Hlavní navigace

Juice nebo smrtící koktejl?

23. 5. 2000
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Včera byl EuroTelem slavnostně podruhé představem mobilní WAPový portál Juice. Poprvé byl představen před několika měsíci, avšak v té době ještě nikdo z EuroTelu nebyl schopen říci jakoukoliv konkrétní informaci. Podrobnosti přímo od zdroje přináší Martin Beran.

Včera byl EuroTelem slavnostně podruhé představem mobilní WAPový portál Juice. Poprvé byl představen před několika měsíci, avšak v té době ještě nikdo z EuroTelu nebyl schopen říci jakoukoliv konkrétní informaci. Podrobnosti přímo od zdroje přináší Michal Beran.

Bohužel, produkt samotný již zdaleka není tak pompézní, jak pompézní bylo jeho uvedení. Jde o balíček různých služeb, které jsou dostupné přes WAPový interface. Konkrétně jde zpravodajství (ČTK, CNN), informace o počasí, informace z kultury a rezervace vstupenek (Ticketpro), jízdní řády, informace o hotelech, telefonní seznam Českého Telecomu (překvapivě nikoliv EuroTelu), obchodní rejstřík, slovníky a další služby. V blízké době by také měly začít fungovat bankovní služby City Bank. Výhodou je, že WAPový portál Juice by měl zůstat otevřený i pro zákazníky jiných sítí.

Jak se na stránky Juice připojit? Jednoduše zvolte URL http://wap.mo­biljuice.cz/. Pokud se vám služba zalíbí, můžete si ji přidat do bookmarků anebo nastavit jako výchozí adresu.

Nabízí se ale ironická otázka. Proč vlastně EuroTel nazývá Juice prvním mobilním portálem? Juice jako takový nenabízí žádné služby, pouze integruje (v naší terminologii hyperlinkuje) služby jiných serverů a jiných provozovatelů. A hyperlinkových portálů bylo na našem Internetu dost ještě v době, kdy EuroTel měl holé ruce. Vzpomeňme třeba wap.centrum.cz nebo wap.uzdroje.cz.

Nyní se ale již dostávám k problémům této služby. První problém je cena. Ačkoliv nabízená cena 2 Kč za minutu zní na první pohled velmi lákavě, spočítejte si, na kolik vás vyjde zjištění informací o kultuře na dnešní den. Pod pět minut a potažmo desetikorunu se vejdete jen stěží. Pokud byste si chtěli tímto způsobem číst zpravodajství, snadno zaplatíte za měsíční počteníčko 500 Kč. Potěšující alespoň je, že EuroTel nabízí pro všechny zákazníky po dobu tří měsíců (od června) 60 minut zdarma na vyzkoušení a otestování.

Docela vážný problém je také to, že EuroTel v současnosti nenabízí dostatek vhodných telefonů pro WAP, přesněji řečeno nabízí jeden (oproti čtyřem, které nabízí RadioMobil). Nemluvě o tom, že tento jediný telefon (Nokia 7110) nepatří zrovna k nejpovedenějším a kvalita implementace WAPu je v dosti bídná.

Jiným vážným problémem je, že WAP je v síti EuroTelu dostupný pouze pro fakturované zákazníky. Velký podíl klientů s předplacenou kartou Go, který daleko lépe odpovídá cílové skupině uživatelů nabízených služeb, tedy zůstává zatím jaksi mimo hru. Komické je, že zákazníci konkurenčního Twistu budou moci tyto služby využívat od samého počátku. WAP pro předplacenou Go kartu by měl být také uveden v červnu. Cena za přístup k WAPu přes Go zatím není známá.

EuroTel však také včera představil reklamní kampaň, která bude útočit na naše mozky od začátku června. Zcela soukromě bych si dovolil prohlásit, že reklamní kampaň na Juice mi připadá poněkud hloupá. Snaží se být sexy, ale není. Každý slogan se vám snaží vrýt do paměti, že Juice je sexy, což mi pro informační služby připadá hloupé. Jiný slogan, který je něco ve smyslu „Na Internet u stolu (myšleno z počítače) jsem příliš sexy“ mě už spíše uráží – asi patřím k těm troubům, kterým Internet na deseti centimetrech čtverčních nestačí . Přesto ale věřím, že kampaň u průměrné populace úspěch mít bude – jako jakákoliv blbost, která se opakuje dokola dostatečně dlouho.

BRAND24

Co říci na závěr? Ochutnejme společně Juice, který nám EuroTel připravil. Po čase sami poznáme, co je to za šťávu. A jestli to má šťávu.

Martin Beran

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Snílek, fantasta a možná i blázen, který žije mimo limity tohoto světa. Specializuje se na vývoj informačních systémů a mobilní komunikace.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).