Letos bychom na Internetu měli utratit až 50 miliard korun, 98 % lidí má zkušenosti s nákupem online, 10 % nakupuje alespoň jednou týdně. A mohou k tomu využít až 37 tisíc e-shopů. Počítače, notebooky a hardware převládají (47 %), ale na druhém místě jsou oblečení a boty (45 %), takže to nebude s nakupováním na Internetu nijak výrazně „technicky“ zaměřeno.
Ve větší míře se objevuje i stoupající vliv mobilních zařízení – 34 % na mobilních zařízeních (tablet/mobil) vybírá zboží. Bohužel ale 40 % nepoužívá mobilní zařízení k nákupu vůbec. Zajímavé je i to, že ročně v průměru jeden člověk utratí v e-shopech 9 280 Kč a oproti roku 2010 je to pár tisícovek méně.
Lidé jsou s online nakupováním spokojení (86 %) a pouze 14 % z nich se setkalo s nákupem, kde spokojeno nebylo. Vyhovují nízké ceny, pohodlnost nákupu bez front. doručení až domů, možnost nakupovat kdykoliv, přehlednost technických údajů, snadnost porovnávání nabídek, šíře sortimentu a možnost objednat i běžně nedostupné zboží.
Specifická data pocházející ze vzorku dvou tisícovek webů spravovaných Effectix.com samozřejmě nejsou zcela reprezentativní vzorek ani „vážený“ vzorek s ohledem na složení českého Internetu, ale přesto jsou čísla hodně zajímavá. Třeba v tom, že pro e-komerci stále jako zdroj návštěvnosti vládnou vyhledávače, na druhém místě je PPC reklama a na třetím místě stále stoupající vliv sociálních sítí. Klesá i vliv srovnávačů zboží a cen.
Effectix.com infografiku s řadou dalších údajů tradičně zveřejnil na www.doba-webova.com, takže pokud chcete další detaily a vysvětlivky, nejlepší je jít právě tam.