Hlavní navigace

HTC zvažuje koupi vlastního operačního systému. Bude to webOS?

12. 9. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Jeden z nejúspěšnějších výrobců chytrých mobilů, tchajwanská společnost HTC, zvažuje nákup vlastního operačního sytému. „Promýšlíme to a interně o tom diskutujeme, ale nebude to žádný impulsivní nákup,“ řekla zakladatelka a šéfka HTC Cher Wangová tchajwanské agentuře CNA. HTC dosud spoléhala na operační systémy Windows Mobile a Windows Phone od Microsoftu a Android od Googlu a přizpůsobovala je svým potřebám. Nyní se ale situace na trhu zásadně změnila. Nákupem výrobce mobilů Motorola Mobility…

Jeden z nejúspěšnějších výrobců chytrých mobilů, tchajwanská společnost HTC, zvažuje nákup vlastního operačního sytému. „Promýšlíme to a interně o tom diskutujeme, ale nebude to žádný impulsivní nákup,“ řekla zakladatelka a šéfka HTC Cher Wangová tchajwanské agentuře CNA.

HTC dosud spoléhala na operační systémy Windows Mobile a Windows Phone od Microsoftu a Android od Googlu a přizpůsobovala je svým potřebám. Nyní se ale situace na trhu zásadně změnila. Nákupem výrobce mobilů Motorola Mobility vstoupil Google se svými obchodními partnery zároveň do přímého konkurenčního vztahu.

Ve stejnou dobu Hewlett-Packard oznámil, že končí s vývojem mobilních zařízení s operačním systémem webOS vyvinutým původně jedním ze zakladatelů celého oboru, firmou Palm, kterou HP loni pohltil. webOS má na trhu okrajové postavení. Ti, kdo si jeho poslední verze vyzkoušeli, jej však vesměs chválí a říkají, že je plnohodnotným konkurentem iOS i Androidu a bylo by škoda, kdyby zanikl.

ebf - partner 1

HP je podle neoficiálních zdrojů připravena o prodeji webOSu jednat. V rukou silného hráče jako je HTC by systém, jehož ovládání je založeno na metafoře hracích karet, mohl ještě zamíchat trhem chytrých mobilů, byť se obecně soudí, že karty na něm jsou již rozdány mezi Apple, Google a Microsoft.

Zdroj: The Next Web

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář. Zajímá se o digitální technologie a pozoruje, co s námi dělají. | LinkedIn | Twitter

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).