Z monitoringu reklamních výdajů výrobců osobních automobilů, který zpracovala výzkumná agentura Nielsen Admosphere, vyplynulo, že největší meziroční nárůst v hodnotě využitého reklamního prostoru loni vykázala značka Volkswagen. Její reklamní investice vzrostly oproti roku 2014 o 38 procent. Naopak největší pokles zaznamenal Peugeot. Největším inzerentem ze segmentu automobilek byla Hyundai, která vedla i žebříček produktových značek – za reklamu utratil v ceníkových cenách loni nejvíce model Hyundai i30.
Z deseti výrobců osobních automobilů zaznamenala většina meziroční nárůst ceníkové hodnoty reklamy. Největším „skokanem“ byla automobilka Volkswagen, jejíž reklamní prostor byl loni o 94 milionů korun vyšší než předloni. Téměř čtvrtinové navýšení hodnoty inzerce pak můžeme zaznamenat u značky Nissan a pětinový nárůst se projevil u výrobce Hyundai, který byl v roce 2015 zároveň největším inzerentem v kategorii osobních automobilů.
Meziroční pokles v ceníkové hodnotě reklamy zaznamenaly celkem tři výrobci, a to Peugeot (z 242 milionů korun na 191 milionů korun), Citroën (o patnáct) a Ford, u něhož se projevil pokles o osm procent. Obě zveřejněné tabulky zahrnují pouze inzerci výrobců, nejsou do nich tedy zahrnuty reklamy prodejců automobilů.