Twitter letos nemá dobrý rok, napřed ho předběhl teenagerský Snapchat a teď se zájem mediálních agentur přesunuje spíš na další konkurenci – obrázkový Instagram.
Podle průzkumu jedné z divizí amerického Comcastu – Strata, dává víc než šedesát procent reklamních agentur přednost kampaním na Instagramu. Ten se umístil hned za Facebookem, který průzkum s 96 procenty ovládl.
Pro srovnání, Instagram dnes registruje 200 tisíc zadavatelů reklamy, tedy o sedmdesát tisíc víc než Twitter. „Už teď vidíme, že většina našich klientů přesměrovává své reklamní rozpočty z Twitteru na Instagram,“ tvrdí pro Reuters Chris Gilbert z digitální agentury Kettle. To podle zpravodajské agentury potvrzují i další reklamní agentury.
Důvod je jednoduchý. Instagram má už i víc uživatelů. Instagram ulovil 400 milionů a Twitter se drží kolem 310 milionů duší. Zároveň má obrázková síť výhodu v reklamním systému Facebooku, který umožňuje inzerentům přesně cílit.
Twitter průzkum Straty odmítl s tím, že loňská studie Advertiser Perceptions tvrdí přesný opak. „Data prezentovaná v této studii nemohou být více vzdálená od pravdy,“ tvrdí pro Reuters mluvčí Twitteru.