Hlavní navigace

iDnes by mohl na podzim začít testovat zpoplatnění

2. 4. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zpravodajský server iDnes by mohl již letos na podzim začít experimentovat s částečným zpoplatňováním obsahu. Kdy by v rámci iDnes mohlo k zpoplatnění dojít, záleží na výsledcích analýzy, ale dokážeme si představit, že na podzim naše vydavatelství nějaké pokusy učiní, uvedla pro ČTK Iva Melagová z oddělení marketingu portálu iDnes. Podle ní je třeba vzít do úvahu specifika českého trhu a ochotu lidí platit za nadstandardní služby. Zde to příliš optimisticky nevidí konkurenční server Novinky.cz.…

Zpravodajský server iDnes by mohl již letos na podzim začít experimentovat s částečným zpoplatňováním obsahu. Kdy by v rámci iDnes mohlo k zpoplatnění dojít, záleží na výsledcích analýzy, ale dokážeme si představit, že na podzim naše vydavatelství nějaké pokusy učiní, uvedla pro ČTK Iva Melagová z oddělení marketingu portálu iDnes. Podle ní je třeba vzít do úvahu specifika českého trhu a ochotu lidí platit za nadstandardní služby. Zde to příliš optimisticky nevidí konkurenční server Novinky.cz. Ke zpoplatnění všeobecného zpravodajství není na českém Internetu prostor, proto Novinky.cz zpoplatňovat nebudeme, uvedl pro ČTK jejich šéfredaktor Vladimír Dušánek.

Myšlenkou zpoplatnění obsahu se nezabývá ani Aktuálně.cz. Nás bude spíš zajímat, jak by nám případný trend zpoplatnění pomohl ještě zvednout dlouhodobou výnosnost našeho projektu, uvedl Jakub Unger, ředitel Aktuálně.cz. Zpoplatňování obsahu pro koncového čtenáře je myšlenka, jejímž nejhlasitějším propagátorem je mediální magnát Rupert Murdoch. Dalším webovým listem z jeho impéria, který v posledních týdnech ohlásil chystané zpoplatnění, je britský Times Online. Analytici jsou však k úspěchu serveru po zpoplatnění notně skeptičtí. (Finanční noviny)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).