Hlavní navigace

Jasné a spolehlivé „Zůstaňte s námi“

8. 4. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
Veškeré změny v Událostech České televize směřují k jedinému cíli: udržet si za každou cenu co nejvíc diváků i po půl osmé a snížit tak sledovanost Televizních novin na Nově.

Hodnotit novou podobu Událostí České televize bezprostředně po jejich premiéře minulou neděli by bylo hodně předčasné. Z jedné relace toho člověk příliš nepochytí, navíc neděle nebývají zrovna nabité událostmi s malým „u“. Což není v kombinaci s prodlouženou stopáží zpráv ČT (o pět minut více než před změnou) zrovna ideální stav a na obsahu premiérového vydání „jasných a spolehlivých“ Událostí to bylo vidět.

Nový vizuál Událostí je hodně dobrý. Je moderní, dynamický, rozhodně se nedá říct, že by byl usedlý. Jenže když si do něj dosadíte obsah, který divákům poslední týden předkládala ČT, nutně musíte být na rozpacích. Nelogické řazení zpráv (to důležité nebo zajímavé si ČT často nechává až na druhou polovinu zpráv, rozuměj až na dobu, kdy na Nově začínají Televizní noviny), zdlouhavé povídání ve studiu, používání dotykové plazmy i u témat, kde by stačilo to samé říci přímo v příspěvku a trvalo by to možná tak třetinu času.

A hlavně to křečovité používání sloganu „jasné a spolehlivé“. Chápu, že ČT má potřebu spojit Události s nějakým mottem, ale ani já sám nemám týden po proměně Událostí vůbec jasno v tom, co je jejich cílem: zda skutečně snaha po modernějším pojetí hlavních zpráv veřejnoprávní televize, nebo zvýšení sledovanosti ČT 1, případně urputný pokus diváky přesvědčit, aby po půl osmé nepřepínali na Novu. Zatím se kloním spíš k tomu poslednímu.

Proč by jinak Události ve své první polovině tolikrát avizovaly, jaká další témata budou následovat, proč by Téma Událostí, na které běží hned dvě upoutávky během prvních pětadvaceti minut zpráv (včetně živého vstupu z newsroomu z moderátorem – reportérem), mělo stabilní čas někdy v 19:35 a proč by moderátor Událostí přímo neavizoval, že „k tématu se dostaneme po půl osmé“? Ne, tohle je příliš okatá snaha zatopit Nově, ačkoli se všichni z Kavčích hor zaříkají, že jim o žádné konkurování zprávám na komerčních televizích nejde.

BRAND24

Události teď vypadají jako tak trochu rozvleklejší a nudnější Televizní noviny. Místo důležitých zpráv dostávají přednost spíš zajímavosti. Trefnou poznámku měl jeden ze čtenářů DigiZone.cz, který přirovnal nové Události spíš k magazínu než ke zprávám. Což zní v době, kdy magazínovatí i řada seriózních tištěných novin, jako docela logický krok. Ne tak u veřejnoprávní televize, která jediná nemusí podobným trendům podléhat, protože ji k tomu netlačí potřeba komerčního úspěchu zpráv.

Mudrovat o tom, jak by měla vypadat hlavní zpravodajská relace televize veřejné služby, dokáže každý. Vymyslet smysluplné řešení, které by nekopírovalo komerci, zároveň neztrácelo diváky a ještě plnilo úlohu služby placené celou společností, je ale nesmírně těžké. ČT to zkusila a rozhodně nemá vyhráno. Spíš je na začátku a čekají ji týdny a měsíce štelování, ladění a cizelování. Kéž by potom už z Událostí nebylo tolik cítit ono podprahové „Zůstaňte s námi“, známé z Novy.

Líbí se vám nová podoba Událostí České televize?

  • Ano.
    20 %
  • Ne.
    37 %
  • Jen v něčem.
    36 %
  • Nevím, nesleduji je.
    7 %

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).