Na Jedničce nejsledovanější Tomáš Holý
Fenomenální úspěch ve sledovanosti, kterou měla Česká televize na Štědrý den a také Boží hod, už se jejímu prvnímu programu na Štěpána, tedy 2. svátek vánoční, zopakovat nepodařilo. Nedá se říci, že by její pořady nebyly úspěšné, naopak, ale v podílu na publiku (share) zvítězila už pouze u staršího publika, kde vykázala hodnotu 25,69 %, kdežto Nova měla 20,95 %. U diváků ve věku od 15 do 54 let měla stanice ČT 1 podíl 22,5 %, kdežto komerční jednička se dostala na hodnotu 25,34 %. Zvrátit neúspěch se podařilo i Primě, která u starších diváků dosáhla v prime time podílu 16,13 % a od Jedničky ji dělila tak necelá 2 %.
STŘEDEČNÍ DATA: Na Boží hod opět zvítězila ČT 1, šest z deseti nejsledovanějších pořadů dne vysílala ona
Nejsledovanějším pořadem dne byly Televizní noviny na Nově. Nenechal si je ujít 1,871 milionu diváků (share 45,3 %, podíl ve skupině 15–54 byl 46,84 %). Nejúspěšnějším pořadem Jedničky byla rodinná komedie Jak dostat tatínka do polepšovny. Na Jedničce ho viděl od 17:21 hodin 1,589 milionu diváků (share 48,4 %). Rekordní podíl byl i u mladšího publika – 42,77 %. Jednička měla ale tentokrát v desítce nejsledovanějším pořadů dne jen čtyři zástupce a hned se dvěma pořady se sem dostala Prima. Diváci u ni preferovali především pohádku Byl jednou jeden král. Usedlo jich k ní 868 tisíc (share 20,22 %).
Prima porazila premiérovou pohádku na ČT 1
Primu může těšit úspěch klasické české pohádky Byl jednou jeden král i proto, že se stala nejen jejím nejúspěšnějším čtvrtečním pořadem, ale podařilo se jí porazit i premiérovou pohádku na ČT 1. Dobrodružný a magický film, jak sama Česká televize o Modrém drakovi nasazeném po 20. hodině hovořila v programových plánech, se vůbec nedostal mezi pět nejsledovanějších pořadů Jedničky. Stanice měla tentokrát nad milionem diváků tři pořady. Nově naopak zafungovala pohádka Jak se budí princezny, kterou si nenechal ujít 1,007 milionu diváků (share 23,47 %, podíl ve skupině 15–54 let byl 31,36 %).
TV Barrandov s podílem 6,51 %, Art zabodoval Nebelem
Nadprůměrného celodenního podílu 6,51 % a 5,95 % v prime time u dospělého publika dosáhla včera TV Barrandov. Poděkovat za to může především úspěchu české klasiky Anděl na horách, kterou si nenechalo ujít 376 tisíc diváků (share 8,72 %, podíl 8,9 % u publika 15–54). Špatně si nevedl ani film Pastorova žena – 257 tisíc diváků (share 8,46 %). Vysoko nad svá obvyklá čísla se dostala i stanice ČT art díky filmu Alois Nebel. Ten si nenechalo ujít 124 tisíc diváků (share 2,88 %, podíl 3,7 % u diváků 15–54 let). Ve výsledku to stanici především pomohlo v prime time u mladších diváků, kde dosáhla podílu 1,61 %.
Co se týká podílu na publiku, dařilo se například i Barbaru Conanovi na Primě Cool – 7,09 %. Celkově ho vidělo 193 tisíc diváků. Oslovil téměř 10 % publika ve skupině od 15 do 54 let. Pro srovnání, na podobnou cílovou skupinu zaměřené Hvězdné války, konkrétně jejich IV. epizodu, vidělo na Fandovi 103 tisíc diváků (share 2,48 %, share 3,29 % u publika 15–54 let). Více zafungovaly mediální skupině Nova odložené případy na jejím filmovém kanálu. Jejich díl od 20:55 si nenechalo ujít 226 tisíc diváků (share 5,28 %, podíl 5,89 % ve skupině 15–54). Na Dvojce nejvíce lákal dokument Lední medvědi očima skrytých kamer – podíl 5,33 %.
MINULÝ TÝDEN: Ordinace se letos loučila rekordně, přeskočila i Televizní noviny
Vánoční poselství prezidenta republiky Miloše Zemana, které nahradil klasické novoroční projevy, lépe zafungovalo Jedničce než Nově. Na obrazovce České televize si ho nenechalo ujít 778 tisíc diváků (share 31,05 %) a i díky tomuto výsledku se dostal mezi desítku nejsledovanějších pořadů dne – skončil na poslední pozici. Veřejnoprávní médium přitom původně počítalo, že ho odvysílá pouze na svém zpravodajském kanálu ČT 24. Zemanův projev byl čtvrtým nejsledovanějším pořadem na ČT 1. Na Nově se prezidentovo poselství mezi pět nejúspěšnějších pořadů dne vůbec nedostalo.