UVNITŘ GRAF A TABULKA Hokejové mistrovství světa minulý týden téměř zdvojnásobilo průměrný denní podíl ČT 2 na dospělém publiku. Naopak největší ztráty kvůli hokeji zaznamenala televize Nova, zatímco na sledovanosti ČT 1 a Primy se šampionát téměř neprojevil. Vyplývá to z aktuálních dat elektronického měření sledovanosti televizí od Asociace televizních organizací.
GRAF: Podíly českých televizí na divácích za 18. týden 2009 (PDF, 23kB)
Skokanem týdne je jednoznačně ČT 2, kterou po celý den sledovalo v průměru 12,63 procenta diváků starších 15 let, kteří měli zrovna zapnutý televizor. To je o 5,66 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin průměrný denní podíl ČT 2 ještě stoupnul na 14,46 procent a dosáhl téměř hodnot televize Prima (Dvojce scházel necelý jeden procentní bod).
Programu ČT 1 minulý týden diváci mírně ubývali. Průměrný celodenní podíl Jedničky na dospělém publiku byl 18,09 procenta, což je o 0,94 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time tento podíl mírně stoupnul na 19,07 procenta, což je ale zhruba o dva procentní body méně než obvyklé hodnoty ČT 1 v hlavním vysílacím čase.
TABULKA: Vývoj týdenních podílů českých televizí za roky 2008 a 2009
Sledovanost klesala i oběma digitálním kanálům ČT. Sportovní ČT 4 dosáhla průměrného celodenního podílu 1,23 procenta, což je o 0,22 procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílacím čase podíl Čtyřky stoupl na průměrných 1,55 procenta. Celodenní podíl zpravodajské ČT 24 minulý týden klesl z 1,70 na 1,62 procenta, a v hlavním vysílacím čase až na průměrných 0,79 procenta.
Největším propadákem týdne z hlediska sledovanosti byla Nova. Po celý den ji minulý týden sledovalo v průměru 34,94 procenta dospělého publika, o 3,04 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time stoupl průměrný podíl Novy na 37,73 procenta (obvykle Nova dosahuje čísel nad 40 procent). Filmový kanál Nova Cinema dosáhl celodenního podílu 1,52 procenta (nárůst o sedm setin procentního bodu), v hlavním vysílacím čase pak 1,41 procenta.
Také televizi Prima minulý týden mírně ubyli diváci. Po celý den ji v průměru sledovalo 16,49 procenta lidí starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. V předminulém týdnu to bylo o 1,10 procentního bodu více. V hlavním vysílacím čase průměrný podíl Primy ještě klesl na 15,21 procenta.
Sledovanost mírně klesla také malým kabelovým a satelitním televizím, zahrnutým v kategorii „ostatní“. V celodenních číslech minulý týden dosáhly průměrného podílu 13,48 procenta, což je o 0,35 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time jejich průměrný denní podíl klesl na 9,77 procenta.