Hlavní navigace

Názory k článku Jaká je splatnost faktur za domény?

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 2. 11. 1999 12:37

    nekdo (neregistrovaný)
    CZ-NICu nejde křivdit je to banda zatracnejch hajzlik, ktera nevi co dělá levá ruka a co pravá, jejich systém je podělanej kvůli pár mailům, které jim tam člověk pošle a oni jen s klidem řeknou že mají zahlcený systém, nakopat je za to do prdele, nebo ještě někam jinam. Všem které uráží sprostá slova se omlouvám, ale o CZ-NICu se nejde bavit jinak než o bandě darmožroutů, monopolistů a hajzlíků.
  • 2. 11. 1999 13:34

    Tomas Krause (neregistrovaný)
    Souhlas a jeste jedna perla - pote co se na nas take sesypaly upominky za jiz zaplacene domeny, jsem proste odpovedel, at neblbnou, ze je to zaplacene. Jake bylo moje prekvapeni, kdyz se mail vratil jako nedorucitelny (adresat neexistuje!). Po dotazu na jiny e-mail, mi mila slecna vysvetlila, ze upominku odesila robot a proto mu nelze odpovedet. Zajimalo by me, kolik zakazniku tim NIC totalne zmate, protoze je jasne, ze ne kazdy je schopen pochopit co se deje a najit si jinde jiny mail. To je proboha takovy problem, aby robot odesilal ze skutecne lidske adresy??
  • 2. 11. 1999 14:29

    Snobl (neregistrovaný)
    nejhorsi je ze web nicu je naprosto neprehledny a clovek i po jeho dukladnem precteni nevi co ma delat, a to se v internetu nejaky patek pohybuji. Bohuzel nejsem robor abych rozumel jejich debilnostem. Kdyz jim clovek posilal emaily aby mu vysvetlili co ma vlastne s temi formulari a jak udelat tak se nenamahali odpovedet, na telefonu me akorat neustale davali jina cisla nebo me prepojovali. proste pokud by existovala konkurence rad bych sel k ni, ale potrebujeme domeny cz bohuzel
  • 2. 11. 1999 17:51

    Libor Novacek (neregistrovaný)
    Take se nam stalo, ze jsme zaplatili v hotovosti na pobocce IPB v terminu splatnosti. Penize se ROVNOU pripisi na ucet CZ.NIC, z.s.p.o pri zaplaceni. Idealni zpusob kontroly, ze platba je stoprocentne zaplacena. Jenze stejne prisla upominka. Odpoved od CZ.NICu na mail, jak je to mozne, kdyz jsme to platili cash v IPB, cekame do dnes. Asi zadna neprijde. Rovnez me pobavilo uvadeni datumu - klidne poslou v mailu datum 20000211 - cloveku dojde az po chvili, ze jejich programator je prase, co nevi, jak se v civilizovane zemi pise datum - ze je slusne aspon nejak oddelit dny, roky a mesice. Asi vsak toho chceme za svych 84.000 (haleru) prilis mnoho.
  • 2. 11. 1999 23:30

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Z trochu jineho, nez nadavaciho soudku - neni nahodou pan Lorman take clenem CZ.NIC, ktery se tedy ucastnil vyberu spolecnosti, ktera to bude delat (EUNET) a vubec se podili na cinnosti CZ.NIC ?

    Ja jen, ze mluveni o pitomcich je mozna (take) sebekritika ...

  • 3. 11. 1999 0:09

    Petr Soucek (neregistrovaný)
    Bohuzel seznam clenu CZ.NICu neni nikde uverejnen, ani na Tvem info.nic.cz. :-(
    Tobe se nikdy nestalo, ze bys nadaval (aspon vduchu) neschopnym kolegum nebo zamestancum?
    Stejne nikdo nevi, kdo to vlastne CZ.NIC je, a co vlastne dela, a co dela EUnet - to pri telefonatech do EUnetu nevi nikdo, a prepojuji me od jednoho k druhemu, a kdyz nevymeknu a po tom, co mi to nekolikrat zavesi skutecne s nekym mluvim, dozvim se, ze nikdo z CZ.NIC tam neni a snad nikdy uz nebude, a ze mam vsechny dotazy psat na fakt@nic.cz, ze to je jediny kontakt na lidi z CZ.NIC. Po nekolika tydnech, kdy jsem poslal par dotazu a nikdy mi neprisla odpoved, mi dnes na opetovnou urgenci autoresponder napsal, ze maily na fakt@nic.cz, jedinou adresu CZ.NICu, padaji do kose, a jestli jsem jeste nedosta rozum a nepochopil, ze neco po nich chtit je nesmysl, ze mam napsat na fakt2@nic.cz, ty maily ze pry vyrizuji v doslem poradi. A to je napsano uplne dole v kilometr dlouhem mailu. A poradi je zrejme dlouhe..:-( Jak si vubec muze CZ.NIC dovolit pozadovat na svych zakaznicich, ze museji mit e-mail, kdyz ho sam nema?
    Mimochodem Dane, kdyz uz je na strankach http://info.nic.cz/kontakt.html napsano, ze spravci domneny cz jsou panove Orsag a Rosendorf, jakto, ze penize vybira CZ.NIC, ktery IANA vubec nezna? Ten zmatek je strasny a CZ.NIC nedela vubec nic pro to, aby se aspon zmensil. Promin, ze to tak trochu adresuji Tobe, ale nikdo jiny z okruhu lidi, kteri alespon neco vedi, nereaguje.
  • 4. 11. 1999 3:27

    Jiri Orsag (neregistrovaný)
    Cely problem kolem upominek na zaplacene domeny je jednoduchy. CZ.NIC z.s.p.o. je vlastnikem uctu na ktery se posilaji platby za domeny. Vypis plateb od CZ.NIC dosel naposled 27.10. a potom az 1.11. Je jasne, ze system nemohl zohlednit zmeny, ke kterym doslo v prubehu tohoto obdobi a rozeslal upominky
  • 4. 11. 1999 10:50

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Na mě to dělá dojem, že si EUnet vyřizuje účty s CZ.NIC přes zákazníky. Nedovedu si představit, že bych rozeslal upomínky zákazníkům, kdyby mi chyběl výpis z účtu s datem před datem splatnosti. To je švejkovina.
  • 4. 11. 1999 11:12

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    V tomhle ohledu bych zase nebyl tak kategorický. Nesmíme zapomínat, že ten proces probíhá automaticky a v tom období navíc byly svátky. To znamená, že pokud se 27. zadrhlo předávání účtů, nemusel to nikdo v EUnetu zjistit a systém si dál jel po své koleji, takže když mu nedošla na výpisu platba, poslal upomínky. Je to nepříjemná věc, ale stát se to může.

    Osobně by mne víc zajímalo, co se vlastně stalo, že se výpisy nepředávaly.

  • 4. 11. 1999 12:24

    Jiri Orsag (neregistrovaný)
    To je prece nesmysl. EUnet je ten, kdo je videt, ten kdo zverejnil kontaktni adresy a telefony. Na nej se vzdycky snese prvni vlna rozhorceni. Chaoticke meneni nazoru CZ.NICu, snahy o jednoducha reseni problemu bez ochoty diskutovat dusledky zpusobuji EUnetu realne skody. Je treba si uvedomit nekolik drobnych detailu: - system je navrzen tak, ze vsem poskytuje stejne lhuty a neumoznuje induvidualni zvyhodnovani - zastavit rozesilani upominek na 5 dni znamena, ze vlastnici domen u kterych puvodni platce nereagoval, dostanou vyzvu se splatnosti 9 dni, coz u velkych podniku muze byt problem. Navic jiste budeme nasledne resit problem svevolneho meneni lhut :-). - myslim, ze je dulezite vedet co je priorita. Ja jsem se domnival asi naivne, ze podstatne je minimalizovat pripady, kdy nekomu bude jakymkoliv zpusobem naruseno fungovani sluzeb. Bohuzel je treba rict, ze potreby a pozadavky nekterych ISP se v tomto smeru zasadne rozchazeji s potrebami koncovych uzivatelu. Snazili jsme se ruznym ISP i ICP pomahat sumarnimi vypisy pro kontrolu stavu nebo pro dopredne uvedomneni zakazniku (napr. o tom ze prijede upominka a ze neni potreba se tou veci zabyvat). Delali jsme to i na ukor casu, ktery bychom venovali rozvoji systemu, ale prijde nam nefer delat to na ukor vlastniku domen.
  • 4. 11. 1999 14:11

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Musím říct, že mě nenapadlo, že je to až tak automatizované.
    Pak je asi chyba, že není definováno, co se má stát v případě, kdy nedorazí výpisy z určitého data. To je situace z reálného světa, které by měl být systém EUnetu podle pokynů/schválení CZ.NICu přizpůsoben. Je asi chyba, že se na to nemyslelo dopředu, ale nelze myslet na vše. Hlavně, aby byl do budoucna jasný postup.
  • 4. 11. 1999 14:27

    Radeji Ne (neregistrovaný)
    A jeste nam, mily pane Orsagu, povezte, jak to bylo sfirmou Globe Internet. Tam take jde o absolutni rovnost, ze? Ze meli hodne dlouhou dobu nekolik vybranych milionu "ladem". Navic na domeny registrovane pres ne zacaly chodit vyzvy o dost pozdeji nez na domeny ostatni. Proc?
  • 4. 11. 1999 14:53

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    CZ.NIC ani EUnet přeci nemůže za to, že Globe Internet v rámci své služby Domény.cz zavedlo zálohu na poplatek CZ.NICu. Byly firmy, které tento poplatek dopředu nevyžadovaly a je otázkou volby každého zákazníka, ke komu jde. Když už mluvíme o hostingových firmách, tuším, že platbu dopředu nevyžadoval například Zoner, ale i řada dalších, stejně jako u poskytovatelů připojení. Možnost volby tu byla.

    Jiná věc je, že když Globe s tímto vybíráním přišlo, vypadalo to, že se bude platit do měsíce dvou. Nakonec to trvalo skoro o dva roky déle, tenkrát to ale těžko mohl někdo předpokládat.

  • 4. 11. 1999 18:41

    Jiri Orsag (neregistrovaný)
    System byl navrhovan i zamyslen jako vec, ktera funguje 365 dni v roce a 24 hodin denne. Muj puvodni predpoklad byl, ze celou fakturaci bude provozovat vitez vyberoveho rizeni a bude platit CZ.NICu onech 15% z vybranych poplatku. V prosinci 1998 rozhodla valna hromada CZ.NICu, ze fakturace bude probihat na ucet CZ.NICu a CZ.NIC bude platit technickemu provozovateli. Tehdy jsem upozornoval, ze to bude klast vyssi naroky na CZ.NIC i na technickeho provozovatele, ale protoze jsem chapal i duvody pro zdrzel jsem se tehdy jako zastupce EUnetu hlasovani. Za tuto rozkolisanost jsem byl nyni po zasluze potrestan. Implementace tohoto rozhodnuti znamena, ze jak EUnet tak CZ.NIC vedou vlastni ucetnictvi, ktere je v pripade EUnetu jenom polovicni, protoze EUnet dostava jenom castecne informace o platbach na ucet CZ.NICu. EUnet tak neni schopen dohledavat platby, ktere prisly s spatnym variabilnim symbolem, castkou odlisnou od poplatku za 1 domenu, ci jinou vadou na krase. I kdyby se predelal cely interface a EUnet zacal dostavat vsechny informace o platbach nikdy nemuze mit jistotu, ze na ucet nedorazil preplatek 1680,- za buhvico s variabilnim symbolem shodnym s fakturovanou domenou. EUnet neni samozrejme schopen vratit duplicitni platbu nebo rozhodnout, ktera z plateb se stejnym variabilnim symbolem je ta prava. Helpdesk EUnetu si pouze muze nechat vynadat od rozliceneho zakaznika a pak mu poradit e-mailovou adresu CZ.NICu. Byt v EUnetu, tak by mne tahle role bezmocneho loudila rozzurovala k nepricetnosti. Myslim, ze cela vec byla i velkym prekvapenim pro ucetni firmu CZ.NICu, ktera jeste nevystoupila z ilegality. Ono je neco trochu jineho vest ucetnictvi nejakemu z.s.p.o. a neco jineho zpracovat behem 3 mesicu 45.000 faktur. To uz znamena ucetni na plny uvazek a jeste dost otrlou, aby tohle vsechno vydrzela. Prijde mi absurdni vymyslet selmostroje osetrujici nespolehlivost zasilani vypisu a riskovat problemy v navazujicim zpracovani. Pak bychom totiz stejne museli rict kolikadenni vypadek je akceptovatelny. Budeme cekat 4, 7 nebo 14 dni ? Po uplynuti 7 dnu napiseme majiteli "vase domena bude za tri dny vyrazena z DNS" a budeme cekat co se zakaznikem takovy zert udela pred prodlouzenym vikendem ? Neni logictejsi reseni rict, ze posilani vypisu musi fungovat spolehlive a pokud dojde k havarii bude se problem resit jako havarijni stav, nez si vytvorit obtizne otestovatelne zabezpeceni a zit v stavu permanentni havarie. Musim rict, ze mne prekvapuje lehkost s jakou se obcas za bezpecnou stranku fungovani vydava minimalizace prace poskytovatele sluzeb, pred zachovanim funkcnosti sluzeb pro zakazniky. Chapu nastvani pana Lormana, kdyz po zoufalem cisteni dat, dohledavani zakazniku, vcas zaplatili, verili, ze vsechno bude vporadku a cela ta namaha byla k nicemu. Ja bych taky rval. Presto bych do budoucna povazoval za lepsi reseni pro ISP vyfakturovat o par tydnu napred, rozeslat par dni predem informaci, ze zaplati a ze pripadnou upominku je mozne ignorovat, nez riskovat hledani vinika zablokovanych sluzeb a vysvetlovat zakaznikovi, ze maily za minulych par dni uz opravdu nikdy nedostane.
  • 5. 11. 1999 16:23

    Michal Schwarz (neregistrovaný)
    Asi tak. Pokud firma jako Globe Internet vede domeny stovkam (a mozna tisicum) zakazniku, bylo by od ni _velice_ nerozumne, kdyby s vybiranim poplatku od zakazniku cekala az nejakou neurcitou dobu. Dovedu si velice dobre predstavit situaci, kdy CZ-NIC posle firme Globe fakturu za 1000 domen, a ta bude muset uhradit 0.8 MKc s tim, ze je _mozna_ od svych zakazniku dostane v rozumne dobre zpet.
  • 6. 11. 1999 22:34

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    Souhlasím, byla tu však ještě jedna možnost: nedávat do bill-c sebe, ale přímo zákazníka. V takovém případě by CZ.NIC poslal výzvu k zaplacení přímo jemu a Globe by nemělo žádné starosti (a upřímně řečeno ani ty peníze vybrané na zálohách). Jak říkám, někteří registrátoři šli cestou vybírání poplatků předem, jiní ne, každý má právo volby. Házet za to na kohokoliv z nich, tím méně na EUnet, bláto je zvláštní.
  • 8. 11. 1999 13:55

    MaLer (neregistrovaný)
    no, to je GOL! tak proc mi v EUnetu rikali, ze to mam poslat na fakt@nic.cz? jezisi kriste, tohle sem fakt nezazil.... ne, pane Orsag, nezlobte se na mne, neni chyba jenom v NICu, je chyba ve vasem zpracovani, ktere je otresne... nelogicke, popirajici zvyklosti... hruza, bes... proc za sve penize nedostaneme poradne sluzby?
  • 16. 11. 1999 15:25

    Jiri Zarsky (neregistrovaný)
    Bohuzel je to jen a jen problem Eunetu, protoze temito maily nas, providery, poskodil v ocich nasich zakazniku a je mi jedno jestli umyslne nebo neumyslne. Tusim ze to splnuje jiste znaky trestneho cinu. Eunet si ma jinak nastavit sve automaty neboli SYSTEM. Ale ono je vsechno stejne otazka lidi a jejich pristupu k dane problematice. Zarsky
  • 17. 11. 1999 12:57

    Josef Slezak (neregistrovaný)
    Me v EUnetu prepojovali z jednoho cisla na druhe, abych se nakonec dozvedel, ze mam poslat maila na fak1@.. fakt2@.. fakt3@.. atd. atd.

    Co je to ale za postup poslat maila: "Zaplat a pak te neodpojime, potom ti MOZNA zasleme danovy doklad" Vzdyd to co s nami obycejnymi vlastniky domen delaji se svinstvo.

    Nemam nic proti zaplaceni onech 800 Kc, ale musi mi postou prijit alespon proforma faktura, a sdeleni za jake obdobi/ na jake obdobi platim.

    Pak okamzite na jejich ucet prevedu 800 kc.

    Tak si predstavte debatu na bernaku: No oni slibili, ze to poslou... ..pry...

    Dalsi vec, v mailu pisou dle smlouvy... Mate nekdo v ruce od nich podepsanou smlouvu ?

    Jo a zkouseli jste z nich vymamit kopii registrace na FU ? jimi podepsanou smlouvu ?

  • 15. 12. 1999 23:12

    Stanislav Holecek (neregistrovaný)
    Rekl by jsem, ze problemu okolo CZ.NIC je vice. Souhrne to svedci o tom, ze CZ. NIC dela neco na co nema, hlavne po organizacni strance, kterou mohu na vlastni kuzi hodnotit. 1) zasial proforma faktury via email 2) na danovem dokladu neuvede za co je zaplaceno (na jake obdobi) 3) na dotazy fakt@nic.cz odpovida automatickou odpovedi, ktera v mnohych pripadech je o necem jinem, ze je dotaz. 4) dle vsech znamych verejnych zdroju na CZ.NIC vlastni pravni subjektivitu! Takze jde pouze o vymluvu, ne objektivni zkutecnost