Hlavní navigace

Intextová reklama prý snižuje přístupnost webů

30. 12. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Intextová reklama společnosti Internet Billboard výrazným způsobem snižuje přístupnost webů pro nevidomé uživatele. Tvrdí to na svém blogu Roman Kabelka, instruktor výpočetní techniky pro zrakově postižené. Problém je prý v tom, že odečítače obrazovky, které nevidomí uživatelé používají, obsah intextové reklamní bubliny čtou spolu s obsahem webu, což je logicky samozřejmě velmi matoucí a nepříjemné.

Intextová reklama společnosti Internet Billboard výrazným způsobem snižuje přístupnost webů pro nevidomé uživatele. Tvrdí to na svém blogu Roman Kabelka, instruktor výpočetní techniky pro zrakově postižené. Problém je prý v tom, že odečítače obrazovky, které nevidomí uživatelé používají, obsah intextové reklamní bubliny čtou spolu s obsahem webu, což je logicky samozřejmě velmi matoucí a nepříjemné.

Není to prý rys intextové reklamy jako takové. Zakopaný pes je v implementaci tohoto konkrétního reklamního systému. Obsah reklamních bublin totiž není skryt pomocí display:none, což by odečítače obrazovky dokázaly zpracovat a reklamu by ignorovaly. Společnost Internet Billboard se prý o problému dozvěděla teprve včera večer: Samozřejmě budeme problém konzultovat s příslušnými odborníky. Není naším zájmem komukoli omezovat přístup k informacím na Internetu. Musíme však nejdříve zjistit jak a čím je snížena přístupnost pro nevidomé uživatele. (Zdroják na Root.cz)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.