Hlavní navigace

Je Nova s jarním schématem opravdu neúspěšná? A o kom se tedy pořád mluví?

13. 2. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Jan Potůček Autor: 115393
Tisíc a jedna noc je propadák, Nova ji odsouvá do odpoledních časů. Je to ale opravdu neúspěch? Z obchodního hlediska ano – v publiku, na které Nova primárně cílí, tedy mezi diváky od 15 do 54 let, si turecká telenovela opravdu nenašla dostatečný počet příznivců. Budeme-li ale brát celý ten neúspěšný experiment z pohledu televizního marketingu, o kom se poslední dva týdny víc mluví – o Nově, nebo o jejím rivalovi, Primě? Samozřejmě že o Nově. K nemalé radosti Primy.

Šachování s programovým schématem jen několik dní po jeho zveřejnění je pro Novu jistě nepříjemné, na druhou stranu se ukazuje, že konkurenční Prima může přijít se sebelepší novinkou, médiím to je ale jedno. Vždyť se podívejme, co se děje: na Primu přicházejí po letech úspěšného vystupování na Nově Michal SuchánekRichardem Genzerem, na obrazovku se vrátí úspěšný projekt Primy se slovenskou Jojkou Čápi s mákem a první řada reality show Farmář hledá ženu, odstartuje zcela nový česko-slovenský projekt Šéfa (rovněž na Primě). A o čem se mluví? O tom, kolik diváků má Tisíc a jedna noc na Nově a zda ji náhodou televize nepřesune do jiného vysílacího času.

Tak obrovskou marketingovou kampaň, jejíž součástí se dobrovolně stal i náš server DigiZone.cz (proč ne, když čtenáři na články a zprávy o Tisíci a jedné noci tolik klikali), aby člověk pohledal. Výkřiky na internetu, speciální protestní stránka na Facebooku s šedesáti tisíci fanoušky, denně na titulních stranách bulváru. Tomu se vyrovnala snad jen předvánoční reklamní kampaň T-MobileChuckem Norrisem. A efekt? Nova může být naštvaná, že její Tisíc a jednu noc nesledoval potřebný počet bonitních diváků, které po ní chtějí mediální agentury, ale určitě ji musí těšit, že se média díky téhle turecké ostudě úplně přestala zajímat o konkurenční televize, hlavně Primu.

KL24

Co je lepší: mít blbý seriál, o kterém se všude píše, nebo nabušené jarní programové schéma, které nikoho nezajímá, protože je nekonfliktní? Nova vlastně na Tisíci a jedné noci skvěle vydělala. Od pondělí ji přesune do podvečera mezi Odpolední Televizní noviny a Ulici, což je přesně ten čas, který telenovele skvěle vyhovuje. Diváci, kteří si příběh Šeherezády a Onura oblíbili, si ho najdou i v téhle méně exponované části dne, a Nova získá další silnou součást podvečera, kterou si bude moci vylepšit celodenní skóre sledovanosti. A naopak do prime time bude moci nasadit něco, co přitáhne mladé (třeba na středu dá místo dvou dílů Tisíce a jedné noci dva díly Comebacku).

Ještě 1. února, kdy Nova představovala svoje jarní novinky, to vypadalo, že snad ničím nezaujme a konkurenční Prima ji roznese na kopytech. Teď už to tak nevypadá. Dnes Nova přijde s novou grafikou a znělkou Televizních novin, kterými masíruje diváky celé dva týdny, v sobotu vysílá úspěšné premiéry filmů Jana Hřebejka, nové díly Ordinace v růžové zahradě mají okolo dvou milionů diváků – o takovém publiku si můžou všechny ostatní české televize nechat jenom zdát. Zkrátka, i ten lapsus s Tisíci a jednou nocí Nově neskutečně vyšel a díky tomu, že zareagovala opravdu rychle, si může včas napravit reputaci. Každopádně může počítat s tím, že je při tom budeme všichni bedlivě sledovat.

Zajímali jste se o osud telenovely Tisíc a jedna noc na Nově?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).