinemax 2, a také domácí videotéku HBO Digital a připravuje expanzi internetové videotéky HBO GO. Majitelem HBO je americká společnost Time Warner, které patří také třetinový podíl ve skupině CME, vlastníkovi televize Nova.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).