Hlavní navigace

Holešovický Ewing rozjíždí nový startup – sociální Jollor

9. 9. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Skupina firem pod značkou Ewing se rozrůstá o dalšího člena. Jakub Hrabovský v něm chce zúročit své zkušenosti z britského Vodafonu.

Všechno na jedné obrazovce. Další agenturní startup potvrzuje tuzemskou zálibu v nástrojích pro správu sociálních sítí. Jollor poskytne správcům profilů na sociálních sítích přehled v reálném čase o dění na všech spravovaných stránkách.

„Dnes jsou na Jollor napojeny Facebook, Twitter, YouTube a Instagram. Do několika dní by měl přibýt i LinkedIn a některé asijské sociální sítě,“ tvrdí Jakub Hrabovský, který má vývoj služby na starosti. 

"Chyběl nám ale uživatelsky příjemný nástroj, který by zvládl více funkcí, projektů i klientů, a to navíc pohodlně a jednoduše. V podstatě jsme si ho tedy sami vyvinuli, vyzkoušeli a teď ho nabízíme dál,“ doplňuje Hrabovský. 

Globální ambice

Princip aplikace je jednoduchý. „Na základě vlastních zkušeností jsme se rozhodli umožnit spolupráci na projektu bez limitu, takže na jednotlivých projektech mohou pracovat celé týmy,“ vysvětluje Hrabovský. Jollor tak má sloužit k monitoringu, spravování příspěvků, diskusí, vkládání vlastních komentářů a plánování publikace. 

Sám Hrabovský je jedním z prvních tuzemských specialistů, který byl u budování velké značky na sociálních sítích. Z pozice mluvčího tuzemského Vodafonu totiž odešel do centrály operátora, kde se věnoval právě sociálním médiím. Pokračoval i po svém návratu do Česka, kde založil agenturu Manage Social. 

V rámci domovské skupiny Ewing dal dohromady mezinárodní tým. Ulovil třeba Ann Hofvander, která už u rozjezdu několika startupů byla, ale zkušenosti sbírala především v Telenoru  nebo právě Vodafonu. U rozjezdu projektu byl i Jakub Rož, známý především svým teenagerským projektem Školní sešit a dnes provozuje i agenturu Flow Media. 

Služba zatím není zadarmo – poplatky začínají na sto eurech měsíčně. Hrabovský ale neskrývá globální ambice. "Chceme se zaměřit na trhy v Asii a tamní sociální sítě. A plánujeme cílit na státy Jižní Ameriky, kde jsou sociální sítě na vzestupu,“ tvrdí. Jižní Amerika je zajímavá i pro další tuzemské startupy – první experimenty tam provádí brněnský Videoflot nebo pražské Dispatchingo

Analytika sociálních sítí – tuzemská specialita

Jollor navazuje na českou tradici analytických a monitorovacích nástrojů, které v tuzemsku vznikly během posledních tří let. Jako agenturní startup vznikl loni i projekt PostHeads, který vyvinul tým Lukáše Kořínka z Bubble

BRAND24

Do vod sociálních sítí se během letošního dubna pustil i Michal Hudeček se svým česko-americkým týmem. Nástroj RiteTag pomáhá správcům na Twitteru vyhodnocovat účinnost používaných hashtagů. 

Analytika sociálních sítí je ale obecně česká parádní disciplína. Největší úspěchy i za hranicemi ale zatím posbíralo duo Brand Embassy a SocialBakers.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).