Stoleté IBM se mění. Už v červenci se firma domluvila s Applem na prodávání iPadů a iPhonů s firemními aplikacemi od IBM. První ukázky spolupráce by se měly začít objevovat během listopadu.
Teď přichází spojení s Twitterem.Trendy, nálady a chování zákazníků i konkurence chce sledovat nová dvojice na analytickém trhu. IBM chce zároveň vyškolit deset tisíc zaměstnanců, kteří budou učit firmy, jak zacházet z daty ze sociální sítě.
„Je to velký milník pro Twitter,“ tvrdí pro Reuters šéf Twitteru Dick Costolo. Firmy budou moci filtrovat data podle polohy a klasických parametrů, ale třeba i podle emocí.
Twitter si to už otestoval při spolupráci s firmami jako Gnip, který koupil letos na jaře, nebo Datasift nebo Dataminr, které od něj kupovaly přístup k tweetům a přeprodávaly je jako data svým korporátním klientům. Analýzu nálad na sociálních sítích od Twitteru využívá i třeba Thomson Reuters.
Nový zdroj příjmů se bude Twitteru hodit. Za poslední čtvrtletí totiž firma prohloubila svou ztrátu na 175,5 milionů USD a pozitivní není ani výhled na čtvrtletí další.
IBM chce nabízet data Twitteru jako součást svých cloudových analytických služeb. Stejně tak dostanou možnost s daty pracovat i vývojáři na platformách Bluemix nebo Watson Developer Cloud.