Hlavní navigace

Hokej a tenis udělaly z ČT Sport skokana minulého týdne, nejvíc se propadala Nova

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Hokejový Karjala cup a tenisový Fed cup vybičovaly sportovní kanál České televize k nadprůměrným výkonům. Pomohl i evropský fotbal.
Jan Potůček 10. 11. 2014
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Mezitýdenní vývoj (vs. 44. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Velké sportovní události minulý týden výrazně zvyšovaly sledovanost ČT Sport a pomohly tomuto programu na pozici nejvíce rostoucí televize na českém trhu. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si ČT Sport oproti předminulému týdnu polepšila o rekordních 2,69 procentního bodu na hodnotu 4,54 procenta. Žádná další televize nerostla ani o procentní bod. Druhý největší růst vykázal hlavní kanál Primy, jehož podíl vzrostl o 0,61 procentního bodu na hodnotu 15,43 procenta, a poté Prima Cool, jež stoupla o 0,35 procentního bodu na podíl 3,44 procenta. Naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,16 procentního bodu na 23,33 procenta. Následovala ČT 1 (pokles o 0,71 procentního bodu na 13,77 procenta) a Nova Cinema (o 0,65 procentního bodu na 4,18 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT 1 opět skokanem týdne, začíná šlapat na paty hlavnímu kanálu Primy

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku starších 15 let se minulý týden nejlépe dařilo České televizi. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 1,87 procentního bodu na hodnotu 28,50 procenta a začal se blížit výkonu skupiny Nova. Růst ČT táhl především sportovní kanál, kromě něj si jen nepatrně polepšily i zpravodajská ČT 24 a kulturní ČT art. Vedoucí skupina Nova si souhrnným podílem 32,15 procenta udržela jasné prvenství, oproti předminulému týdnu se ale propadla o 1,86 procentního bodu, tedy v podstatě o hodnotu, o jakou narostla ČT. Kromě Telky klesaly všechny programy Novy. To u skupiny Prima si všechny čtyři stanice polepšily a celkově FTV Prima narostla o 1,18 procentního bodu na hodnotu 23,48 procenta.

Top 10 všechny stanice (45. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let, na které programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden nejvíce rostla opět ČT Sport. Polepšila si dokonce více než u širší divácké kategorie všech dospělých nad 15 let, konkrétně o 3,10 procentního bodu na hodnotu 5,13 procenta, čímž se přiblížila výkonům Novy Cinema a Primy Cool. O dost menší růst vykázala Prima Cool, která si polepšila o 0,59 procentního bodu na podíl 5,36 procenta, a hlavní kanál Primy, jenž rostl o 0,49 procentního bodu na 12,93 procenta. Největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,62 procentního bodu na hodnotu 25,33 procenta a dále sesterská Nova Cinema, která si pohoršila o 0,80 procentního bodu na podíl 5,31 procenta. ČT 1 klesla o 0,57 procentního bodu na 11,19 procenta.

Sportovní kanál České televize pomohl Kavčím horám k největšímu růstu ze tří velkých televizních skupin v zemi i v kategorii diváků od 15 do 54 let. ČT si díky němu polepšila v této cílové skupině víc než u dospělých diváků starších 15 let, konkrétně o 2,76 procentního bodu na hodnotu 24,97 procenta, přičemž u mladých diváků o víc než jeden procentní bod porazila skupinu Prima. Ta sice také rostla, ale jen o 1,40 procentního bodu na souhrnný podíl 23,55 procenta (opět stoupaly všechny čtyři její programy). Skupina Nova zaznamenala propad o 2,36 procentního bodu na hodnotu 35,90 procenta, přičemž růst zaznamenala jen Telka a Fanda dosáhl stejného výkonu jako v předminulém týdnu.

Kanály – průměrné podíly (45. týden 2014)
Graf podílu kanálů (45. týden 2014)
Graf podílu skupin (45. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 45. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s posledním říjnovým týdnem loňského roku opět v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce stoupala ČT Sport. Polepšila si o 2,59 procentního bodu na hodnotu 4,54 procenta. Významný růst o 1,15 procentního bodu na podíl 15,43 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy. Zaznamenání hodný je i meziroční růst ČT 2 o 0,59 procentního bodu na hodnotu 4,21 procenta a dětského Déčka o 0,52 procentního bodu na 1,64 procenta. Největší propad vykázala ČT 1, která si meziročně pohoršila o 2,73 procentního bodu na podíl 13,77 procenta, a dále zpravodajská ČT 24 (pokles o 1,16 procentního bodu na 4,01 procenta) a hlavní kanál Novy (o 0,97 procentního bodu na 23,33 procenta).

Z tří největších televizních skupin v zemi si v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let meziročně jako jediná polepšila skupina Prima. Její podíl narostl o 1,21 procentního bodu na hodnotu 23,48 procenta, a to Prima Cool a mírně i Prima Zoom klesaly. Nepatrný pokles zaznamenala i Česká televize, která si pohoršila o dvě setiny procentního bodu na kumulovaný podíl 28,50 procenta. V jejím případě velký nárůst ČT Sport „zrušil“ ještě větší pokles Jedničky. Skupina Nova klesala nejvíc z „velké trojky“, konkrétně o 0,59 procentního bodu na hodnotu 32,15 procenta. Kromě hlavního kanálu Novy si meziročně pohoršil i Fanda, a zbylé tři tematické programy nestačily jejich propad stáhnout.

KL-tip-nominace20

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

Také u mladšího publika od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních stanic meziročně nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl narostl o 2,83 procentního bodu na hodnotu 5,13 procenta. Významně rostla i „velká“ Prima, a to o 1,22 procentního bodu na podíl 12,93 procenta. Dětský kanál Déčko si polepšil o 0,80 procentního bodu na 2,74 procenta. Největší meziroční pokles zaznamenal hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,48 procentního bodu na hodnotu 25,33 procenta. Obdobně klesala i ČT 1, která si pohoršila o 1,15 procentního bodu na 11,19 procenta. Zpravodajská ČT 24 se propadla o 0,73 procentního bodu na 1,99 procenta a TV Barrandov o 0,71 procentního bodu na hodnotu 2,79 procenta.

Zajímavý zvrat předvedla ve skupinových meziročních srovnání celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let Česká televize. Zatímco u dospělého publika nad 15 let mírně klesla, v této mladší cílové skupině si výrazně polepšila. Její podíl vzrostl o 2,15 procentního bodu na hodnotu 24,97 procenta, na čemž se asi nejvíce podepsal rozdíl meziročního poklesu ČT 1 u dospělých diváků a publika od 15 do 54 let (v obou kategoriích Jednička klesala, ale v mladší byl její pokles o víc než polovinu menší). Meziroční růst zaznamenala i skupina Prima, a to o 1,32 procentního bodu na hodnotu 23,55 procenta. Výrazný pokles potkal skupinu Nova, která se propadla o 2,36 procentního bodu na podíl 35,90 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)