Muzete svou tecku obklopit jeste vice vykricniky a zavorkami (hranatymi i slozenymi) ale vic pravdy mit stejne nebudete, vite? ;-)
Spolecnost uznava pravo na majetek (ano, uz dvacet let a da-li buh u toho take zustane). Jelikoz spolecnost uz neni prvobytne pospolna nybrz tzv. rozvinuta, uznava take, ze "cosi" lze vytvorit hlavou a to pak nasledne smenit za majetek/penize. Nicmene stale se jedna o ochranu majetku (i toho v budoucnu pripadne vznikleho). To ze technologie umoznila snadne distribuovani BEZ KONTORLY AUTORA/DISTRIBUTORA na meritu veci nic nemeni. To by s nadsazkou receno, s vynalezem strelnych zbrani mohlo byt omezeno pravo na zivot. Prece pravo na zivot a majetek jsou tak univerzalni hodnoty, ze je musime chranit bez ohledu na technologie a par fachidiotu na lupe. Zaverem tedy rozvinu Vasi vetu parafrazi:
Spolecnost je v demokracii od toho aby urcovala pravidla, ale ta nejzakladnejsi pravidla zmenit nemuze. JInak bychom k referendu o zruseni autorskeho prava mohli priradit i referendum o terminaci uzivatele s nickem X
a) pokud budu zahýbat manželce, určitě nedělám nic nezákonného. Ale že je to sviňárna na tom se možná shodnem. Nebo ne?
c) Pokud ukradnu a rozdám na netu cizí dílo, samozřejmě se "něco ztratí", jeho tvůrci přijdou o příjem a v konečném důsledku je to totéž, jako kdyby jim dotyčný rozmlátil auto bejsbolkou.
A teď k těm autorům. Zdaleka neplatí, že řím navštěvovanější film, prodávanější interpret, tím kvalitnější. To by současní nej- muzikanti byli Eva a Vašek, v lepším případě Lucka Vondráčková. Někdo hraje a točí pro masy a tržby (budiž mu přáno), někdo tvoří pro měnší okruh publika s předběžnou kalkulaí, aby se aspoň víceméně zaplatily náklady. Říkat tomu druhému že je neumětel je opravdu hodné burana. Poznámka, že natáčení desek není "slušná" práce, ta je ale fakt od lopaty a krumpáče, to nebudu dál komentovat.
Pokud udělám slátaninu, kterou nikdo nebude chtít poslouchat, půjdu se živit něčím jiným. Pokud zjistím, že v krámech prodám pár tisíc kusů, zatímco na Rapidsharu jsou jí desítky tisíc stažení, nebude problém na mé straně. Když už jednou nechcete a máte to za pitomé, tak nechcete a nevztahujte po tom pazoury. Neboli, udělám-li srágoru, nechte ležet, nekupujte a já se půjdu živit jinak. Nedává to ale nikomu žádné právo na to, aby to stahoval (či dokonce rozdával) bez zaplacení.
Nečekám politování ani obdiv (já svého producenta obdivuju, protože celkem úspěšně financuje a prodává mojí práci), čekám elementární slušnost. Ta obsahuje třeba zcela kategorické NEKRÁST. Já vaší práci také nekradu, buďme vespolek tak solidární, že to přijmem jako obecně platné pravidlo.
Nevim, jestli dané opatření bude úspěšné a jak moc je technologicky chytré. Jedno z diskuse vnímám jasně: Pro spoustu lidí je nesmyslné platit za DVD, když ho lze ukrást. Spousta diskutujících vnímá jako sprosťárnu, že autoři muziky nebo filmu chtějí dostat zaplaceno. Samozřejmě mi tu hned vmetete spoustu pseudoargumentů, proč je to PODLE VÁS v pořádku a že stahování u nás není trestně postižitelné a vůbec, navalte mi svuj film a bez řečí, chceme svobodu informací, ne, vo'e!? Tedy všem zlodějům a stahovačům přeju, ať je taky někdo okrade, ať nedostanou zaplaceno za svou práci a kušujou. Protože krást je v této zemi přece v pořádku a veřejný nepřítel a prevít je ten, kdo se snaží tomu zabránit.
Tak ještě jednou pro zabedněné: Nemám problém s tím, kolik se mých výtvorů prodá. Pokud jsem to udělal dobře, prodám jich hodně, pokud jsem ňouma, prodám jich málo. Kéž by to tak bylo. Vadí mně, že mojí práci kradou lidé, kteří mi za ní nezaplatí. Tečka.
"distributor dilo prodat neumi"
A na to jste prisel jak? ;-)))
"ohani se pravy autora, kterymi ale mysli ve skutecnosti svuj prospech a zisk."
Panenko skakava, a na ci prospech a zisk by pri podnikani mel myslet???Ohani se pravy ktera ziskal prevodem za uplatu. Autor (alespon doufam) na svuj prospech myslel kdyz na nej ty prava prevadel.
a) Kradou ti, kdo naše věci v rozporu s autorskym zákonem daj na net ke stažení. Kradou, i když to není trestný čin, i ti, kdo to stahnou. Berou si naší práci a neplatěj za ní.
b) Tohle prosím napište ještě jednou až budete střízlivý.
c) Když nechci kupovat rohlík za 10,- kč, mám na to samozřejmě právo. Nemám absolutně ŽÁDNÉ právo ho ukrást.
Ptát se nemusim, jsem autor sám. Samozřejmě mi na míře kradení/kupování moí práce záleží. Na CD vydané "velkou firmou" a prodaném v obchodě mám cca 10-15%, podobně za knížku - a považuju to za spravedlivou dělbu tržby mezi obchodníky, producenta, technologické náklady, mě atd. U desky se zaplatí nejen pár korun za vylisování té placky, ale jaksi také statisíce za její nahrání, výrobu klipu atd. Natočení superlevného českého filmu vyjde na minimálně nějakých 20mega a tržby z kin to s výjimkou několika titulů a la Svěrák, Troška... NEZAPLATÍ. Je potřeba mít i příjmy z TV, prodeje DVD, půjčoven atd. A i kdyych na tom neměl ta procenta, záleží mi na tom ze zcela jednoduchéhodůvodu. Můj proucent si musí vrátit náklady a trochu vydělat, jinak nebude mít peníze na další CD, film. Od lopaty se to obtížně chápe, to je zřejmé.
"Podle jakych pravidel by se melo hrat nez podle pravidel kupujiciho?"
Zatim se hraje podle pravidel kradouciho, coz jak uznate neni zrovna idealni.
"velkofilmy by se nedelaly ale naklady s kvalitou prilis nesouvisi...
...pro naprostou vetsinu spolecnosti by to byl jasny prinos."
Dle mych informaci prave velkofilmy naprosta vetsina spolecnosti potrebuje.
BTW: Showbiz tu neni pro "prinos spolecnosti" ale pro zisk.
to samozřejmě nelze vyloučit, ale bylo by to na samostatný článek na jiný server. nikdo se k takovým plánům otevřeně nepřizná, takže lze jen spekulovat. krom toho mě napadá, že video ročního potomka (chraň mě ruka páně) si na takovém HW asi natočím už i s příslušnou licencí typu "volně k použití"...
momentálně je to ale tak, že Intel Insider nezakazuje nic z toho, co jde teď, pouze povoluje něco, co by bez něj nešlo.
celý článek se IMHO zabývá jen otázkou, jestli je Insider opravdu technologie pro DRM, jako by na tom záleželo.
Ne, mluvím obecně. O téhle ochraně zatím nevíme téměř nic. Takže nevíme ani, jestli bude fungovat sama o sobě, nebo jestli bude potřebovat nějaké ovladače v OS. Pokud by to tak bylo, pak by vyžadování správného OS/přehrávače/jánevímco prostě nebylo překvapivé.
pokud jsem to správně pochopil, chystá se jakási nová technologie, která umožňuje to, co momentálně možné není. technologie už jsou takové, ne? že mi ta technologie umožní utrácet peníze, aniž bych dostal odpovídající protihodnotu, to snad taky není problém. nikde se přece nepíše, že na počítači s procesorem Sandy Bridge si nebudu moct přehrát nějaké .MKV z Rapisharu.
Trochu nerozumím pohledu autora - čipy budou mít zadrátovaný nějaký způsob ochrany on-demand streamu videa... Proč ne, nic špatnýho to uživateli nepřinese - kdo si to nezaplatí ten si ten danej cháněnej stream nepustí, kdo to bude chtít ukrást, ten si může počkat těch pár hodin než to někdo překóduje do něčeho bez DRM, nebo si hrát s HDMI a chytat to na konci kabelu.. kde je problém nebo koho to omezuje? Ani cenu procesoru to nezvedne..
Až Mrkvosoft přestane XP aktivovat, bude vždy možnost stáhnout si z netu buď Aktivátor, nebo takovou verzi XP, která aktivaci vyžadovat nebude (doporučuji urychleně udělat). S upgrade bych byl opatrný, zejména pokud máte ,,ochočený" HW, (např. tiskárnu, která umožňuje provoz s doplňováním zásobníků), pro který nejsou ve vyšší verzi O. S. ovladače.
Ale ano, je to něco nového. Současné systémy podmíněného přístupu v tv broadcastu jsou omezeny výhradně na nějakou formu set-top-boxu. S tím by mohl být konec. To je smysl Intel Insider. Nechci být jízlivý, ale 90% osazenstva, včetně autora článku podchytil skutečný smysl toho, co Intel zamýšlí.
je otázka, jestli je to pro ně důležité. Zabudováním těchto technologií můžou dostat přístup někam, kde ještě nejsou. Třeba v různých přehrávačích, které se dnes staví na jiných čipech. Nebo to bude preferované řešení v komerční oblasti, protože dokáže ochránit dokumenty před vynesením z firmy.
Takovou analýzu jsem zatím neviděl. Pokud tedy vůbec existuje a nejde pouze o vykonstruované spojení a jakési dojmy.
Pokud si chcete počíst, namátkově dvě studie nalezené přes google.
http://ses.telecom-paristech.fr/bourreau/Recherche/movie.pdf
http://www.comp.nus.edu.sg/~ipng/research/piracy_BEP.pdf
Nemluvil o těchto technologiích už Intel tak pře půl rokem na Intel Chanell?
Ta pilulka s jedem určitě. Mimochodem, není zmíněno že tento stav není nevratný - administrátor může po vrácení počítače počítač opět vrátit zpět do původního stavu. (Myslím že dokonce i opět vzdáleně) Intel obecně teď vyvíjí hardwarovou vzdálenou správu...
Aspoň doufám že to nebyly nevynesené informace...
ja mam rpo vas trosicku aktualnejsi nez je ta vase z roku 2003
http://goo.gl/4DGGV
Jste opravdu tak blbej, nebo to jenom děláte?
Závist (lat. invidia) je jedna z lidských emocí, spočívající v touze po něčem, co má někdo jiný, a snaze získat předmět této touhy, či druhého o to připravit, někdy i za cenu zavrženíhodných činů. Spolu se žárlivostí či nenávistí patří mezi konceptuální lidské emoce.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1vist (abychom neporušili autorská práva)
jenze to by ta licence na 3x prehrani nesmela stat majlant. kdyby stala par supu tak prekousnu to ze si to nemuzu pustit 4x. To je to samy jako s toboganem. Kdo by sel na tobogan jizda á 500 kdyz si muze na konkurencnim toboganu za permanentku jezdit dle libosti (zaplati ucet na RS)
Nuže, dámy, pánové, puberťáci a trollové :D
DRM je fuj. Jakýkoliv způsob omezení mého zařízení je fuj. Nekupuju si auto proto, aby mi cestou po dálnici přišla SMS, že proběhla aktualizace OS mého vozidla a pokud se rozhodnu použít brzd, měl bych zaplatit poplatek, protože se mi aktualizoval systém a některé původně standardní funkce jsou od teď nadstandardní. Výkříčník.
Dále co? Ach ano, autorská práva. Hromada lidí to ještě nepochopila, ale on to je vtip. Na účet zákazníka. Pár (asi 80, ale spíš o něco víc) let zpátky byl patent na duševní vlastníctví... myslím, že na 2 roky... nebo to bylo 5 let? Tak nějak. Pak se ale přišlo s něčím... nevzpomenu si, co to bylo, ale vím, že se začala doba, po kterou se dali tahat z lidí peníze za duševní majetek, šíleně prodlužovat. A docela slušně tomu napomohl i Mickey Mouse (ne, tohle NENÍ vtip. Fakt ne.) Z ničeho nic nám tahle doba vzrostla celkem šíleně, myslím, že dnes už to je kolem 100 let...možná víc.
To je TO, co mě osobně na celé věci sere. A samozřejmě fakt, že "autor" získá 20 a méně procent z celkového výdělku.
Řešení streamovaného videa a pirátskych kopií bych možná měl, ale to si nechám pro sebe :) je to příliš dobrý obchodní nápad. Hodný miliónů.
Není nejen DRM, ale ochrana autorských práv vůbec v ostrém rozporu se základními liberálními hodnotami? Nemělo by se nechat vše na trhu? Spokojený zákazník by jistě rád zaplatil za shlédnutí díla částku, kterou by si s autorem osobně sjednal. A místo toho tady jsou všelijaké osy, usilující o nivelizaci občanů.
O tom, jak aktivace Windows (ne)funguje, by se dalo dlouho povídat. Ono je to totiž o tom, že na netu jsou volně a zdarma přístupné Win XP professional, které nejen že nevyžadují aktivaci, ale WGA je na ně krátká. Pokud někdo s OEM verzí udělá něco, co je sice podle našich zákonů naprosto legální, ale ne v souladu s EULA, vyřeší to buď aktivací přes telefon (a Mrkvosoft mu ochotně a rád vyhoví - proč asi?), nebo si stáhne (opět podle našich zákonů zcela legálně), crack, který aktivaci provede. Takže o FUD nejde. Jde o to, že časem, až současné přehravače CD/DVD doslouží, může se velmi snadno stát, že nový HW a SW nebude umět (chtít) placky přehrát.
No a klidně bych se nebál i opačného extrému, podporujícího váš úhel pohledu a brojícího proti Tomovi.
Někdo vám řekne, že nějaká skupina vydala super album. Vy na Rapid Share najdete balík který obsahuje ono album a ještě další dvě. Stáhnete a zjistíte, že to nejde poslouchat a zahodíte to. Třeba proto, že se vám tato hudba nelíbí, nebo je kvalita nahrávky mizerná...
Na silnici nejste doma. A každý opilec, kterého policajti chytí, tyhle kontroly plně zdůvodňuje. Lékárnička? Mě osobně by stejně k ničemu nebyla, můj zdravotní stav mne předem vylučuje z jakýchkoli aktivit na něž bych ji mohl potřebovat, ale pokud se jejím použitím zachrání byť i jen jediný život, tak smysl má.
nevim proc to komlikujou. Steam taky funguje a kdyby odpichl offline mod, tak bude fungovat podle me jeste lepe. Kdybych si mel koupit film jen pro jeden konkretni pocitac, tak si ho nekoupim ani nahodou. To same hru se starforce. Na ty nejedu. Na steamu si ji koupim, nepotrebuji zadne medium, zadnou kopii, zadnou reklamaci. Stahnu si ji na kteremkoliv pocitaci znovu z uloziste a muzu hrat. Bez pripitomnelych ochran, ktery rvou i kdyz je DVD v mechanice, bez strachu, ze koupi noveho pocitace nebudu moct hrat co jsem si koupil.
> Dulezite je si uvedomit, ze vsechny tyto firmy zamestnavaji lidi a tem museji platit mzdu nebo nejakou jinou formu odmen.
Ano, ale mohli by zkusit vydelavat na necem uzitecnem. Pro zmenu.
> Podle mne je toto spravna cesta, mam vazanou licenci na CPU...
Napad vpravde sileny.
> Osobne se spis domyslim, ze tato technologie bude plne vyuzitelna na pripravovanych Windows 8...
> ... Takze plati, ze v jednoduchosti je krasa
No vidite, nekomu to pripada jednoduche. Ja si pravdepodobne Win 8 neporidim, co navrhnete?
"On snad má autor jinou možnost, než se s vydavatelským vydřiduchem ,,dohodnout"?"
Nema, ale vydavatelu je na svete spousta, takze si v ramci zdrave konkurence muze vybrat s kym se kterym se dohodne. Muze jich oslovit vic a v nabizenych cenach za prava se mu pak zobrazi SKUTECNA cena dila (nebot skutecnou hodnotu dila urci pouze trh). Pokud mu nabidnou malo, pak ma dilo pravdepodobne nevalny trzni potencial. Pokud mu nenabidnou vubec nic, jeste porad muze sve dilo copyleftovat, dat na internet a doufat ze se apon na chvilku proslavi ;-)
"99% toho, o co bych měl zájem na prodej v této zemi není a nikdy nebude."
Jsem na tom podobne, ale to je zde off topic.
Ahoj, doporucuji ti aby sis nekdy precetl licencni ujednani a pochopil co je licence. Strucne a laicky receno, ty koupi ziskavas pravo k uzivani.
Proc na CPU. Kazde CPU jiz nekolik let, myslim ze asi uz 5 let, mam UID. Takze se jedna o rozsireni pouziti tohoto identifikatoru.
Osobne preferuji licence na cetnost prehrani, koupim si licenci na 3x prehrani. Pokud se mi to libi, tak si dokoupim. Nevidim duvod proc bych mel platit vic. Pokud budu chtit trvalou, tak si koupim trvalou licenci. Netvrdim ze to u nas v CR takhle funguje.
Tusim, ze Microsoft pujde nyni cestou sdileni obsahu v ramci rodinnych pocitacu a siti, takze vymena (prehravani) v ramci jedne "rodinne" site, treba pres live sluzby to muze resit, a umozni ti to prehrat, na jinem tvem pocitaci.
Ja tam vidim analogii na standardni licencovani, napr. MS produktu.
Zajímavější by bylo vědět, kdo ty technologie "ochrany obsahu" platí. Filmová studia? Nějaké skupiny, které směřují k modelu "pay per view"?
Lidi v Intelu přeci musí vědět, že pokud se naprosto dramaticky nezmění principy fungování počítačů, tak žádná taková ochrana nebude fungovat. I chráněný obsah bude jistě možné během legitimního přehrání znovu zaznamenat do DRM-free formy. Tak proč proboha vyvíjejí takový nesmysl, který jim navíc může odradit zákazníky?
Jj, pripadam si jako vul, ze se snazim za to, za co nekdo chce zaplatit platit. Kdyz se mi snazi hazet klacky pod nohy a donutit me to zacit stahovat, pac tak dostanu vetsi uzitnou hodnotu :( Ale ted mi trebas hraje Jamendo - hudba pod CC licenci, kdyz se me neco zalibi, rad tam kliknu a poslu nejaky ten dolar a ve vysledku posilam takto celkem dost penez...
Jednoduse, stejne zarizeni nejake cinan vyrobi za polovicni cenu a ten intzelovske pristroj nikdo nekoupi.
Jak to bylo z DVD prehravacem a jejich regionama? Jakmile zacala cina prodavat prehravace co na region kaslali tak se jim to rozsipalo jak domecek z karet....
Jistě, je nesmysl dodržovat platné zákony.
Kde hergot žijete, proberte se. Jste vůbec normální? V restauraci sežerete celé denní menu, k tomu si dáte značkové víno a pak se zvednete a odejdete? Jak by se Vám líbili, kdybych přišel k vám domů, nedělal tam bordel, odnes si co by se my líbilo a za týden to udělal zas. Máte pěknou TV jupí ta se my líbí ale 30 000kč co za ní chcete je moc, tady máte 20kč a jsme vyrovnáni, podle mne adekvátní cena.
Taky kradu, jako vy, ale nikde neřičím, že když kradou všichni, je to v pořádku.
Začnu střílet lidi, a budu křičet, že je to v pořádku, přeci jen se dost zabijí ve válkách, tak to přece není nic špatného, a zákon co to zakazuje je špatný, tak na co ho dodržovat.
Článek je psán hodně tendenčně. O tom není pochyb. Ale co když to vidím trochu jinak. Co když vyhodíme všechny ty conaxy a podobné systémy podmíněného přístupu z okna a budem si moci přehrávat "kabelovku" napřímo a bez IPTV set-top-boxu? Není náhodou Intel Insider příspěvek do formující se SmartTV platformy?
Zdravím, nedávno jsme se bavili o autorském zákonu.
Nevím, zda to co chci zmínit nyní je součástí změny tohoto zákona, nebo jde o omezení od jinud.
V každém případě by měla být v blízké budoucnosti trestným činem úprava DVD a Blue-ray Disků, tak jak to dnes všichni běžně děláme - odstraníme reklamu, menu, výstrahy, prostě vše mimo vlastní film.
Odstraňování výstrah nebude přípustné. Kdo by ale odstranil jen reklamy a pak se spokojil s tím, že bude sledovat tři minuty varování o tom, že nemá vytvářet nelegální kopie? Odstranění titulků prý také bude nepřípustné.
Rozhodně video on-line nebude nikdy v den premiéry v kině nebo v průběhu promítání kin, protože i kdyby ochrana byla 1001% neprolomitelná (což pochybuji s těmito procesory), protože na LCD musí jít signál analogově a bez kódování, zrovna jako do reproduktotů a tady to půjde zachytit vždy a znovu digitalizovat. Sice obraz a zvuk nebude mít 100% kvalitu originálu, ale běžný smrtelník to nepozná, protože odchylka nebude víc než cca 2% kvality.
A jestli dnes vadí kinům i nějaký "natáčení na mobil" s naprosto hnusnou kvalitou, tak chci vidět jak jim nebudou vadit uniklé (no nevím jak to nazvat, protože BRrip nebo HDrip to takto není, asi) AnalogHDrip. Každopádně i AnalogHDrip bude mít nádhernou kvalitu pro jejíž plné zobrazení budete potřebovat HD televizi.
A upřímě řečeno - mezi klasickým kinem a pořádnou HD televizí je velký rozdíl. Ale jestli mám něco vidět třeba v CineStaru nebo v HD televizi, tak to je opravdu tak nastejno. Některé ty jejich "displaye" mají hnusné rozlišení a vlastnosti. Jejich "velikost" je dělaná jenom tím, že jeden pixel je velkej jak můj malíček...
Myslite Windows XP? To je ale naky nepovedeny film, ne?
Ono se to hned tak nezmeni, tady jde o mnohamilionkrat prodany produkt od nejvetsi softwarove firmy. Co ale s firmama co zkrachuji, budou prodany certvikam nebo si proste reknou ze se jim to uz nevyplati. Nebo "ztrati" master key. Budete se soudit?
Omezuje to opet JEN PLATICIHO zakaznika! ten si neprehraje/nezkopiruje zakoupene video jinak nez jak mu nekdo urci evidentne si sve koupene videou nezkopiruje do prenosneho zarizeni aby ho shlednul na cestach, prehraje si ho leda v PC pres ktereho ho koupil, ale do notebooku aby si ho pustil treba i na chate ho uz asi nedostane atd....
Vyjímečně se zapojím do vaší bohulibé debaty. Copak se ztratí vytvořením kopie? Proč pak příjdou autoři (či tvůrci) o nějaký příjem? Člověk by čekal, že v dnešní době bude marxovou teorií o hodnotě pomatena už jen starší generace. Pokud tedy argumentujete ztrátou příjmu, zkuste najít nějaký o vztahu mezi vytvořením kopie a snížením poptávky. Studie které jsem na toto téma četl ale vezkrze hovoří pouze o mírném negativním dopadu.
Osobně se domnívám že s novými procesory Intel Insider to tak dramatické nebude. Ten kdo se podívá trochu do historie zjistí, že silné protikopírovací ochrany měly vždy za následek snížení popularity produktu. Pokud tu tedy nebude něco co by nařizovalo každému výrobci hardwaru vybavovat své produkty podobnými technologiemi je reálné že se zákazník obrátí ke konkurenci kde nic takového nehrozí (u Intelu tedy AMD). Podobné to bude s obsahem, namísto navýšení tržeb ze sledovanosti se můžou čekat poklesy. A v neposlední řadě i kdyby se celý koncept ujal, tak žádná ochrana není nezlomitelná a brzo by se jistě našel nějaký způsob jak ochranu obejít byť by byl technologicky náročnější.
Tady se ovšem primárně bavíme o audiovizuálních dílech. Takže třeba o DVD placce, kterou si koupím v obchodě. Chci si ji přehrát, ikdyž mi umře přehrávač. Chci mít možnost DVD prodat někomu jinému, chci aby to DVD mohli zdědit moji dědici, stejně jak je to s ostatními audiovizuálními díly.
Přirovnávat knihu nebo DVD s filmem k počítačovému programu je pošahané, ikdyž samozřejmě pokud OSA a Dilia zalobují na patřičných místech, tak možné.
Existuje jedna zřejmě neprolomitelná ochrana, která pokud bude nějak přímo v procesorech a čipech, je to konec bezplatného přehrávání jakýchkoliv audio nebo video děl s autorskými právy. Tato technologie už je masivně zkoušena službami typu "pošli kousek nahrané písničky z rádia přes mobil a my ti obratem pošleme její název".
Jak to funguje? Stačí poslat třeba z kazety nahraných pár vteřin čehokoliv a pokud vzorek zhruba odpovídá něčemu v databázi, dostaneme její název. Vyzkoušeno i s velmi špatnou kvalitou vzorku, skvěle to funguje.
A na tomto principu bude v budoucnu chráněn veškerý obsah. I když si stáhmeme hnusný kinorip filmu, počítač nebo mobil nám to odmítne přehrát a to možná už na hardwarové úrovni. Samozřejmě prvně je nutné prodat miliony těchto PC, mobilů, atd. kde to bude napůl "tajně" a následně postavit uživatele před hotovou věc a ve všech nových zařízeních tuto ochranu vynutit zákonem. Obejít potom něco takového nějakým poškozením zvuku nebo obrazu asi nebude pro většinu lidí akceptovatelné.
Ale to přeci popisujete přesně to, co já, jako posluchač chci!
Za dílo zaplatím jeden autorský poplatek, informace o tomto zaplacení je někde centrálně evidována a pak si již bezplatně mohu přehrát libovolnou verzi tohoto díla (v telefonu, ve věži z CD, na PC ze stažené MP3).
DRM přeci není špatné proto, že znemožňuje krást autorská díla. Je špatné v tom, že komplikuje (a mnohdy znemožňuje) přehrát dílo, přestože jsem za něj zaplatil. Například proto, že nemám konkrétní typ hardware, software, OS,...
DRM uživatele silně omezuje. To co popisujete vy by naopak uživateli přineslo velké výhody (a možná právě proto se nikdy nic takového neobjeví :-( )
Asi tak. Ilustrováno zde: http://www.geekologie.com/2010/02/25/piracy-full.jpg
A jiný, dosud nezmíněný aspekt také zde: http://files.myopera.com/Aux/albums/653316/piracy.jpg :-)
Tato CD-ečka nebyla koupená. Já si běžně hudbu půjčuji v knihovně.
Dělám to tak již roky, už nemám ani potřebu si dělat kopie. Prostě si hudbu na chvíli nahraji. Mám věž s mp3 encodérem. Hudbu do sluchátek, při chůzi, nesnáším, takže toto nemusím řešit. Prostě mám tu hudbu o něco déle než dělá výpujční doba, ale časem ji zase vymažu a nahradím jinou.
Na světě je tolik dobré hudby kterou jsem ještě neslyšel (bohužel je jinak většina hudby brak), že se v posledních letech nemám ani čas se vracet ke starým titulům. Na poslech mi totiž zbývá čím dál méně času.
Svoje CD jsem jednou kvůli ochraně reklamoval a žádná sranda. Prodavač mi reklamaci uznal jen proto, že mi titul sám prodával ještě téhož dne. I tak se ošíval.
A odmítnout dnes cokoli na čem je uvedena ochrana nejde. Jednak to lze snadno přehlédnout, někdy jsou to jen značky. Jednak, nějakou ochranu dnes obsahuje skoro vše a kdybych si měl pořizovat jen média bez ochran, tak bych si nemohl koupit nic umístěného na médiu vytvořeném během posledních 10 let.
Stejně je to sranda! Musím být poctivý, abych byl poučen, že mám být poctivý. Když poctivý nejsem, poučen nejsem :D
Dalším paradoxem jest, že když si koupím například nějakou hudbu na CD, zaplatím křesťanské peníze a ještě si ho podle autorského práva nesmím pouštět v přítomnosti cizích osob. Respektive, když té skupině co si jednou prdla do skleničky a za zbytek života nechce udělat jediný živý koncert a považuje to za show, dělám reklamu před dalšími lidmi, mám za to ještě platit... :D
Paradoxem též je, že na náš trh jsou uváděny filmy a hudba s takovým zpožděním, že už mne nezajímají. Jak si mám popovídat s kamarádem o prima filmu, když ve chvíli kdy ho vidím jako premiéru, je to už padající hvězda a nikoli dojná kráva. Je nám tedy překládáno výprodejové zboží za ceny luxisní a to mne jako zákazníka jaksi velmi ponižuje.
na druhou stranu je ale faktem, že ikdyby ten film stál 30 kč, česká nátura si ho stejně nekoupí, když může počkat týden a pak si ho stáhnout zdarma... Ale to už se tu bavíme o trochu něčem jiném, než o autorském právu.
Lumparna je nutit k novemu a novemu zaplaceni za jiz koupen zbozi.
Pokud si musim to same na VHS, DVD, BluRay a buhvijake dalsi budouci technologii, pak se ne to ... vite co. Pokud ma jednou zakoupen OBSAH (coz na tvrdi distributori), pak by bylo jen logicke, abych mohl za nejaky manipulacni poplatek (cenovy rozdil) jednou zakoupeny film vymenit za nahravku zapsanou novou technologii.
Pokud vidite logickou chybu, pak me na ni laskave upozornete. Dekuji
Základní poučka zní: Co lze přehrát, lze a vždy bude možno i zkopírovat, byť v krajním případě analogovou kamerou před TV obrazovkou. Takže Vaše obava je 100% reálná. A ke změně dojde teprve tehdy, až dubovým hlavám kapitánů zábavního průmyslu dojde, že jediná cesta, jak ,,nelegální" šíření AV děl omezit, je takový distribuční a obchodní model, který bude technicky přijatelný a cenově dostupný i pro tu část populace, která žije z minimálního důchodu.
jenze vy vychazite z predpokladu, legalne stahuje = libi se mu to. omyl pane.
ja jsem si pred rokem na doporuceni z rs stahnul cd jedne finske kapely kterou jsem absolutne neznal a nyni mam vsec 5 jejich cd, nejaka tricka, kratasy + dalsi merchendise itemy a byl sem take na 3 koncertech.
secteno podtrzeno. blazniva marketa z cpu si u me udela poznamku -30kc ztrata pro vydavatele, ovsem kapela ze me mela minimalne 300-400 euro. jiste budete namitat ze to je vijimka a ja souhlasim, protoze poslednich snad 10-15 kapel ktere jsem si stahnul byl takovy brak, ze to slo z disku tak rychle jako to prislo. a pokud si nekdo chce za takove stazeni uctovat ztratu pak klidne ale ja bych nedal za vyse zminene braky ani zlamanou gresli natoz sel na koncert.
a na zaver jedna legendarni hlaska nohavici (ac ho jako umelce absolutne nemusim) "klidne si palte, zivej koncert si nevypalite" a o tom to je. lidi radi zaplati za zivak bez trapnyho playbacku viz. 62k lidi na koncertu kabatu. takhle se ma umelec zivit ne prodejem nejakych umelych "autorskych prav" ktere si tu firmy zavedly v poslednich 100 letech a parazituji na nich.
Vnucování komerčního braku lidem za nehorázné ceny a obstrukce s tím spojené je totéž, co lichva. Ne, že by to mě osobně vadilo. Brak konzumovat odmítám a to, o co mám zájem si dokážu vždy zdarma sehnat. A nejbližších dvacet či třicet let na tom v mém případě nic nezmění.
Paraziti mají IQ tykve a nulové technické vzdělání, takže velmi ochotně sbaští každého, kdo jim nabídne ,,zaručeně nepřekonatelnou ochranu"! Takže SW parazit parazituje na uměleckém parazitovi a všichni jen tiše doufají, že jednou se zadaří. Nezadaří, soudruzi! To, že všichni jednou umřeme a neprůstřelná ochrana nikdy nebude jsou jediné dvě jistoty, na které se můžete 100% spolehnout!
Proč vázanou na CPU? Já jsem si to koupil, ne můj procesor. Chci mít licenci vázanou na sebe, už jenom kvůli tomu, že když mi umře procesor, tak si pořídím nový. Když umřu já, tak už mi to bude jedno, ale stejně bych byl rád, kdyby to někdo mohl zdědit. Když si koupím obraz jako autorské dílo, tak se na něj dědicové mohou po mé smrti dívat, ikdyž licenci na čumění jsem si koupil já.
Uvedomte si, ze Intel stejne jako jini vyrobci, studia a prodejci to delaji jenom kvuli zisku a prijmum. Dulezite je si uvedomit, ze vsechny tyto firmy zamestnavaji lidi a tem museji platit mzdu nebo nejakou jinou formu odmen. Je to v podstate stejne jako ve vasem pripade, byt treba vy delate neco jineho v jinem oboru.
Takze vetsina z vas tu knoura, jen z principu, protoze si mysli, ze je vsechno a nebo ze by melo byt vsechno uplne zadarmo. To bohuzel nejde. Zkuste zitra zajit za vasim sefem a reknete mu, ze od zitrka uz budete delat zadarmo a at je vami vyrobeny vyrobek o neco levnejsi.
Verim, ze nikdo z vas to neudela. Takze se nedivte, ze kazdy chce za neco penize. Dnes jiz vetsinou plati ze lidska prace nebo myslenka je draha.
Podle mne je toto spravna cesta, mam vazanou licenci na CPU, tzn. ze si koupim obsah (licenci software, hudbu, film apod.) a pokud je to moje = zaplatil jsem to, tak to muzu uzivat. A nebo pokud neco vytvorim, tak mi to nikdo neukradne a nezneuzije.
Osobne se spis domyslim, ze tato technologie bude plne vyuzitelna na pripravovanych Windows 8 a jejich predpokladanemu nasazeni a zpusobu porizeni jako placenou live sluzbu.
Takze plati, ze v jednoduchosti je krasa a toto povazuji za jednoduche a pro vetsinu pripadu dostatecne.
Avsak chapu, ze vsechno je mozne obejit, ale zde se ptej vzdy sam sebe, zda to co delas je spravne a ferove. Takze pochop, ze zde ti to ty firmy budou chtit vzdycky trochu ztizit.
Takové referendum není nutné. Stávající stav je takový, že technika umožňuje (a už vždy bude umožňovat), obejít se bez ,,oficiálních" distribučních cest a distributorům nezbyde, než se přizpůsobit. A čím dříve to udělají, tím líp pro ně! Mršení zákonů je totiž na dvě věci.
Distributori (vydavatele) skutecne dilo prodat neumi. Dokazali to uz pri prodeji fyzickych nosicu, nedelam si iluze, ze s on-line distibuci to bude jine.
Je to jednoduche - pokud poctivy zakaznik dostane vzdy nezanedbatelnou nadhodnotu - berte to jako odmenu pro nakupujiciho - napr. ve forme spec. obalu, zajimaveho bookletu, kuponu, treba i capky s logem apod. - bylo by kupujicich vic. To se ale distributorum delat nechce - je to totiz neco, co by tam museli vlozit sami, vlastni tvoriva prace, a tu oni neumi-nechteji delat.
A jeste k clanku - ja se naopak na den, kdy nebude mozno nic okopirovat, tesim. Je mi uprimne "lito" takyumelcu, necekaji je pekne casy. Kdyz to bude stat stale stejne penize a lide se s tim nebudou moci pred koupi seznamit - vsichni nekvalitni tvurci prejdou dobrovolne do jinych zamestnani. Jejich tvorba nebude prodejna. Soucasny model ma totiz i sve vyhody. Muziku, kt. si stahnu a libi se mi si koupim, co se mi nelibi, mazu. A filmy? Tech, na ktere se divam casteji je malo, a mam je na plackach po 40 czk. HD me zatim netrapi.
Mozna jeste malickost - kdesi vyse tu zaznelo srovnani s rohlikem - rohlik, chleba k zivotu potrebuji, bez "tvorivych vypotku" filmovych studii se obejde skoro kazdy. Je paradox, ze prave ty nejpostradatelnejsi veci jsou veci nejnadhocovanejsi.
Preji prijemny den
>Existuje jedna zřejmě neprolomitelná ochrana...
No ale k tomu bude treba, aby se dany vzorek AV dila posilal nekam na server k ohodnoceni, zda je nebo neni chraneny... a proc by to nemelo jit obejit tim, ze se nainstaluje utilita (at uz na urovni SW nebo upravaneho ovladace k sitove karte), ktera bude tyto pozadavky odchytavat a posilat zpet procesoru informaci, ze vzorek je OK!?
Na netu nic není, protože neexistuje technologie, jak za to spolehlivě dostávat peníze (spolehlivě = za každou kopii/přehrání). Až producenti uvěří, že DRM je dostatečně spolehlivá, na net se vrhnou - a HW ochrana implementovaná přímo v CPU je docela silný argument (byť taky půjde obejít - viz můj příspěvek níže - ale stejným způsobem půjde obejít i ochrana na DVD, takže oproti netu žádný rozdíl).
"koupite" si film s DRM, ulozite jej do sve sbirky a za 2-3 roky zjistite, ze film nejde prehrat protoze"
Jasny FUD. WXP ktere bez aktivace nelze provozovat jsou na trhu uz jedenact let a aktivacni servery/linka MS stale funguji. Nic nenasvedcuje tomu, ze by se to melo zmenit.
jednoduchá technologie, která by zabránila kradení obsahu
Neexistuje a jen tak nebude, rozhodne ne jednoduchá.
Stačí jeden jediný člověk, který to bude schopen ukrást a zpřístupnit na p2p. A ochrany je konec. A přitom to znepříjemníte všem těm, kteří budou chtít být poctivými.
Vždy na výstupu bude obraz a zvuk. Když to vezmeme "absurdně", a představíme si přístroj, který prostě ukazuje obraz a produkuje zvuk, a jinak je to "zalitý" blackbox, do kterého nelze sáhnout. I tak lze vzít vysoce kvalitní kameru a mikrofony a provést záznam. Udělá-li se to dobře, bude ztráta kvality minimální. A to jsme měli absurdní situaci, nikdy to produkční zařízení nebude takový blackbox. Jak tam bude např. HDMI kabel k zobrazovači, není to bezpečné. HDMI ochrana HDCP je prolomena. Stačí jeden člověk s HDMI rekordérem co ignoruje/dešifruje HDCP, a film v plné kvalitě je venku. Nepovedlo se to už tolikrát - DVD CCS, blu-ray ochrana, HDCP... Proč asi. Fakt se další pokusy vyplatí?
Fakt si nedovedu představit technologii, která by tohle řešila se zachováním "domácího pohodlí".
Ehm, takovou blbost muze opravu napsat leda hlupak (ostatne to potvrzuji i ostani prispevky).
Pro info, XP jsou jeste stale supportovany system, za coz mnoho firem plati mnoho penez.
Dam jiny priklad, ano ? Mnohem blizsi realite. Gothic III. Vysel se spoustou chyb, ktere nikdo neopravi, protoze se vydavatel rozesel ve zlem s vyvojari (neceleho 1/2 roku po vydani). Kdo mi tedy ted poskytne opravu chyb ? Aha, nikdo. A na nefunkcni autorizacni servery pro DRM sem uz taky nekolikrat narazil.
V 96. jsem koupil NB + Win XP professional (OEM). Po několika měsících používání jsem se dozvěděl, že ,,vaše kopie je nelegální" Mrkvosoft mi jen suše sdělil, že jediná možnost je koupit onen shit znovu! Lhali! Stáhl jsem si Win XP professional z Rapidu zdarma a je po problému, navíc odpadla otravná nutnost aktivace.
> Strucne a laicky receno, ty koupi ziskavas pravo k uzivani.
A na to jim prave s* pes. Kdyz si koupim knihu, tak je moje, muzu ju pujcit komu chci a cist ji kolikrat chci, dokud se nerozpadne. Nemuzu ju kopirovat ale ani nemam proc, bylo by to drahy a jedna mi staci.
> Proc na CPU. Kazde CPU jiz nekolik let, myslim ze asi uz 5 let, mam UID.
A na tohle s* dva psi. Chci neco trvaleho, ne ze kvuli tyhle skladbe bude zapinat 6 let stary pocitac a tuhle neprehraju vubec, bo procak odesel, atd. Pokud to bude takhle, warez rulez.
> Osobne preferuji licence na cetnost prehrani, koupim si licenci na 3x prehrani.
To by slo, za rozumnou cenu, samozrejme s tim ze to muzu prehrat na cem a kdy chci. To ale technicky asi nepujde.
> Tusim, ze Microsoft pujde nyni cestou sdileni obsahu v ramci rodinnych pocitacu a siti...
A ja zase pujdu cestou co nejdal od MS. A nebudu sam, pro bezneho uzivatele nema smysl utracet za OS (pokud neni velkjy paric).
Ještě pořád se dneska dají koupit VHS přehrávače. I když (uznávám) nabídka je velmi omezená. Ale mluvíme o 30 letech trvání formátu.
Takže ano, bez zásadních problémů si přehraju film na VHS, budu-li cítit tu potřebu.
Budoucnost sice v nějaké formě streamu asi je, ale otázkou je, jak je ta budoucnost vzdálená ... placky budou ještě nějakou dobu žít docela v pohodě. Do té doby, dokud bude živá generace, která nevyrůstala s počítači.
Kdyz bude film stat 30Kc, tak nebudu resit jestli mi to za to stoji a koupim si ho - samozrejme v pripade, ze bude splnen zakladni predpoklad - nebude me to prehravat debilni upozorneni, trailery a dalsi hovadiny co me nezajimaj. A samozrejme ocekavam, ze si nebudu domu nosit 20 placek, ale ze prijdu trebas s USB a nasaju si dle libosti, pripadne si sosnu po netu.
BTW: Videl nekdy nekdo nejaky smysluplny vyuziti funkcionality DVD/BR menu ? Ja tedy ne. I jednotlivy body pro skok (kapitoly) jsou vetsinou (99,9%) generovany automaticky (trebas po 10 minutach), nemaji zadnej nazev .... Zato sem uz videl par "piratskych" MKV, kde byly kapiloly logicky odkazujici na konkretni udalost (vcetne nazvu), kde byl logicky pribalen dalsi nijak neopruzujici material (napr sem videl recenzi na film primo v MKV jako textovou prilohu) ...
Takze zadarmo dostanu daleko lepsi sluzbu nez za penize.
Podle jakych pravidel by se melo hrat nez podle pravidel kupujiciho? Nas zakaznik, nas pan. :D
Ted vazne: na ochrane "dusevniho" vlastnictvi (chudinka duse co ji spojuji s temi vyblitky) ma zajem nepatrne mnozstvi lidi a dela se kvuli tomu spousta nechutnosti. Bylo by pouze prospesne kdyby se to pro hudbu a filmy zrusilo. Tocilo by se v tom mene prachu, velkofilmy by se nedelaly ale naklady s kvalitou prilis nesouvisi. Utracelo by se mene za reklamy, lobovani, DRM, OSY a podobne a pro naprostou vetsinu spolecnosti by to byl jasny prinos.
No ja od lopaty se selskym rozumem ti reknu jedno, ty "umelce". Jaks spravne rekl " tržby z kin to s výjimkou několika titulů a la Svěrák, Troška... NEZAPLATÍ. " , tak je jasne videt, do ktere kategorie patris a places na spatnym hrobe. Mel by ses snazit, aby z tebe byl ten ala Troška a ala Sverak, za ty lidi totiz zaplati, ale za tebe ne, a vis proc? Protoze s prominutim tvoje tvorba nikoho nezajima a neni za ni ochotnej zaplatit. Takze mam pro tebe radu, sezen si lopatu. Je to treba jako s vys zminovanym rohlikem, jedna pekarna dela dobry a za solidni cenu a lidi to kupuji, pak je pekar, kterej si mysli, ze pece jako panbuh, rohliky by ale zrali jen mravenci a svabi a presto si on strasne divi, ze nema co do pusy, ze jeho rohliky nikdo nekupuje. No je to logicky, nemyslis?
Přirovnání kulhá na obě nohy. Windows XP jsou stále oficiálně podporovány. Co až nebudou? Už se na to těším, až lidi začnou za pět let řvát, že WInXP nelze aktivovat, protože MS vypnul aktivační servery :). Pak se ukáže skutečná "výhoda legálních Windows". S filmy s DRM je to téměř totéž.
Macrovision nebylo DRM, ale kreativní využití jedné optimalizační funkce VHS rekordéru při nahrávání.
Stačilo mít starší rekordér který tuto optimalizaci ještě neobsahoval, nebo tuto funkci vypnout (což tedy nebylo prý zrovna snadné a vyžadovalo zásah do firmware nebo hardware), a nahrávání normálně fungovalo.
Intel s tím dělá tajnosti, aby se na to nevrhly groupy a nesnažily se to nabourat. CD ochrana padla, i DVD ochrana padla... nedávno prolomili i Blue Ray ochranu.... i Intel insider padne... je to vždy jen otázka času.
Navíc pokud mohu soudit podle sebe, tak většina toho prémiového obsahu nestojí za shlédnutí ani ve VGA rozlišení, takže s HD to bude úplně stejná sračka. Vždycky se najde někdo, kdo ten film leakne ve fázi bez DRM.
Aha. Jeho Výsost Pan Autor vytvořil nekonzumovatelný zmetek a teď brečí, že mu za něj nechce nikdo platit! Ono je snad v nějakém zákoně napsáno, žeAutoři mají právo páchat co je zrovna napadne a ti ostatní povinnost to kupovat? A ještě za tokvou cenu, aby si chudáček autor mohl jezdit každou zimu válet šunky na Havaj? Pokud jsi vytvořil slátaninu, jdi se živit jinak! Pokud je tvůj producent neschopný, najdi si jiného! Ale nečekej, že tě bude někdo litovat!
Takže bude vytvořena specielní policejní složka, která bude ,,navštěvovat" podle náhodného klíče byty a: Máte počítač? ne? jste podezřelý, něco nám tajíte, 10.000 Kč pokuta! Máte? A jaký O. S.? Jo tenhle? Ten je ,,nežádoucí" (zastaralý), takže počítač zabavíme, pokuta 20.000 Kč a dva roky natvrdo, protože použitý SW umožňuje ,,nekalou" činnost! Ještě se podívám na TV: A helemese! Máte funkční Scart, takže můžete analogově nahrávat programy! že nevíte, o co vlastně jde? To vás neomlouvá, televizor je pět let starý, za rok je sazba 500.000 Kč, takže celkem zaplatíte 2.500.000 Kč! Zpravodajský modul hlásí, že přeskakujete reklamy! Takže to bude za 20.000, protože přeskakováním reklam sabotujete růst ekonomiky!... Zadrátováním DMR do procesoru to začíná a tímhle to bude končit! Opravdu to tak chcete? Pokud ano, jděte k volbám a hlasujte pro pro pravici, nebo seďte doma a fňukejte mezi známými u piva!
Co to bylo? tráva, houbičky, nebo perník? 1/ Nahrávání z radia, nebo TV, kdy za poskytnuté dílo platím jenom zákonné poplatky je zcela legální, takže proč bych kupoval placku, když si mohu totéž legálně a zdarma nahrát z veřejných masmédií? Čili základní model za užívání AV děl je nastaven přesně takto, t. j. zaplať za vlastnictví výstupního zařízení, ať už TV, radio, nebo internet a můžeš stahovat bez omezení kdy a co chceš!
2/ Autoři jsou ti poslední, kdo z prodeje placek nějakým způsobem profitují. minimálně 90% zisku za placky si rozdělí prodejce, vydavatel a nenažraná OSA (až 11 Kč za každý výlisek CD!) Takže tvůj výplod je naprosto mimo mísu! Jakýkoli systém distribuce AV děl, pokud má být životaschopný, musí být zcela zákonitě odvozen ze stejného modelu, jakým je nahrávání z TV, nebo radia, čili za nějaký paušál kdykoli, cokoli, v plné kvalitě, bez ochrany a v libovolném množství! nic jiného prostě fungovat nebude a je naprosto putna, jak moc bude či nebude A. Z. novelizován.
Ja v tom vidim jedinou logickou chybu :D, prachy. Dovedete si predstavit jak se musi autor prevalovat v hrobe, kdyz si 70 let po jeho smrti dovoli nekdo pouzit jeho dilo, ktere mu navic bylo (velmi casto opakovane) zaplaceno ?
Ostatne, viz trebas akce "Golem". Autor jiste nedostal chudinka zaplaceno za vytvoreni Golema, takze kdyz si jej nahodou obkresilte z onoho filmu, ktery sme zaplatili vsichni (viz rok realizace), tudiz nam i vsem patri, tak z vas jeho dedicove budou tahat statisice.
Nj, ale kdyz ono je tak prijemny dostavat desitky M za nekolik minut prace :D. Pokud se totiz podivate na naklady napr filmu, zjistite, ze dobre 2/3 jde na honorare. No a pak aby se to zaplatilo, ze.
Takze musite vyplati desitky M hercum, nejaky to mego tem ostatnim okolo, nejaka ta technika .... a pak samo par desitek mega do vlastni kapsy. No a kdyby se film hodil na net a ruzumnou cenu (50Kc rekneme), tak by mozna (to nikdo nevi) nebyly prijmy ve stovkach M, ale jen v desitkach, a z toho se uz neda rok co rok kupovat nova jachta ... no a to vlastne uz je skoro stejny jako jit zebrat.
vy jste kvalitni demagog. pokud mate ono vami proklamovane iq80 pak jiste dokazete presne oduvodnit jak vam kopii neceho vznikla skoda a v zadnem pripade tim nebyl zpusoben zisk. dekuji a tesim se na vysvetleni. jo a bydleni v dome k tomu neprirovnavejte tak dochazi k fyzickemu a teda presne vycislitelnemu opotrebeni veci a spotrebe energii.
a ke klesajici navstevnosti: je-li nejstahovanejsi tudiz vasim pohledem nejmene navstevovany? hmm co treba avatar? nejstahovanejsi film vsech dob a svete div se NEJVYDELECNEJSI film vsech dob co za 2 mesice vydelal 3 nebo 4 miliardy dolaru? wow ty pirati proste ten filmovy prumysl privedou na mizinu. samozrejme tech filmu je kupa ktery se nejvice stahovaly a presto mely rekordni trzby. zkratka zde zadna umernost natoz vysledovatelnost ztrat nejde dokazat. pokud natocite/nahrajete film/hudbu ktera stoji za vyliz pr... tak to nikdo kupovat holt nebude. pokud mate problem jako umelec (at uz z jakychkoliv pricin) se uzivit tak bezte proste delat neco jinyho, nikdo vam v tom nebrani. ale nechtejte aby se na ochranu vasich pofidernich soukromych prav skladali vsichni kolem, od toho tu jsou patentove urady kde si ochranu dila pekne zaplatte ze sveho.
On vam nekdo ukradl master pasky? Nebo kamion cerstve vylisovanych CD/DVD? Hadam ze ne.
Ten cin se podle ceskeho (a asi nejen ceskeho) pravniho radu jmenuje jinak a hadam ze by tu kradez slo napasovat na nejake krive obvineni :)
Docela by me zajimalo, jak by takova hromadna zaloba na umelce dopadla :))
Rozhodně vám nezávidím to, co vás (totiž vydavatelské parazity) zcela zákonitě čeká a čemu nezabráníte i kdybyste do politiků sypali peníze horem dolem! Čeká vás to, co výrobce petrolejových lamp, koňskou tramvaj a další, vývojem techniky překonané věci. A jestli si myslíte, že vám pomůže nějaká ochrana, nebo hovadské prznění zákonů, tak je mi vás upřímně líto.
Tak tohle je ten nejblbější vtip, jaký jsem kdy slyšel! On snad má autor jinou možnost, než se s vydavatelským vydřiduchem ,,dohodnout"? A jak takové dohody vypadají, je veřejným tajemstvím! Jenom nechápu, jak můžete mít tolik drzosti a vydávat sprosté vydírání za dobrovolnou dohodu. A s tím ,,uměním prodat" už jste totálně mimo mísu! 99% toho, o co bych měl zájem na prodej v této zemi není a nikdy nebude.
Jestli chceš manželce zahýbat, je to jen tvůj a její problém. Pokud nechceš, aby tvé výtvory někdo ,,kradl", nech si je doma v šuplíku a předváděj je jen tebou pozvaným lidem ve vlastní režii. Pokud chceš tvořit pro vybrané publikum, neočekávej zisk. Já to dělám také, ale jako hobby, t. j. zdarma. A pokud bys mi chtěl moji práci ukrást, klidně si posluž, mě to vadit nebude, umím se uživit způsobem, který je před ,,kradením" odolný a za to, co je ,,ukradnutelné" odměnu neočekávám. Jenom jsem zvědav, čím jiným by ses chtěl živit ty.
Na kvalitní film za rozumnou cenu půjdu, jenže pokud chci zjistit, jestli onen film stojí za to, abych se vybatolil z bytu a zaplatil trojmístnou částku za lístky, chci vědět, vo co go, čili napřed ho zkouknu přes net a potom se eventuelně rozhodnu kino navštívit. Jenže poslední zajímavý film jsem viděl před cca 11 lety!
Nebude to dlouho trvat a, byť budou paraziti kolem sebe sebezuřivěji kopat, budou mít na výběr pouze dvě možnosti: Buď hodit AV dílo na net za přiměřenou, t. j. 30 Kč za CD a 50 za DVD cenu a urychleně vymyslet jednoduchý platební model, nebo zkrachovat. Pokud bude existovat server, kde zadám název skladby a zobrazí se mi všechny známé verze (zahraniční originály, čeští interpreti), tak, za předpokladu že půjde o kvalitní nahrávky v CD formátu, naházím vybrané skladby do košíku, zaplatím přiměřenou částku (1 Kč za skladbu vč. DPH) a doma si vše uložím, nebo vypálím. Dokud to takto fungovat nebude, budu si hudbu a filmy shánět jak uznám sám za vhodné a nikdo mi v tom nezabrání. Nehodlám vypláznout několik stovek za album, z jehož obsahu jsou poslouchatelné tak dvě, v lepším případě max. čtyři skladby a ještě je na něm nějaká debilní ochrana!
„Kradení“ filmů (což je nesmysl, při krádeži vy už ten film mít nebudete) vychází z toho, že zaplacený film má daleko nižší kvalitu zážitku než ten „ukradený“: http://mfluch.files.wordpress.com/2010/02/pirated_vs_bought.jpg. A ještě vám nikdo nezaručí, že vám ten film vůbec půjde, ale když vám nepůjde, tak jej vrátit nemůžete. No to je přece směšné!
Třeba DVD Simpsonovi ve filmu jsem si koupil, protože nemá tyhle zhovadilosti (a taky nestálo pět stovek), ale bohužel je to jen výjimka daná tím, že Matt Groening si umí vyřvat to, co chce on, ne to, co chtějí studia.
Navíc kdybyste byl opravdu autor nějaké muziky nebo filmu, tak byste věděl, že z prodeje CD a DVD dostanete jenom pár drobných (zbytek se „jaksi“ ztratí cestou :-), které se nevyrovnají ani jednomu koncertu nebo promítání v kině. Jediné, co vám brání vydat svoje dílo veřejnosti, je smlouva s nahrávací společností. Není divu, že mnoho umělců, hned jak může a vymaní se z okovů oné smlouvy, tak svoje díla vydají za daleko příjemnějších podmínek, jako třeba Red Hot Chilli Peppers, Moby nebo Jarek Nohavica.
Na Havaj si mohu jet taky, ale, na rozdíl od tebe, dostávám odměnu za práci, ze které je užitek, ne za něco, bez čeho by se 99% umělců obešlo, nebýt debilních zákonů a nařízení. Všichni jste totiž jen banda bezcharakterních vyděračů, kteří zneužívají zákonů, o jejichž vytvoření se sami přičinili k nehoráznému odírání masy těch, kteří jsou na vás nuceně závislí. Jenže dlouho už vám pšenka nepokvete, řada umělců už přišla na to, jak vás obejít a jejich počet bude stále vzrůstat. Nakonec to bude o tom, že kapela si svůj koncert nahraje, okamžitě ho vypálí a placky během autogramiády po koncertu prodá, z čehož paraziti, včetně OSA, neuvidí ani pětník. Druhý den se CD objeví za max. 25 Kč na internetovém E-shopu, nebo kapela začne prodávat své výtvory jednotlivě, stylem písnička za korunu, takže každý si bude moci svoje CD ,,vyprodukovat" sám a producenti se půjdou pást.
Ona je snad s parazity nějaká konstruktivní diskuse možná? Je všeobecně známo, že když kobyla dodělává, tak kolem sebe nejvíc kope a způsob, jakým klesají prodeje placek je ke vzteklému kopání velmi pádný důvod. Jenže vzteklé kopání je to poslední, co někdy někomu pomohlo.
Žádnou licenci nemám a autorský zákon neuznávám, protože je to nehorázný paskvil. Vše, co jsem kdy zveřejnil, je opatřeno dodatkem: Autor dává toto dílo volně k dispozici každému a souhlasí bezvýhradně s tím, aby s ním každý nakládal dle svého uvážení a potřeb. A OSE neplatím a platit nikdy nebudu! (HW i SW nakupuji zásadně a pouze v cizině).
Protože je k tomu stádo blbců, jako je Unknown nutí. A když při tom cinkají tučnými váčky s hromadou oběživa je mnohem výhodnější říci ano, my to uděláme (že je to nesmysl si necháme pro sebe, protože až to opět někdo prolomí, nikdo nebude ty úplatky chtít zpátky), než říkat: Neblbněte, nechte si ty prachy, nemá to smysl! My svůj produkt prodáme tak, jako tak, tak proč nespojit příjemné s užitečným a ty blbce nepodojit, že?
Licence je jedna věc, (tam si klidně můžete napsat sebevětší nesmysl), platná legislativa druhá a vymahatelnost zákonů další. Stejně dobře můžete (opět) uzákonit prohibici a následně splakat nad vejdělkem! A kam půjde Mrkvosoft, je mi šumafuk. Dokud tu budou alternativní O. S., může si Mrkvosoft dělat co chce. Placku, kterou mi Widle odmítnou přehrát mi Linux nejen přehraje, ale bez bonusů i ochran uloží na HDD a následně dovolí vytvořit libvolný počet nechráněných kopií, takže není co řešit. A pokud nový HW a SW toto neumožní, tak si ho prostě nekoupím.
Před časem jsem si půjčil v knihovně dvoj-CDčko, které jsem si chtěl přehrát na cestách na notebooku. Bohužel to nešlo, disky byly systémem detekovány jako média bez obsahu.
Problém se přitom nezdál být v SW (myslím jsem později zkoušel i jeden Live Linux, který mám pro strýčka příhodu), ale přímo v HW, konkrétně DVD mechanice Sony, kterou je vybaven můj notebook. Přitom nešlo o žádnou z CD doinstalovanou ochranu (autorun vypínám).
Prostě moje mechanika ty disky poznala a odmítla okázat jejich obsah. Později, doma se věž s noname mechanikou chovala podobně. Pak teprve jsem si na těch CD všiml drobné informace, že obsahují jakousi (pro mne neznámou a blíže nespecifikovanou) ochranu, také od Sony. Přitom čipy od Sony má kdejaký výrobek, moje notebook-ová mechanika také není čistě dílo Sony.
Nakonec jsem to vyřešil tak že jsem s na jiném, více funkčním, počítači vytvořil virtuální CD - kopii, s tou pak již problém nebyl.
Otazka casu, rika se tomu taky salamova metoda. Za 2, 3, 10 let bude HW proste detekovat audio/video/... a pokud k tomu nenalezne prislusnou autorizaci, tak vas posle do ... (a navic to rovnou praskne a za 10 minut vam zabouchaji beranidlem na dvere zakuklenci).
Co na tom ze ste si prave chtel pustit video svyho rocniho potomka, nemate ho schvaleny uradem pravdy.
Ehm, a kdo komu brani to takhle udelat ted ? Kdyby ten film byl na netu v den premiery za odpovidajici cenu (kdyz reknu ze vlezny do kina je 200Kc tak rekneme za 30 - 50Kc), tak se sice samozrejme okamzite zacne sirit pres torrenty a dalsi, samozrejme ze do kin prijde min lidi, ale spousta lidi by si ten fim proste koupila, protoze spousta lidi (jeste stale) nehodla hledat po netu a ucit se pouzivat ...
Jenze ono by se pak dost blbe zduvodnovalo nejaky lokalni TV, ze ma dat nejaky to Mego za vysilaci prava, kdyz ona by ta TV (vcelku logicky) tvrdila, ze to preci vsichni uz davno videli, tak jakapak premiera. Dost tezko by se taky lidem zduvodnovalo, proc si maji za DVD/... zaplatit dalsich 300+Kc, kdyz uz si prece ten film jednou koupili (coz pro kino plati jakbysmet, tam by mela byt placka soucasti vleznyho).
Kdyz je totiz film dobry, tak se zaplati behem 14ti dnu. Kdyz neni, tak se nezaplati nikdy. Ostatne srovnejte kategorie nejstahovaniejsi vs nejziskovejsi, myslim ze moc neprohadam, kdyz si typnu ze v obou aktualne vede Avatar. Znam lidi kteri na nem byli v kine i 3x a opravdu nevim proc by meli jeste poctvrte platit za placku nebo za moznost stazeni na netu. A podotykam, ze rip byl na netu jeste v den premiery, takze tvrdit, ze v pripade "plnohodnotne" kopie bez ochrany by to bylo horsi je naprosty nesmysl. Naopak, bylo by to z pohledu vydavatele mnohem lepsi, protoze za 1/2 roku mu za placku samosebou uz nikdo nic neda, ale v den premiery by tech 50Kc spousta lidi dalo.
Nevidel bych to tak zle. Alespon ja tedy povazuji za nesmyslne platit stokoruny za DVD plne traileru a upozorneni, abych nekradl, kdyz si mohu stahnout prehratelnejsi verzi z internetu. Ale kdyz prochazim obchodakem a vidim film za 50 korun, ktery jsem dlouho nevidel a na ktery se vecer rad podivam, tak si jej koupim.
Mimochodem, dostaneme se sice do zacarovaneho kruhu, ale zkuste vyjmenovat nejaky cesky film z poslednich tri let, za ktery se vyplati dat alespon 100 korun. Tobruk? Habermannuv mlyn?
A pak tu mame dalsi "pseudoargument" a to, ze kdyz si koupim disk, tiskarnu, usb flash, tak ze vseho platim statu poplatek, protoze se automaticky predpoklada, ze budu krast. Poplatek jsem zaplatil, tak me prosim nechte v klidu krast.
a) nekradou, ani neporusuji zakon, ani nedelaji nic nemoralniho.
b) rek bych to takhle - "uz to nehul"
c) Dokonce i to mate, pokud totiz v obchode kradete potraviny (a ano, tady je to skutecne kradez, protoze nekomu neco bude chybet), a ukaze se, ze nemate prijmy => zajistujete pouze svou zakladni potrebu, tak nedelate nic nelegalniho.
Hmm, opravdu by me zajimalo kdo jste, asi musite byt velice slavny a tim padem taky velice bohaty, protoze velmi znami lide s ohromnym prodejnim potencialem maji z jedne placky prodavane radove za stokoruny prijmy v radove jednotkach Kc, o 10% si muzou nechat leda zdat (to je strop pro celosvetove prodavana dila nejznamejsich tvurcu).
A evidentne se taktez odmitate zivit praci, a o statisicich za vyrobu radsi nemluvte, jelikoz mam s oborem co docineni, tak samozrejme, muze to stat i miliony, ale na to musi dotycny nejdriv mit, jinak se to da udelat za par tisicovek (doslova). Nehlede na to, ze pokud se nekdo zivi poctive, tak nepotrebuje "tocit" desky, ale predevsim jezdit po koncertech.
Ad film, zajimave ze zrovna nedavno jsem cetl neco o velmi uspesnem filmecku US produkce, jehoz natoceni stalo v radu jednotek tisic dolaru, pricemz film vydelal miliony. Takze o penezich to evidetne zase vubec neni. A ostatne, kdyz podikatel investuje do naradi/stroju/.... tak taky nese riziko, ze se mu ty utracene penize nevrati, protoze o jeho vytvor nebude nikdo stat, Nevim proc by to u fimu melo byt jinak.
A jesli je to nekdo lopata, tak leda hlupaci jako vy, evidetne jste naprosto neschopny, protoze schopni se neboji investovat sve penize a nemusi chodit zebrat k cizim, a pak brecet po netu ze se investorovi $$$ nevratily, takze mu priste da prd. Jedine dobre, kdo by o neco takoveho stal.
V Open Source to logicky být implementováno nebude moci, protože jim k tomu výrobce nedá specifikace. Stejně jako to bylo u podpory DVD (libdvdcss) a jak je tomu u podpory blu-ray - dodnes nemám blu-ray mechaniku jednoduše proto, že bych si na ni v Linuxu nic nepřehrál. Další věc je, že do DRM instrukcí by se bez znalosti nejenom uživatelů, ale i tvůrců SW, mohli krásně schovat špehovací mechanismy a to nejen v souvislosti s ochranou obsahu. Počítač by totiž dělal něco, nad čím by SW vůbec neměl kontrolu.
Bůh není. Kdyby byl, vypadala by tato planeta úplně jinak. A že se zástupce zlodějů dovolává boha je... nevím, jestli úsměvné, nebo trapné. Naštěstí marně. Právo na majetek a lichva jsou dvě naprosto nesouměřitelné věci. Právo na majetek máme totiž všichni a pokud bude platit, že manuálně pracující má právo na méně majetku, než parazit, tyjící z práce jiných, bude to špatně! Autor nad svým dílem kontrolu má; pokud ho bude provozovat sám, nebo ve vlastní režii, nikdo ho nebude moci ,,okrást". jenže přesně tomuhle modelu se vydavatelé brání, protože by museli jít žebrotou (včera bylo pozdě)!
DRM je opravdu fuj, protože jeho nasazení je slušným pro zlost a těm ostatním leda pro srandu. A pokud vím, že nějaká ochrana je neúčinná, bylo by rozumné na ni urychleně zapomenout a následně zlevnit produkt (nasazování těchhle SW nesmylů není zrovna levná záležitost). Jenže Homo Sapiens, jakožto živočišný druh má bohužel geneticky zakódováno, že k nejjednoduššímu a tudíž smysluplnému řešení se vždy uchýlí až úplně nakonec.
Jasne, takze ten co neumi svoje vytvory prodat je ve skutecnosti kvalitni a uspesny autor .... Jak sem psal, uz to nehul cece.
Necim se bud uzivim, a pak to muzu delat jako praci, nebo se tim neuzivim, a pak to muzu delat jako konicka. A to ze lidi nejsou ochotni platit je vzdy problem prodavajiciho, proste prodava neco, o co neni zajem. Az nabidne takove zbozi, o jake zajem je, tak jiste proda.
Vy ste totiz presne jako ten svec, co rve, ze Bata mu bere praci, protoze ty "krapy" prodava za 1/1000 ceny jeho uzasnych boticek. Nastesti historicka zkusenost pravi, ze za 10, 15 let po vas ani pes nestekne.
BTW: Pane "umelce", zivim se temer vyhradne autorskou tvorbou a opravdu je mi uplne jedno, jestli muj vytvor nekdo bude sirit po netu, dokonce me to bude tesit. Zakaznik totiz uz zaplatil a pokud budu mit pocit ze malo, je to jen moje blbost.
Navic me ohrome sere to, ze lidem jako vy a organizacim do kterych se slejzate (OSA, Intergram ....) mam jeste platit za to, ze se SVA dila mam kam ulozit. Inkvizici na vas.
Originál za 300 - 600Kč = pět minut otravování a přehrávání s komplikacemi (váš přehrávač bla bla bla). Staženina z netu zdarma - žádné otravování, ani problémy! Takže co raději? Ideální by byl originál bez otravování za 30 - 50 Kč, jenže než tohle vydavatelům dojde, bude většina z nás prdět do hlíny.
Viz muj predchozi prispevek. Distributori se velmi casto a radi ohaneji pojmem dusevni vlastnicvi, dusevni majetek ... vlastnicvi a majetek se vyznacuji tim (je to definice) ze snimi majitel muze neomezene nakladat a prodejem prechazeji veskera tato prava na nabyvatele.
V tom pripade nemuze byt o prodeji AV ani reci a stim souvisi dalsi povinosti, ktere ale prozmenu distributori nechteji prijmout (jako treba povinost vymenit kdykoli fyzicke medium ...)
To také dělám! V životě mne nikdo nedonutí, dát za CD víc, jak 30, nebo DVD víc, než 50 Kč! A vždy se najde způsob, jak si obsah předražených placek pořídit legálně a zdarma. Kolik takových ,,neprůstřelných" ochran už tu bylo a jak dopadly? Tohle bude o tom, že několik joudů kteří jsou ochotni hrát podle pravidel vydavatelů dříve či později pochopí, že je mnohem jednodušší a pohodlnější provozovat mnohem levněji ,,nelegální" produkt, než se trápit se značkovým HW a řádně (a draze) zakoupenými nahrávkami.
a) nikdo nic nekrade
b) ve slusne spolecnosti je slusnosti zadat $$$ za odvedenou praci, ne za jeji "fotku" (taky se budete osivat zaplatit za fotku domu 10M, ze).
c) kdyz mi nekdo za penize neni schopen nabidnout alespon !!!stejnou!!! sluzbu jako nekdo jiny zadarma, neni se o cem bavit
Takze bludy tu pisete leda vy.
BTW: Poptejte se autoru kolik dostavaji za kopii (trebas za CD/DVD), zjistite ze v 99,999% je 0 to spravne cislo. => autorum je uplne sumak jestli se jejich vytvor kopiruje. Pro ne je podstatny jestli prijdou lidi na koncert/do kina/... a to, pokud jsou dobri, sireni jejich vytvoru jedine podpori.
Nejde, (a také nikdy nešlo!) o to, aby autoři a interpreti dostali za své dílo adekvátní odměnu. Jde o to, aby se na práci autorů a interpretů napakovala horda naprosto zbytečných parazitů. Díky vývoji techniky jim jejich zlodějské zisky klesají a tak kolem sebe kopou a snaží se udělat vše pro to, abych se ,,zlaté staré časy" vrátily! Trochu mi to připomíná situaci, kdy se cech výrobců petrolejek bude snažit zlikvidovat výrobu a používání elektrických svítidel, protože jim kvůli používání elektřiny klesají zisky! Tady nejde o nic jiného než o válku hrstky parazitů proti nám všem! Necháme si to líbit? Pokud ano, jsme blbci a nic jiného si nezasloužíme!
Asi neumite cist, nj, zakladni skoly uz nejsou co byvaly, spolecnost evidetne neuznava nic jako dusevni majetek, jen lidi jako vy to jeste stale nechteji pochopit.
Kdyz neco vytvorim "mozkem", tak jedina na zaklade toho ze vyuzivam poznatku tisicu a milionu lidi predemnou, takze vy, pokud neco stvorite, okradate sve predchudce (a jejich potomky a potomky jejich potomku ....).
Rekneme (pro zjednoduseni pro jednodussi lidi) ze hudbu stvoril Mozart. Vsichni kdo kdy slyseli cokoli z toho so vytvoril, nebo cokoli co vytvoril nekdo po nem by tedy meli platit jeho dedicum, protoze jinak jednoduse kradou (tyce se specielne "autoru" muziky).
Ostatne, nechapu, jak si dovolujete tu psat a pouzivat pismo, pevne doufam ze budete za ten zlocit presne v souladu s vasim nazorem, upalen. Kradete totiz dusevni vlastnicvi celych generaci.
Takze pro vasi informaci, nejzakladnejsi a po desitky tisic let platne pravidlo je, ze myslenku nelze vlastnit a to zadnym zpusobem. Bez tohoto pravidla by totiz zadna lidska spolecnost neexistovala.
k cemu kopirovacimu monopolu asi tak tato funkce bude, kdyz za 10 let, nebyt applu, na netu vubec nic nedokazal? k cemu jim to bude? koncovy zakaznik bude v pripade uziti,znovu a opet, omezen, bude to stat kazdeho penize navic a nate zase oficialne nic nebude.
dekuji nechci, jeste ze tu intel neni sam.
Omyl, jen se dalsi a dalsi BFU nauci pouzivat torrent a dalsi technologie, protoze se vzdycky najde nekdo sikovnejsi, kdo z materialu vsechny ochrany odstrani. A proc bych mel platit za to, ze pouziti meho majetku bude nekdo omezovat a dokonce mi bude moci jeho pouzivani uplne zamezit ? A ano, mluvim o majetku a vlastnicvi zcela umyslne, protoze vlastnicvi se vyznacuje prave tim, ze majitel muze s danou veci nakladat zcela neomezene.
Ostatne by me zajimalo, kolik % videa, ktere je k nalezeni na dicich domacich pocitacu obsahuje nejakou ochranu. Pokud je to promile, tak si muzou distributori gratulovat.
Prodej cehokoli je vyhradne o ochote zakaznika koupit. Rohlik si taky muzu upect doma a v okamziku, kdy mi jej pekar chce prodat za cenu nasobne prevysujici to, co sem ochoten za nej dat, tak si ho doma taky upecu, stejne jako placku s filmem.
Nemel jsem problem s reklamaci fyzickeho nosice. Problem je v tvem kdykoli, ktery naznacuje, ze chces vecnou zaruku na fyzicky nosic. Coz je blbost, protoze nekonecna zaruka je nekonecne draha. A chces ji i pro pripad, ze si uzivatel poskodi svou blbosti. Coz je take v praxi nemozne, lide by si nosicu nevazili, zachazeli by s nimi jako hovada a cas od casu by si ho sli vymenit. Opet by to prineslo enormni naklady. Trochu soudnosti by to chtelo.
Problém spočívá v tom, že když si tu "placku" musíte koupit znova, pak opět platíte za autorská práva, za která jste už jednou zaplatil. A přitom se výrobci všemožně brání, aby si kupující mohl udělat zálohu díla. Čili - nejde-li dílo zálohovat, měl by výrobce zajistit výměnu poškozeného CD/DVD pouze za výrobní a distribuční náklady samotného média, nikoliv tak aby kupující opětovně platil za autorská práva, za to, že někdo dílo zpracoval, atd. .
Je si autor opravdu jist, že kdyby měl Intel vyvíjet verzi SandyBridge bez DRM pro ty, kteří o HW DRM nestojí, že by na tom tito zákazníci ušetřili?
A je si autor jist, že běžný konzument o HW DRM nestojí? Konzumentům vadí DRM především proto, že jsou s tím problémy - bude-li to ale standardní funkce HW, bude to logicky implementováno ve (skoro) všech OS a problémy s tím nebudou.
Je jasne, ze k teto technologii je zatim jen malo informaci, ale zajimalo by mne, jak to bude se SW podporou - bude dotycny mechanismus natolik otevreny, aby bylo mozno napsat ovladace i do Open Source systemu ? Nebo pujde zaroven o SBO (Security By Obscurity), kdy jen ti nejvyvolenejsi z nejvyvolenejsich budou schopni to implementovat ? Obavam se totiz toho, aby nebylo nutne nejen mit novy pocitac, ale na nem i jediny "vyvoleny" operacni system, opatreny jedinym "vyvolenym" prehravacem...
Zdravi Pavel.
Jste nainvni, velmi naivni ... "koupite" si film s DRM, ulozite jej do sve sbirky a za 2-3 roky zjistite, ze film nejde prehrat protoze .... (vymena HW, expirace DRM, neexistujici server, zmena technologie ...) takze si jej v lepsim pripade musite koupit znovu, je ovsem dost pravdepodobne, ze jej jiz zakoupit nelze.
Běžný konzument o DRMnestojí , pokud ho bude jakkoliv obtěžovat nebo omezovat. Ať už tím, že při změně hardware budu muset nějak "přelegalizovat" již zakoupený obsah, nebo jen tím dnešním způsobem. Stáhnu si film z internetu za 0 Kč, pustím a ihned koukám. Koupím si DVD za svoje Kč, pustím a - znělka - nekraď, zmetku - ještě si kup tenhle film - nekraď, zmetku - a ještě tenhle film - nekraď, zmetku - nějaká reklama - nekraď, zmetku - znělka - nekraď, zmetku a již po 5 minutách koukám.
Prominte, ale tohle je casty argument. Jestlize tvrdite, ze dusevni vlastnictvi zde bylo vzdy a je to stejne jako fyzicky majetek nemluvite pravdu. Za celou historii az do cca konce 19. stoleti tu zadne dusevni vlastnictvi jak ho chapete vy nebylo. Postupne se vyvinul copyright (ano nesmel jste pouze kopirovat a tykalo se to pouze nakladatelu) a pod tlakem soukromych spolecnosti (v rozporu se zajmem spolecnosti) z toho vzniklo "all rights". Nyni ani pisnicku, kterou jste si legalne koupil nesmite pustit kamaradum, ci si ji na vrejnosti zazpivat. Argument, ze to tak bylo vzdycky je uplne mimo. A spolecnost samozrejme ma pravo ultimativne urcit co dovoli a co ne. Proc je patentova ochrana omezena na 20 let? Protoze je to v zajmu spolecnosti. Autorska prava na 70 let od smrti autora je proste vec ktera jde proti zajmum spolecnosti - a proste staci aby se nasel nekdo dost silny kdo zakonem rekne ze to bude 20 let a hotovo. Vase argumenty odkazujici na dusevni vlastnictvi, ktere tu vzdy bylo a ktere srovnavate s fyzickym vlastnictvim ma proste k realite velmi daleko.
Co když dotyčný film na DVD neexistuje? Co když nebude existovat ani v on-demand streamech?
Dnes si ten film na VHS mohu, s vynaložením určitých nákladů, zkonvertovat do podoby, která je future-proof - třeba do AVI souboru v kódování XviD. Za deset let, až bude AVI vymírat a XviD si budou pamatovat jen starci, ho převedu do jiného soudobého tvaru. Film budu mít dostupný pořád, přestože se technologie mění.
To ovšem platí jen do té doby, dokud původní zdrojové médium (v tomto případě ta VHS) nemá DRM ochranu. Jakmile budou mít všechny dostupné zdroje DRM, tak tahle možnost padá a životnost filmu se bude počítat na těch pár měsíců či let, kdy je podporováno médium, DRM schéma, běží autorizační servery atd. Poté film prakticky zanikne, pokud ho vydavatel nevydá znovu - a historická zkušenost nám ukazuje, že takové štěstí má jen málo filmů, ostatní si užijí svých pár let a pak zaniknou.
Chcete příklad? Zkuste sehnat tenhle, mimochodem výborný, film:
http://www.imdb.com/title/tt0060254/
Moc starý? Zkuste tenhle (mimochodem hodně mizerný):
http://www.imdb.com/title/tt0136774/
Ale problém se týká i filmů, kterým je třeba jen rok nebo dva.
No jsem asi divný, ale ze všeho nejraději bych byl, kdyby opravdu existovala nějaká jednoduchá technologie, která by zabránila kradení obsahu. Tedy abych si mohl v klidu z pohodlí domova kouknout na premiéru filmu v den, kdy se dostává do kin, v plné kvalitě a zaplatil za to třeba jako za ten lístek do kina. Chci to. A jestli to umožní tato technologie, tak díky bohu za ní.
Jasně, chápu že tu bude tuna nasraných zlodějů, ale to je mi ukradené. Právě kvůli hackerům/crackerům/zlodějům tu prostě taková možnost není a z pohledu vydavatelů to naprosto chápu. Když stojí natočení filmu 150 milionu dolarů, tak prostě musí vybrat > 150 milionu dolarů, jinak nebudou takové filmy točit. A chci-li takové spektakulární filmy vídat, tak prostě za ně musím platit. Když bude cena moc vysoká, nekoupím, nebo počkám až cena klesne, stejně jako tričko v obchodě. A stejně jako to tričko v obchodě jej neukradnu a nebudu se ještě pitomě obhajovat nějakými formulkami "není to krádež" ...
Jenže se obávám, že žádná technologie toto neumožní - ti hackeři tu budou vždy a dokud tu budou, tak prostě nebudou chtít filmová studia riskovat ztrátu třeba oněch 150+ milionu dolarů na film. Nebo budou taková opatření, která budou legální uživatele omezovat a srát mnohem více než zloděje (viz situace u pc her) a v důsledku povedou k podpoře krádeže.
Vidím, že v první fázi se DRM prohlásilo z nějakých (vcelku relevantních) důvodů za fuj a nyní se bude prohlašovat za fuj vše, co zavání DRM, aniž by se revidovaly ony důvody, proč je DRM fuj - jsem jediný, komu to nepřijde košer?
Osobně to vidím spíš tak, že jakmile tu bude HW standard pro DRM, bude časem ve všech zařízeních - a s tím odpadnou veškeré (relevantní) důvody, proč je DRM omezující (nekompatibilita). Pak už to bude skutečně jen o hlasování peněženkou: "Přijde ti cena za dílo ujetá? Tak se jim na to vykašli." Na tom nevidím vůbec nic špatného.
Mimochodem - jestli se to prosadí, tak očekávám, že se brzy začnou prodávat monitory kombinované s rekordérem (záznam do fleshky v USB :)
"Dílo vytvořil někdo úplně jiný. Vydavatel ho za pár šupů koupil a za lichvářskou cenu chce prodávat!"
Co Vam na tom prijde nenormalniho? Kazdy proste umi neco, tvurce umi tvorit dila a distributor ho zas umi prodat. Ti dva se tedy dohodnou a kazdy udela svuj dil prace. Me to prijde zcela normalni.
"Vnucování komerčního braku lidem za nehorázné ceny a obstrukce s tím spojené je totéž, co lichva."
Zamerne jste vynechal to nejdulezitejsi, lidskou bezbrannost v pripade lichvy. Na "predrazenych" nosicich lidska dustojnost obvykle nevisi. Zamlcovani podstatnych fakt je obvyklou diskusni technikou v Krakonosove reviru?
Samozřejmě, když si vemete mou službu, nahrávku, soft, bydlíte v mém domě... a nezaplatte mi, připravil jste mě o peníze. Člověk s IQ nad 80 to věšinou chápe. Vznešení hlasatelé svobody informací zdá se ne.
Dál: Jde-li o kino, je provozovateli kin mnohokráte odzkoušeno (říkám odzkoušeno, ne spočteno nebo odhadnuto), že návštěvnost filmu v kině KLESÁ cca o třetinu dnem, kdy se na netu objeví jeho kradená kopie. Stahování nemotivuje lidi k návštěvě kin, jak občas někdo blábolí. Naopak. Některé filmy jsou ukradené ještě dřív než do kina přijdou, to je pravda, tam lze jen tušit, že kdyby na netu nebyly, byla by návštěvnost vyšší.