Intextová reklama společnosti Internet Billboard výrazným způsobem snižuje přístupnost webů pro nevidomé uživatele. Tvrdí to na svém blogu Roman Kabelka, instruktor výpočetní techniky pro zrakově postižené. Problém je prý v tom, že odečítače obrazovky, které nevidomí uživatelé používají, obsah intextové reklamní bubliny čtou spolu s obsahem webu, což je logicky samozřejmě velmi matoucí a nepříjemné.
Není to prý rys intextové reklamy jako takové. Zakopaný pes je v implementaci tohoto konkrétního reklamního systému. Obsah reklamních bublin totiž není skryt pomocí display:none
, což by odečítače obrazovky dokázaly zpracovat a reklamu by ignorovaly. Společnost Internet Billboard se prý o problému dozvěděla teprve včera večer: Samozřejmě budeme problém konzultovat s příslušnými odborníky. Není naším zájmem komukoli omezovat přístup k informacím na Internetu. Musíme však nejdříve zjistit jak a čím je snížena přístupnost pro nevidomé uživatele.
(Zdroják na Root.cz)