Hybridní vysílání České televize využilo během Vánoc šedesát tisíc uživatelů

13. 1. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

UVNITŘ GALERIE – Statistiky, které má k dispozici veřejnoprávní médium, jasně ukazují, že zavedení této služby má smysl. České stanice ale na ni s výjimkou Óčka zatím vůbec neslyší.

Šedesát tisíc uživatelů se podle generálního ředitele České televize Petra Dvořáka připojilo během vánočních svátků k takzvanému hybridnímu širokopásmovému vysílání (HbbTV). Dvořák to uvedl na posledním zasedání Rady ČT, které se uskutečnilo minulý týden ve středu. Jedná se o televizory, jejichž připojení veřejnoprávní médium registrovalo. V tomto směru označil Dvořák Českou televizi za lídra. Pravdou je, že médium v tomto směru nemá v podstatě žádnou konkurenci. S testy technologie začala v uplynulých týdnech pouze televize Óčko, která ji chce využít jako podporu prodeje hudby prostřednictvím obrazovky.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Panoramatické kamery a lyžařský servis už i pro televizory a boxy s podporu HbbTV

Ukazuje se, že obnova televizních přijímačů je poměrně rychlá a během Vánoc se objevilo šedesát tisíc diváků, kteří se k technologii připojili, tedy ne ti, kteří by si pořídili televizory s technologií HbbTV. Jde o počet lidí, kteří HbbTV využili alespoň jednou, uvedl blíže k tomuto číslu na přímý dotaz serveru DigiZone.cz sám Dvořák a dodal: Podle statistik, které máme k dispozici, je to tak, že kolem třiceti procent lidí, kteří vlastní přijímač s touto technologií, tuto možnost reálně využívá. Pravděpodobně nejpopulárnější aplikací v rámci HbbTV je videoarchiv iVysílání, který nabízí téměř 3300 dní pořadů a bonusů.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).