Hlavní navigace

Jiří Pánek vyhrál soud nad majitelem TV Barrandov kvůli údajné cenzuře zpráv

23. 10. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Bývalý editor zpravodajství televize Barrandov dostal okamžitou výpověď poté, co se odmítl podřídit rozhodnutí Jaromíra Soukupa, aby redaktoři dopředu informovali o tématech reportáží.

Dva měsíční platy za dobu klasické výpovědní lhůty a proplacení nákladů na soudní řízení vysoudil bývalý editor zpravodajství televize Barrandov Jiří Pánek na provozovateli stanice, společnosti Empresa Media. Loni v září Pánek odmítl požadavek svých nadřízených, aby redaktoři a editoři zpráv TV Barrandov dopředu informovali majitele Empresy Media Jaromíra Soukupa a generální ředitelku Marcelu Hrdou o všech tématech, která připravují do hlavní zpravodajské relace Naše zprávy. Pánek to v e-mailu odeslaném Jaromíru Soukupovi označil za cenzuru a následně s ním Empresa chtěla rozvázat pracovní poměr dohodou. Pánek to však odmítl a sám dal z vydavatelství výpověď.

KL-nominace

K TÉMATU: TV Barrandov mění editoriální politiku zpráv, na protest odchází editor Jiří Pánek

Po medializaci případu však vedení Empresy i přes Pánkovu dobrovolnou výpověď editora vyhodilo „na hodinu“. S tím se Jiří Pánek nechtěl smířit a podal proti svému bývalému zaměstnavateli žalobu. Obvodní soud pro Prahu 4 ji však letos v květnu zamítl, proti čemuž se Pánek odvolal a tento týden uspěl u Městského soudu v Praze. Pan Soukup je podle mě v silném střetu zájmů. Jeho reklamní skupina Medea Group mu vydělává miliony. Za klienty má stovky firem, které chtějí, aby se o nich mluvilo jen v dobrém, a když mají průšvih, aby se o tom nemluvilo vůbec. Například v celoplošně vysílaném zpravodajství televize Barrandov, která patří taky Soukupovi, popsal bývalý editor, proč se ozval proti požadavku na hlášení témat reportáží.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.