Hlavní navigace

Jiří Hlavenka: Tlak na snižování marže pokračuje

12. 11. 2009
Doba čtení: do minuty

Sdílet

Velice zajímavý příspěvek přednesl na konferenci Czech Internet Forum Jiří Hlavenka. Analyzoval čísla z nákupů u deseti největších českých e-shopů. Z údajů mimo jiné vyplývá, že lidé nejčastji nakupují na Internetu v práci. V e-shopech stále vítězí nejnižší cena a tudíž není prostor pro růst marže. 84% uživatelů vůbec nekliká na reklamní odkazy, 66% kliků dělají 4% uživatelů Internetu. Nejvíce lidí nakupuje jednu nebo dvě položky. Jednokusové nákupy sice tvoří polovinu všech nákupů, ale…

Velice zajímavý příspěvek přednesl na konferenci Czech Internet Forum Jiří Hlavenka. Analyzoval čísla z nákupů u deseti největších českých e-shopů. Z údajů mimo jiné vyplývá, že lidé nejčastji nakupují na Internetu v práci. V e-shopech stále vítězí nejnižší cena a tudíž není prostor pro růst marže. 84% uživatelů vůbec nekliká na reklamní odkazy, 66% kliků dělají 4% uživatelů Internetu. Nejvíce lidí nakupuje jednu nebo dvě položky. Jednokusové nákupy sice tvoří polovinu všech nákupů, ale generují pouze 17% tržeb. Provozovatelé e-shopů by se měli více zaměřit na přesvědčení uživatelů k nákupu více položek v rámci jednoho nákupu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).