Hlavní navigace

Hovězí e-maily

31. 5. 2006
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Že Internet je bohatým zdrojem zábavy, víme už dlouho. Jednou z nejoblíbenějších aktivit je přeposílání zábavných e-mailů. Jen uvažte, kolik jste si vy sami tímto způsobem poslechli novodobých sprostonárodních písniček, přečetli vtipů o tchyních a prohlédli obrázků a videí z toho, jak to někdy dopadá, když posadíte ženskou za volant.

Přemýšleli jste ale někdy nad tím, kolik procent přenosu mezi vámi a vaším poštovním serverem zaberou právě takovéto hovězí e-maily? Velikost normálního e-mailu se pohybuje v desítkách kilobytů, zatímco průměrná velikost vtipného videa nebo dobře ilustrované powerpointové prezentace je spíše v řádu megabytů. To znamená, že jeden „hovězí e-mail“ vytíží vaši linku přibližně stejně jako sto e-mailů čistě pracovního charakteru. Pokud vám za den přijde sto běžných pracovních e-mailů, a k tomu jeden hovězí, znamená to, že hovězí pošta zabere úctyhodných 50 procent přenosu (realita bude trochu jiná, záleží na pracovní vytíženosti konkrétního člověka).

I přes to mám ale „hovězí videa“ spíše v oblibě. Většinou sedím na připojení s rychlostí v řádu megabitů za sekundu, takže doba potřebná pro stažení je relativně krátká a čas, který trávíte půlminutovým spotem, je podstatně kratší než čas, který potřebujete na přečtení půlstránkového vtipu. Který má často ještě na začátku každého řádku několik (někdy i desítek) špičatých závorek od (desítek) lidí, kteří si tyto vtipy přeposílali před vámi.

CS24 tip temata

Abych nezapomněl, „hovězí e-maily“ mají také praktické využití. Kromě odreagování při práci jsou totiž velmi často dobrým zdrojem e-mailových adres a podnikavci je často dokáží využít jako prostředek virálního marketingu.

Tak až vám zase někdo pošle hovězí e-mail, oceňte, kolik práce kvůli tomu musel vykonat váš mailserver, kolik sebepřemáhání to odesílatele stálo, protože ví, že takovými hloupostmi neztrácíte čas, a pro jistotu ho hned přepošlete viditelně všem lidem, které máte v contactlistu, ať ostatní vidí, že ani vy nemáte co na práci a s kým se vlastně na tom Internetu stýkáte.

Autor článku

Autor je ředitelem společnosti OnLine Solutions s.r.o., která vyvíjí systém na správu obsahu Sedit.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).