Instagram zveřejnil novou podobu Pravidel používání a Pravidel ochrany dat a server TechCrunch si všímá, že změny vedou k širšímu sdílení informací s Facebookem. Hlavní změnou totiž je přepsání paragrafu o šíření dat uživatelů, který v novém znění říká:
Můžeme sdílet obsah uživatelů a informace o nich (včetně informací z cookies, logů, indentifikátorů zařízení, dat o poloze a informací o používání dat) s firmami, které jsou součástí stejné skupiny firem jako Instagram, nebo se stanou součástí této skupiny (‚Affilliates‘). Affilliates mohou tyto informace použít k poskytování, porozumění a vylepšení Instagramu (včetně poskytování statistických dat) a svých vlastních služeb (včetně poskytování lepších a relevantnějších služeb). Ale i tito Affilliates budou vázáni vašimi rozhodnutími, kdo může vidět vaše fotografie.
Snahu o sdílení dat s Facebookem (která je poté, co Facebook Instagram koupil, docela logická) ostatně na svém blogu přiznává i Instagram a zdůvodňuje ji tradičními argumenty o vylepšování služeb:
Změny našich pravidel, které umožňují sdílení informací mezi oběma firmami, pomáhají Instagramu lépe fungovat v rámci Facebooku. To znamená, že budeme moci účinněji bojovat proti spamu, rychleji reagovat na systémové chyby a díky lepší znalosti toho, jak Instagram funguje, poskytovat lepší služby.
Nové podmínky služby vejdou v platnost počínaje 16. lednem 2013.