Hlavní navigace

Jak srpnové povodně zamíchaly s návštěvností?

26. 9. 2002
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Zatímco červen se nesl ve znamení fotbalu a voleb, v srpnu byla pozornost čtenářů soustředěna výhradně směrem k povodním. Z celého Internetu je zajímaly především zpravodajské servery, kterým vzrostla návštěvnost enormním způsobem. Ostatní ovšem tento měsíc ostrouhali, návštěvnost jim v lepším případě stagnovala.

Třebaže podle indiánského kalendáře je srpen měsícem kukuřice, v České republice a nejen zde byl letos měsícem bouří (červenec), případně měsícem deště a trávy (duben). Stejně jako se ničivé povodně zanechaly stopu na krajině fyzické, podepsaly se i na krajině digitální. Jejich řečiště lze vysledovat z aktuální zprávy Internet Media Usage CZ za srpen 2002, kterou 17.9.2002 publi­kovala firma Taylor Nelson Sofres Interactive (TNSI). Na všech monitorovaných serverech bylo naměřeno 2.041.037 uni­kátních návštěvníků (UV), kteří zde strávili 359.615.695 minut, což znamená 176 minut na hlavu. Křivka těchto údajů má sice optimistickou, vzestupnou tendenci, na to však nelze brát ohled, protože počet monitorovaných serverů stále stoupá, například oproti minulému měsíci o rovných 70 na 668, ačkoli data zveřejňuje slabá polovina.

Pomineme-li absenci Centra, nepřinesla ostře sledovaná kategorie portálů žádné dramatické zvraty. První pozici si uhájil Seznam (252.273 UV/d; +2 %) následován Atlasem (80.758 UV/d; +0 %). U Atlasu je markantní nárůst služby Zpravodajství a pokles služby Cestování, u Seznamu zase rostla služba Můj Seznam a klesala služba Dovolená, což je logický důsledek povodní. Centrum je obsaženo alespoň v iAuditu a 13procentní zvýšení denně shlédnutých stránek naznačuje, že dokázalo povodňovou vlnu dobře zužitkovat. Nikoli však tak dobře jako Tiscali, které dle iAuditu přibralo o 30 procent. Bídně dopadl Quick (17.578 UV/d; –43 %), protože se nacházel v zatopeném karlínském sídle Internet OnLine, internetové divize Českého Telecomu, proto se propadl ještě hlouběji pod VOLný (31.802 UV/d; +0 %).

Povodně znamenaly blahodárný příliv návštěvníků zpravodajských serverů. Z inzertního hlediska se ovšem žádné žně nekonaly, protože většina z nich měla v sebeobraně vypnutou reklamu a často též „dot“ iDotu. Nejširší spektrum má iDnes (64.826 UV/d; +5 %), proto se z něj preference čtenářů snadno odhadují. Nejvíce propadlo Cestování, Dům a byt a Kultura, zájem naopak vzbuzovaly Zprávy s 23 procentním nárůstem. Zpravodajství bylo ostatně společným jmenovatelem tužeb většiny čtenářů, takže zvýšení návštěvnosti zaznamenaly jak „vážné“ České noviny (9.941 UV/d; + 19 %), tak „nevážný“ Neviditelný pes (6.310 UV/d; +19 %) a Novinky (15.043 UV/d; +23 %). Zajímavým jevem je takřka konstantní plošný nárůst, čtenáři asi hledali všude vyjma nefunkčních Lidovek (7.213 UV/d; +2 %).

BRAND24

Nastalá situace nepředstavovala živnou půdu pro technologické servery. Výrazně přibrala pouze Lupa (3.434 UV/d; +32 %), což ovšem bylo způsobeno živelnou katastrofou v úplně jiném odvětví lidského počínání (konkrétně Internet Plus). Drtivá většina ostatních držela stabilní pozici: CDR (4.397 UV/d; +0 %), Grafika (2.742 UV/d; +1 %), Mobilmania (6.489 UV/d; –2 %), Svět hardware (2.758 UV/d; –1 %) a Živě (7.397 UV/d; +1 %). Smůla postihla prakticky všechny technologické tituly vydavatelství MobilMedia, protože byly hostovány u Internet OnLine. Provoz byl sice záhy obnoven u jiného provozovatele webhostingu, ovšem ztráty byly přesto citelné: Mobil (9.196 UV/d; –7 %), Palmare (733 UV/d; –20 %), Technet (2.511 UV/d; –13 %).

V oblasti finančních serverů bylo střídavě oblačno v závislosti na tom, co si čtenáři od daných serverů slibovali. Narostly především servery, na které se chodí za grafy, kurzy a ukazateli z kapitálových trhů. Jako například Aliaweb (6.167 UV/d; +20 %) a Finance (2.277 UV/d; +7 %), kam lidé zřejmě vyráželi sondovat, o kolik získaly či ztratily jejich cenné papíry. Ve zvláštní skupině se nachází iHNed (6.062 UV/d; +17 %), který stojí na pomezí mezi ekonomickým a zpravodajským serverem. Jednoznačně poklesly servery určené „běžným uživatelům“, které nabízejí srovnávací databáze, tipy & triky a vůbec jsou zaměřené zejména na osobní finance, tj. Měšec (1.552 UV/d; –19 %) a Peníze (1.228 UV/d; –16 %). Mezi úpadci jsou rovněž Finanční noviny (1.466 UV/d; –11 %).

Co udělaly povodně s vaším serverem?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Score => Lupa.cz => M&W => Advertures => McCann Prague => Leagas Delaney Hamburg / Prague => Dark Side => [?]

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).