UVNITŘ GRAF A TABULKA Televize Prima si rozhodně minulý týden nezapíše mezi ty, kterými by se mohla chlubit dobrou sledovaností. Průměrný celodenní podíl této televize na dospělém publiku totiž klesl na hodnotu 14,62 procenta, což je výsledek, kterého Prima dosahovala někdy před rokem 2000. Oproti předchozímu týdnu to znamená pokles o 1,44 procentního bodu.
GRAF: Podíl českých televizí na divácích za 8. týden 2009 (PDF, 23kB)
Prima se nepřehoupla přes patnáctiprocentní podíl na publiku ani v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin. Minulý týden ji v tuto dobu sledovalo denně v průměru 14,66 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. V tomto případě je pokles oproti předminulému týdnu ještě větší: o 1,57 procentního bodu.
Naopak Nově diváci mírně přibývali. V celodenním podílu na divácích dosáhla nejsledovanější tuzemská televize průměrné hodnoty 39,02 procenta, což je o 0,10 procentního bodu více než minule. Během prime time si Nova polepšila ještě více: z 42,12 na 44,96 procenta. Zájem o filmový kanál Nova Cinema ale klesal. V celodenních číslech z 1,39 na 1,29 procenta a v hlavním vysílacím čase z 1,29 na 1,13 procenta.
TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti televizí za roky 2008 a 2009
Propadal se také zájem o první program České televize, což způsobily zejména přenosy z Mistrovství světa v klasickém lyžování v Liberci, vysílané na ČT 2 a ČT 4. Po celý den sledovalo ČT 1 v průměru 19,14 procenta dospělého publika (o 1,40 procentního bodu méně než v předminulém týdnu). V hlavním večerním čase dosáhla ČT 1 průměrného podílu 21,23 procenta, o 1,97 procentního bodu méně než minule.
Diváci výrazně přibyli programu ČT 2. V celodenním podílu na publiku si Dvojka polepšila z 5,71 v předminulém týdnu a 9,17 procenta v týdnu minulém. V hlavním vysílacím čase už nebyl nárůst tak patrný: z 5,22 na 5,88 procenta. Polepšil si také sportovní kanál ČT 4: v celodenních číslech z 1,43 na 1,64 procenta, a během prime time z 0,77 na 1,12 procenta. Průměrný celodenní podíl ČT 24 na dospělém publiku minulý týden klesl z 1,80 na 1,78 procenta, v hlavním vysílacím čase naopak stoupl z 0,82 na rovné jedno procento.
Hůře se dařilo malým kabelovým a satelitním televizím. Minulý týden přitáhly po celý den pozornost v průměru 13,34 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna sledovali televizi. To je o 0,81 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time podíl malých televizí klesl na 10,02 procenta, což je o 0,33 procentního bodu méně než minule.