Hlavní navigace

IBM měří "mikrovýrazy" ve tváři příjemců internetové reklamy

6. 3. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

IBM spolupracuje s výrobcem softwaru pro rozpoznávání emocí nViso a institutem Swiss LINK při měření emocionálních reakcí spotřebitelů na internetovou reklamu. Používá k tomu ttechnologii 3D Facial Imaging. Její demoverzi lze vyzkoušet zde. Ta analyzuje “mikrovýrazy ve tváři a pohyby očí s nevídanou přesností a v nebývalém rozsahu”. Nasnímané reakce jsou pak porovnávány s databází vzorců reakcí lidské mimiky. Firmy tak mohou měřit reakce spotřebitelů na svou reklamu.

IBM spolupracuje s výrobcem softwaru pro rozpoznávání emocí nViso a institutem Swiss LINK při měření emocionálních reakcí spotřebitelů na internetovou reklamu.

Používá k tomu ttechnologii 3D Facial Imaging. Její demoverzi lze vyzkoušet zde. Ta analyzuje “mikrovýrazy ve tváři a pohyby očí s nevídanou přesností a v nebývalém rozsahu”. Nasnímané reakce jsou pak porovnávány s databází vzorců reakcí lidské mimiky. Firmy tak mohou měřit reakce spotřebitelů na svou reklamu.

V rámci internetového průzkumu společnosti nViso sledují jeho účastníci reklamy před zapnutou webkamerou. Software nViso zaznamenává jejich reakce. Ty jsou pak anonymně seřazeny a vyhodnoceny ve vztahu k jedné ze sedmi základních emocí. Výsledky analýzy je možné porovnat s reakcemi na konkurenční kampaně nebo roztřídit podle demografických ukazatelů jako je věk nebo pohlaví.

ebf - partner 1

“Tradiční forma výzkumu emocí spotřebitelů spoléhá na schopnost respondentů zapamatovat si a popsat jemné emocionální reakce. To je ovšem při současné nasycenosti médií čím dál obtížnější. Díky řešení společností nViso a IBM budou nyní firmy moci rychle posoudit, jaký účinek mají na zákazníky jejich značky a reklamní kampaně,” tvrdí v tiskové zprávě IBM.

Zdroj: Tisková zpráva IBM

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).