Konference, kterou organizuje Asociace českých reklamních agentur, se zúčastní zahraniční hosté ze společností jako je EBU, SES Astra nebo Dolby, ale i top manažeři významných českých médií, státních orgánů, regulátorů a dalších institucí. Jedním z témat bude diskuze o televizi jako fenoménu, který se stává hlavním sociálním tématem, protože ji sleduje stále více diváků v reálném čase. I přes velký podíl komerčních televizí si svou důležitost zachovává televize veřejné služby. Trendy v jejím vysílání v Evropě představí v úvodu konference host z Evropské vysílací unie EBU, Roberto Suárez Candel, Head of the Media Intelligence Service.
Úvodní panel otevře několik velmi diskutovaných problémů digitalizace: Jaký je význam měření sledovanosti a zpracování (big) dat? Jaké jsou nové formy šíření TV obsahu a jaké jsou nové obchodní modely? Jak na to reaguje nový mediální zákon? Zajímavé bude i aktuální horké téma posledních měsíců: rozvoj mobilního internetu a požadavky na nové kmitočty. Státem navrhovaným řešením je přechod na DVBT-2 a DAB. Musejí televize a rozhlas přecházet na nové platformy? Vyřešit bude třeba financování a informační kampaň. A jaká je vlastně budoucnost DTT?
Nástup mobilních operátorů
Kdy vlastně začne vypínání 3G mobilní sítě? Síť LTE dokrývá Českou republiku. Investují do ní mobilní operátoři, kteří chtějí investovat i do unikátního videoobsahu vlastní programové skladby. K tématice budou připraveni se vyjádřit generální ředitelé České televize Petr Dvořák a FTV Prima Marek Singer, generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral, generální ředitel Českých Radiokomunikací Martin Gebauer i zástupci státu a regulátorů.
Sledování televize je stále více dialogem diváků a televize, která se stává obsahově rozsáhlou platformou. Lídr evropských satelitních operátorů SES Astra do Prahy vysílá tři své odborníky v čele se svým ředitelem pro střední a východní Evropu Martinem Ornass – Kubackim. Ten vystoupí v panelu věnovaném rozvoji technologií spolu se zástupcem německé pobočky společnosti Dolby Martinem Knýřem a oba představí nové technologické trendy: po HD nastupuje Ultra HD 4K, zdokonaluje se zvuk. Panel se bude věnovat i streamingu po internetu – jde o konkurenci pro tradiční vysílatele nebo jejich doplněk? O tom, zda kontinuální video zvyšuje sledovanost, budou diskutovat generální ředitel Seznam.cz Pavel Zima nebo člen představenstva mediální skupiny Mafra Michal Hanák.
Kouzelný Red Button
Letos poprvé se Digimedia bude věnovat i tématu propojení televize, webu a prodeje produktů. Předmětem diskuze bude HbbTV jako evropsky uznaný standard pro TV vysílání a interaktivní (i reklamní) prostor. České Radiokomunikace představí řešení, kdy jsou podklady uloženy v cloudu. Milionová investice by se měla stát platební bránou pro HbbTV. Velké firmy hledají cesty, jak svým videoobsahem zabavit a přitáhnout diváka i zákazníka. Jak ho propojit s webem s konkrétními produkty. Na trhu videoobsahu se objevují noví hráči – obchodní, logistické a průmyslové společnosti, které samy vytvářejí terabyty vlastního videoobsahu pro své weby. Mantrou se stává: Think CPG! Obsah této zkratky účastníkům vysvětlí Branding & Agency Sales Manager Google CZ Petr Houzar.