Občanské sdružení Hermes odpoví na volání prodejců set-top-boxů, kteří často řeší dotazy svých zákazníků na fungování vysílání DVB-T a zapojení digitálních přijímačů. Hermes se chystá během tří až čtyř měsíců (nejlépe ještě před začátkem světového šampionátu ve fotbale) připravit krátké naučné videosekvence, ve kterých by se diváci dozvěděli nejnutnější informace důležité před zakoupením set-top-boxu. DigiZone.cz sdělil plán sdružení jeho předseda Jan Vávra na dnešní tiskové konferenci k marketingovému výzkumu Chování potenciálních zákazníků digitálního vysílání
. Náš server zajímalo, zda má Hermes připravené plány vlastní informační kampaně, která by měla větší dosah, než jaký představují současné odborné workshopy a semináře.
Hlavními příjemci vzdělávacích videosekvencí by měli být prodejci zařízení na digitální příjem, kteří by je mohli promítat v prodejnách svým zákazníkům. Jak ale DigiZone.cz připomněl, tito obchodníci fungují často především na internetové bázi a lidé si chodí set-top-box do jejich kamenné prodejny už jen zaplatit a vyzvednout – tehdy je na základní informace možná už pozdě. Proto bude podle Jana Vávry k dispozici také verze připravená pro Internet, kterou si zájemci budou moci stáhnout na svůj počítač a prohlédnout si ji v klidu domova. Informační videa se Hermes pokusí nabídnout i současným českým televizním (podobné minipořady by se hodily např. na analogový program ČT 2, ne na digitální ČT 24, pozn. autora), je však otázkou, zda o ně bude mít Česká televize nebo komerční vysilatelé zájem.
O marketingové studii Chování potenciálních zákazníků digitálního vysílání
, o které dnešní tisková konference pojednávala, se na DigiZone.cz dočtete v zítřejším článku.
Stručný a jednoduchý popis zapojení digitálního přijímače do domácnosti publikoval DigiZone.cz už vloni v říjnu, článek má název: Zapojení set-top-boxu: problémy a řešení.