Hlavní navigace

Analytika

Čeští RTS munity analyzují profesionální hraní videoher a vydělávají na sázkových kancelářích

E-sporty už jsou velký byznys. Česko-slovenský tým matematiků dělá modely a analýzy z League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive, Overwatch a DotA 2.

Jan Sedlák

12. 1. 2017 6:30
| 8

NetMonitor bude od července počítat návštěvnost za všechny platformy

Počítač, mobil nebo tablet. A to všechno dohromady. NetMonitor přijde od začátku prázdnin s novou metrikou.

Jan Beránek

23. 6. 2016 14:07
| 1
Startupy

Čeští Spaceknow měří světovou ekonomiku ze satelitů, začínají Čínou

Spaceknow dává dohromady snímky ze satelitů a umožňuje nad nimi dělat analýzu. To má přinést ekonomiku v reálném čase a další masivní zprůhlednění.

Jan Sedlák

16. 3. 2016 6:30

Česká Ataccama čistí velká data, roste a hledá nové lidi

Česká firma vytváří nástroje pro práci s daty. Soupeří s giganty jako Oracle či IBM a ve své oblasti patří k nejlepším na světě.

Jan Sedlák

21. 10. 2015 9:02

Čeští Socialbakers vyvinou analytiku pro „čínský Twitter“ Sina Weibo

Exkluzivní spolupráci s čínskou mikroblogovací službou oznámil šéf Socialbakers Jan Řežáb na pražské konferenci Engage 2015.

David Slížek

21. 5. 2015 13:26
Report

Facebook chce ovládnout svět. Použije k tomu video, Messenger a VR

Messenger, analytika, Internet of Things a virtuální realita podle Facebooku. Všechna tato témata rezonovala minulý týden prostory vývojářské konference F8.

Jan Beránek

1. 4. 2015 6:30

Twitter zkouší přidávat statistiky úspěšnosti rovnou k tweetům

Počet kliknutí na jednotlivé tweety už je vidět u některých uživatelů aplikace pro telefony a tablety s iOS.

Jan Beránek

28. 11. 2014 15:28
Rozhovor

Pavel Doležal (Keboola): Kdo si cloud nevyřeší, toho semele

„Data jsou všude a mohou vám nastavit zrcadlo,“ říká Pavel Doležal, jenž letos vstoupil do Kebooly — firmy, která pomáhá zákazníkům malým i velkým zpracovávat data cloudovými technologiemi.

Marek Janouš

19. 11. 2014 6:30

Twitter jde do analytiky. Jeho data zpracuje Watson od IBM

Využít informace z tweetů chce nové spojení Twitteru a IBM. Sociální síť se rozhodla i proto, že musí hledat další zdroje příjmů.

Jan Beránek

30. 10. 2014 12:06
Návod

Analytika responzivního webu aneb Jak se vyhnout chybnému výkladu dat

Jak postupovat, pokud to s laděním vašeho responzivního webu myslíte vážně? Interpretace dat za celý web je sice pohodlná, může být ale nebezpečná.

Vašek Jelen

16. 9. 2014 6:30

Holešovický Ewing rozjíždí nový startup – sociální Jollor

Skupina firem pod značkou Ewing se rozrůstá o dalšího člena. Jakub Hrabovský v něm chce zúročit své zkušenosti z britského Vodafonu.

Jan Beránek

9. 9. 2014 15:41

Jak jsou čtené vaše tweety? Twitter otevřel svou analytiku všem uživatelům

Podrobné údaje o tom, jak si vedou vaše tweety, byly dosud přístupné jen úzké skupině vyvolených. Twitter teď data uvolnil pro všechny.

David Slížek

28. 8. 2014 12:24
Startupy

Maximální WARP. První český startup prošel polským turboakcelerátorem

Ostravští MonkeyData prošli osmidenním nalévárnou akcelerátoru hub:raum pod hlavičkou německého Deutsche Telekomu. Přineslo jim to především kontakty na nových trzích.

Jan Beránek

11. 7. 2014 6:30
Investice

Socialbakers získali investici 26 milionů dolarů, peníze použijí na další expanzi

Nebývale vysoká částka pro českou firmu zabývající se analytikou sociálních sítí ukazuje vysokou důvěru investorů v její budoucnost. Celkem už získala investice za 34 milionů dolarů.

David Slížek

18. 2. 2014 22:56
Rozhovor

Petr Ocásek (Click2stream): Vytěžíme velká data z miliónů kamer

Naslouchání zákazníkům přivedlo zakladatele obyčejných českých firem na weby a na hosting ke smělé vizi a k cíli stát se světovou jedničkou v oboru, který teprve vzniká.

Marek Janouš

20. 12. 2013 6:30
Report

Které inspirativní projekty jsme našli pod Křišťálovou Lupou?

Blog, který vydělá aspoň „na složenky a na pivo“; e‑shop, který záměrně odhání odmítače registrace; úspěšný „marketingový“ projekt, který nestál „ani korunu“…

Marek Janouš

11. 12. 2013 6:30
Startupy

Seznam.cz poskytne týmům ve StartupYardu přístup k vlastnímu fulltextu

Zpřístupní jim vyhledávacího robota a část databáze, aby nad tímto základem mohly vyvíjet analytické aplikace. Zároveň se stává největším investorem do StartupYardu 2014.

Marek Janouš

10. 12. 2013 10:00
| 6

Facebook bude sledovat, jak nad ním hýbete myší

Pohyby kurzoru myši, zejména nad kterou inzercí se uživatel s kurzorem zastavil a které příspěvky ho zaujaly, mají sloužit k lepšímu pochopení chování uživatelů.

Daniel Dočekal

4. 11. 2013 12:14

BellaDati, poskytující obchodní analytiku, otvírá pro velký zájem pobočku v Koreji

BellaDati, produkt popisovaný jako „agilní obchodní analytika“, která může běžet i v cloudu, proniká do Jižní Koreje. Zakladatel Martin Trgiňa jej tam v červenci 2012 představil na konferenci beSuccess, a vzbudil takový zájem, že se rozhodl otevřít v Soulu pobočku.

Marek Janouš

14. 12. 2012 18:06
| 1

Vlada.cz zveřejnila ukázku dřívější analýzy návštěvnosti

Úřad vlády zveřejnil další podrobnosti k dříve kritizovanému výběrovému řízení na dodavatele služeb webové analytiky. Ve své odpovědi například obhajuje investici tím, že vyškolení všech padesáti editorů na ovládání nástroje Google Analytics by nebylo ekonomicky výhodné. Těchto padesát editorů přitom řeší běžné úřední úkoly a správě internetových stránek se věnují okrajově. Úřad rovněž upřesnil, proč byl odmítnut účastník výběrového řízení bez certifikace:

Redakce

6. 9. 2012 17:19
| 3

Leady.cz odhalí, koho zajímá váš web, produkt nebo služba

Leady.cz je webový analytický nástroj určený těm, kteří prodávají firemním zákazníkům. Měří nejen přístupy na web, ale ty vyhodnocuje i proti databázi firem, a tak poskytuje obrázek o tom, koho byste měli proaktivně oslovit.

Marek Janouš

13. 6. 2012 6:30

Mezi popularitou a vlivem v sociálních sítích je rozdíl

Myslíte si, že úspěch na sociálních sítích je nejlepší měřit počtem fanoušků a followerů? Nebo dáte na kouzelné slovíčko vliv, jehož význam a dopad je stále nejasný? Měření vlivu je velkým tématem a jeho provozovatelé sbírají investice ve velkém.

Jan Handl

17. 4. 2012 6:25
| 5

IBM měří "mikrovýrazy" ve tváři příjemců internetové reklamy

IBM spolupracuje s výrobcem softwaru pro rozpoznávání emocí nViso a institutem Swiss LINK při měření emocionálních reakcí spotřebitelů na internetovou reklamu. Používá k tomu ttechnologii 3D Facial Imaging. Její demoverzi lze vyzkoušet zde. Ta analyzuje “mikrovýrazy ve tváři a pohyby očí s nevídanou přesností a v nebývalém rozsahu”. Nasnímané reakce jsou pak porovnávány s databází vzorců reakcí lidské mimiky. Firmy tak mohou měřit reakce spotřebitelů na svou reklamu.

Redakce

6. 3. 2012 11:27

Český ZoomSphere chce prorazit ve světě se statistikou stránek na Google+

Zřejmě jako první na světě nabídl bývalý Fejsbůček detailní statistiky nejpopulárnějších firemních stránek v sociální síti Google+. Nejvíc fanoušků tam má Android, Mashable, Google Chrome a Google+. Až na pátém místě je první nepočítačová značka, skupina Coldplay.

Redakce

23. 12. 2011 7:55
| 2