Hlavní navigace

Independent začne na webu vybírat peníze od věrných zahraničních čtenářů

Petr Kočí

Další významný britský deník Independent se chystá tento týden po vzoru svých konkurentů zavést předplatné za přístup k článkům, které byly až dosud volně k mání na webu. Podobně jako New York Times či Financial Times nabídne list určité množství – pravděpodobně dvacet článků za měsíc – zdarma. Po vyčerpání limitu vyzve čtenáře k zaplacení 6,99 dolarů (128 korun) za měsíční přístup. Na rozdíl od jmenovaných listů se však nebude předplatné týkat všech zájemců o informace, ale jen těch, kdo k…

Další významný britský deník Independent se chystá tento týden po vzoru svých konkurentů zavést předplatné za přístup k článkům, které byly až dosud volně k mání na webu. Podobně jako New York Times či Financial Times nabídne list určité množství – pravděpodobně dvacet článků za měsíc – zdarma. Po vyčerpání limitu vyzve čtenáře k zaplacení 6,99 dolarů (128 korun) za měsíční přístup. Na rozdíl od jmenovaných listů se však nebude předplatné týkat všech zájemců o informace, ale jen těch, kdo k webu přistupují ze zahraničí – tedy mimo území Britských ostrovů.

Rozlišovat mezi britskými a zahraničními čtenáři je podle šéfredaktora Chrise Blackhursta nutné zejména kvůli silné konkurenci ze strany BBC, která nabízí kvalitní zpravodajství zdarma. Další z hlavních britských deníků, The Times, přišel po zpoplatnění svého obsahu o většinu čtenářů.

Asi polovina z 16 milionů unikátních měsíčních návštěvníků webu přichází ze zahraničí. Podle interní analýzy má Independent na weby několik set tisíc věrných čtenářů, zejména ze Severní Ameriky, kteří si měsíčně zobrazí víc než oněch dvacet článků. Pravě na ně nová strategie on-line předplatného míří především.

Marcom

Deník Independent začal vycházet před 25 let. Loni dlouhodobě ztrátový list koupil ruský miliardář Alexander Lebeděv, údajně za symbolickou jednu libru. Vedle zpoplatnění webu chystají jeho lidé i další kroky, které mají posíli pověst listu jako prestižního zdroje názorů a informací: radikálně omezí tištěný náklad rozdávaný zdarma v hotelích, letadlech a restauracích, nabídne další distribuční kanál na iPadu, kde budou noviny stát přibližně stejně jako papírové vydání a bude více propagovat své vydání pro čtečky Amazon Kindle, které má už několik tisíc odběratelů navzdory relativně vysoké ceně 9,99 liber (285 korun) za měsíc. 

Zdroj: PaidContent

Našli jste v článku chybu?