Hlavní navigace

Kam se rozprchli bývalí manažeři Novy z týmu Jana Andruška?

6. 10. 2014
Doba čtení: 10 minut

Sdílet

Co dnes dělají Jan Andruško, Vít Vážan, Vladimír Mužík, Lubor Černohlávek, Josef Koukolíček, Pavel Krbec, Michal Pacina, Marek Kindernay a Ondřej Křivka?

V polovině října to bude rok, co z televize Nova po „vzájemné dohodě“ odešel tehdejší generální ředitel Jan Andruško. Krátce nato jej v čele nejsledovanější české televize vystřídal jeden z dvou nových šéfů celé skupiny CME, pod níž Nova patří, Christoph Mainusch, a eroze manažerů Andruškova vedení se rozjela ve velkém. DigiZone.cz zjišťoval, jak a kde se jim podařilo po roce od významných změn na Nově pracovně uplatnit. Kde nyní pracuje exředitel Novy a jeho někdejší šéfové zpravodajství, financí, marketingu, internetu a nových médií, PR a komunikace, kreativy, Novy Sport a Fandy?

Jan Andruško – generální ředitel

Bývalý šéf Novy skončil loni 14. října krátce poté, co se rozhodl na vlastní pěst odvolat ředitele zpravodajství Vladimíra Mužíka. Toho si do vedení Novy přivedl Andruškův nadřízený, generální ředitel a prezident CME Adrian Sarbu, s nímž měl Mužík mnohem lepší vztahy než Andruško. Jenže CME v létě 2013 oznámila Sarbův odchod a Andruško vycítil příležitost, jak se Mužíka zbavit. Podcenil však Sarbův vliv a podepsal si tím vlastní výpověď. Pro Andruška to byla dvojnásob nepříjemná situace, protože s Novou ho dlouhá léta pojila i strategická zakázka na právní služby jeho advokátní kanceláře Kotrlík Bourgeault Andruško.

Nova byla největším klientem této advokátní kanceláře, Andruško pro ni jako právník pracoval už v době její restrukturalizace v letech 2005 až 2008 a měl na starosti i právní stránku přechodu na digitální vysílání. Odchodem z čela Novy ale kancelář Kotrlík Bourgeault Andruško o tohoto klienta přišla. Andruško se snažil jako manažer vrátit do médií, spekulovalo se o něm jako o budoucím řediteli nové televize, již měli připravovat miliardáři Pavel Tykač a Jan Dienstl, a podle informací serveru DigiZone.cz měl zájem i o uvolněný post generálního ředitele vydavatelství Economia, ale do tendru nebyl přizván. V současné době tedy působí jen ve své kanceláři Kotrlík Bourgeault Andruško, jejíž web byl naposledy aktualizován loni v červenci (jedním z jejích klientů jsou České Radiokomunikace).

Vít Vážan – výkonný a finanční ředitel

Svého času druhý či třetí nejvyšší manažer na Nově skupinu opustil letos v červnu, jen čtyři měsíce poté, co se stal jejím výkonným ředitelem. Předtím byl od roku 2006 finančním ředitelem a na Novu jako takovou nastoupil ještě o tři roky dříve. Vážan tedy v této televizi působil ještě za ředitelování Petra Dvořáka (nynějšího šéfa České televize) a plynule prošel i managementy Jana Andruška (s ním měl nadstandardně dobré vztahy) a Christopha Mainusche. Po jeho odchodu Nova už pozici výkonného ředitele, již zřídila v rámci úpra vnitřní struktury CET 21 letos v únoru, neobsazovala (nad Vážanem byl v hierarchii Novy kromě Mainusche ještě jeho zástupce David Stogel).

Vážan byl po odchodu z Novy určitou dobu smluvně vázán a nemohl nastoupit do jiné firmy v oboru. Nyní se podle informací serveru DigiZone.cz uchází jako jeden z vážných zájemců o pozici finančního ředitele Českých Radiokomunikací, jež se uvolnila letošním jmenováním Martina Gebauera generálním ředitelem. Gebauer už dříve zastával obě pozice – tedy zastupujícího generálního ředitele a finančního ředitele ČRa, ale poté, co byl jmenován řádným generálním ředitelem, mu na oblast financí nezbývalo tolik času a firma se začala poohlížet po novém manažerovi. Na dotaz serveru DigiZone.cz ale nechtěla Vážanovy šance v probíhajícím konkurzu komentovat, ani kdy má být o obsazení funkce rozhodnuto.

Vladimír Mužík – ředitel zpravodajství

Někdejší ředitel zpravodajství Novy byl odejit ještě před nástupem nynějšího generálního ředitele Christopha Mainusche. Koncem srpna 2013 jej odvolal tehdejší šéf Novy Jan Andruško, s nímž Mužík neměl příliš dobré vztahy (do vedení Novy si ho přivedl jako svého člověka Andruškův šéf Adrian Sarbu, který mu důvěřoval víc než samotnému Adruškovi). Mužík poměrně brzy nastoupil do konkurenční televizní skupiny Joj na Slovensku, kde měl na starosti internet a nová média. Na Jojce ale příliš dlouho nevydržel, protože čtvrt roku po jeho nástupu skončil generální ředitel František Borovský, který si ho do této televize dovedl.

Mužík, který v minulosti vedl největší slovenský deník Nový čas, ale využil svých kontaktů i zkušeností se slovenským mediálním trhem a dal se do služeb Andreje Babiše, kterému na Slovensku patří vydavatelství Ecopress. Pod to spadají slovenské Hospodářské noviny, měsíčník Stratégie a řada odborných titulů, a rovněž pořádá odborné konference. Mužík se stal výkonným ředitelem celého vydavatelství, jež od loňského roku spadá pod mateřské vydavatelství Mafra v České republice (vydavatel deníků MF Dnes, Lidové noviny a Metro, provozovatel hudebních kanálů Óčko a internetových portálů iDnes.cz a Lidovky.cz). V Mafře skončilo i několik dalších bývalých manažerů Novy, včetně Mužíkova kolegy Lubora Černohlávka.

Ondřej Křivka – ředitel marketingu

Někdejší marketingový ředitel Novy Ondřej Křivka televizi opustil letos v březnu. Společně s ním skončil i ředitel PR a komunikace Josef Koukolíček. Jejich odchody byly součástí velké reorganizace komunikačního oddělení Novy, v jehož rámci nynější generální ředitel Christoph Mainusch výrazně seškrtal marketing. Křivka působil na Nově od roku 2008, kdy nastoupil jako asistent tehdejšího generálního ředitele Petra Dvořáka. Poté se stal projektovým manažerem televizního vysílání majitele Novy, skupiny CME a od listopadu 2011 vedl česko-slovenskou verzi lifestylového kanálu MTV. Šéfem marketingu celé skupiny Nova byl od února 2012, jmenoval jej dnes již také bývalý generální ředitel Jan Andruško.

Ani ne čtvrt roku po nedobrovolném odchodu z Novy, začátkem letošního července, nastoupil Ondřej Křivka do společnosti O2 Czech Republic jako nový ředitel marketingové komunikace. Do stejné firmy lákal i svého zástupce z Novy Jakuba Strýčka, který v televizi pracoval už za předchozí marketingové ředitelky Miloslavy Novákové, a jehož předhonil v kariérním postupu na Nově, když se stal šéfem celého oddělení místo něj. Ten odmítl Křivkovu nabídku, ale z Novy minulý týden rovněž odešel – za Miloslavou Novákovou do vydavatelství Mafra, které patří ministru financí a předsedovi hnutí ANO Andreji Babišovi.

Pavel Krbec – ředitel internetu a nových médií

Pět let vydržel ve vedení Novy šéf internetu a nových médií Pavel Krbec. Nastoupil za generálního ředitele Petra Dvořáka v roce 2008 ze společnosti Centrum.cz, předtím sedm let působil ve společnosti IBM Research. Do března 2010 byl vedoucím produktového oddělení internetu Novy a přímým podřízeným ředitele internetu Daniela Grunta, po jeho odchodu do vydavatelství Sanoma nastoupil na jeho místo. Novu opustil v prosinci 2013, o jeho odchodu se ale spekulovalo už od léta téhož roku. Krbec se neztotožnil s představou nynějšího generálního ředitele Christopha Mainusche, který výrazně omezil ty internetové aktivity Novy, které přímo nesouvisely s televizním vysíláním. O odchodu ale vážně uvažoval už za předchozího ředitele Jana Andruška.

Krbce ve vedení internetu Novy nahradil jeho zástupce a šéf placených služeb celé skupiny Petr Horák, který si zároveň ponechal na starosti placený obsah Novy. Pavel Krbec od letošního ledna nastoupil k přímé konkurenci do Primy, kde internetové aktivity vede jeho dřívější šéf z Novy Daniel Grunt. Na Primě si ale svoje pozice prohodili: Krbec nepracuje přímo pro Primu, ale pro jejího polovičního vlastníka, švédskou mediální skupinu Modern Times Group (MTG) jako CEE New Media Manager se zaměřením na trhy střední a východní Evropy (MTG je aktivní i v Pobaltí, na Ukrajině, v Rusku, Bulharsku a dalších zemích). Jeho přímým nadřízeným je generální ředitel Primy Marek Singer, který je zároveň viceprezidentem MTG pro televizní aktivity v oblasti střední a východní Evropy.

Michal Pacina – kreativní ředitel

Po osmi letech odešel letos v květnu z televize Nova kreativní ředitel Michal Pacina. Nastupoval v červnu 2006 za generálního ředitele Petra Dvořáka a vydržel i za jeho nástupce Jana Andruška. Během jeho krátké éry dokázal pro Novu získat art directora zpravodajství České televize Alana Zárubu, s nímž připravil novou vizuální podobu a studio Televizních novin. Pacinův tým stojí za řadou vizuálů kanálů skupiny Nova, mezi nejoceňovanější za poslední dobu bývají vizuální podoby kanálů Fanda a nynější grafika Novy Cinema. Z Novy se rozhodl odejít po řadě škrtů, jež nastolil nynější generální ředitel Christoph Mainusch. Na jeho pozici ho nahradil zmiňovaný Alan Záruba.

Z Novy zamířil Michal Pacina téměř okamžitě na Primu, kam nastoupil již necelý měsíc po odchodu z nejsledovanější české televize letos v červnu. Společně s ním na Primu zamířilo i několik členů jeho původního kreativního týmu z Novy. Během letních prázdnin stačili připravit redesign hlavního kanálu Primy a zapracovali i na hlavní podzimní programové novinky této televize, seriálu Vinaři. Do budoucna nevylučuje vznik vlastního studia, které by pracovalo pro různé televize na tuzemském trhu, ale i v zahraničí. Po redesignu hlavního kanálu Primy se nyní chystá provést vizuální změny na Primě Cool.

Josef Koukolíček – ředitel PR a komunikace

Někdejší ředitel PR a komunikace skupiny Nova byl třetím bývalým šéfredaktorem bulvárního deníku v řadě, který zastával tuto funkci. Prvním byl Vladimír Mužík (exšéfredaktor Blesku), který po svém jmenování ředitelem zpravodajství předal pozici šéfa PR bývalému šéfredaktorovi deníku Aha! Luboru Černohlávkovi. Koukolíček do Novy nastoupil z bulvárního webu Super.cz, jemuž šéfoval, v srpnu 2012 za generálního ředitele Jana Andruška. Lubor Černohlávek se přesunul na pozici šéfredaktora internetového zpravodajského portálu TN.cz. Koukolíček na Nově skončil letos v březnu, ve stejný den jako ředitel marketingu Ondřej Křivka. Důvodem byla celková reorganizace komunikačního oddělení skupiny.

Po odchodu z Novy se Josef Koukolíček nadále věnuje PR na volné noze a nechává se najímat různými mediálními skupinami na propagaci jejich konkrétních projektů. Stálejší spolupráci má s vydavatelem bulvárního webu Extra.cz, přímé konkurence jeho někdejšího chlebodárce Super.cz. Pracovní kontakty udržuje ale i s jedním ze svých předchůdců na Nově Vladimírem Mužíkem, který nyní vede vydavatelství Ecopress v Bratislavě. Právě pro tuto společnost zajišťuje propagaci populárních městských běhů. Na Nově už nepůsobí ani Koukolíčkův přímý předchůdce Lubor Černohlávek, který odešel do vydavatelství Mafra, kde je zástupcem šéfredaktora nového týdeníku Téma.

Lubor Černohlávek – šéfredaktor TN.cz

Jeden z tří ředitelů PR a komunikace, kteří na Nově působili za generálního ředitele Jana Andruška. Nastoupil v březnu 2012 poté, co jeho předchůdce Vladimír Mužík povýšil na ředitele zpravodajství a po letech vystřídal Martina Ondráčka. Černohlávka do Novy doporučil právě Mužík, pracovali spolu ve stejném vydavatelství Ringier, kde Mužík svého času šéfoval bulvárnímu deníku Blesk a Černohlávek sesterskému Aha! Ve vedení PR a komunikace Novy se ale Černohlávek příliš dlouho neohřál. Už v srpnu 2012, tedy po pěti měsících, ho vystřídal Josef Koukolíček a Lubor Černohlávek se přesunul do zpravodajství jako šéf portálu TN.cz. Klíčovému webu šéfoval podstatě déle než celému PR skupiny Nova.

Nicméně i z TN.cz a celé Novy nakonec Černohlávek odešel letos v dubnu, necelý měsíc poté, co byl odejit Josef Koukolíček i šéf marketingu Ondřej Křivka. Lubor Černohlávek poté zamířil opět za Vladimírem Mužíkem, respektive do stejné mediální skupiny jako on – Andrejem Babišem ovládaného vydavatelství Mafra, v němž dělá zástupce šéfredaktora nového týdeníku Téma (první číslo vyšlo minulý týden). Pod Mafru spadá i slovenské vydavatelství Ecopress, v němž je Vladimír Mužík výkonným ředitelem. Černohlávek se zde sešel i s dalším bývalým kolegou z Ringieru Františkem Nachtigallem, který má ve vedení Mafry na starosti nové projekty a přímo stojí za nápadem vydávání nového týdeníku Téma.

BRAND Early

Marek Kindernay – ředitel Novy Sport a Fandy

Jen několik dní po řediteli PR a komunikace Josefu Koukolíčkovi a řediteli marketingu Ondřeji Křivkovi opustil koncem letošního března Novu ředitel kanálů Nova Sport a Fanda Marek Kindernay. V jeho případě šlo o dobrovolné rozhodnutí, které souviselo s osekáváním nákladů na nákup vysílacích práv pro atraktivní sportovní soutěže. Kindernaye „nalomil“ už loňský prodej vysílacích práv pro olympijský hokej v Soči České televizi. Nova však postupně ztrácela i další atraktivní sportovní události a její placený kanál Nova Sport začal mít problémy, které vygradovaly jeho vyřazením z nabídky největší české kabelové společnosti UPC (není v ní dodnes). Z velkých sportovních událostí si Nova Sport podržela jen Evropskou ligu UEFA a Wimbledon.

Kindernay působil na Nově 12 let, prakticky od chvíle, kdy převzala tehdejší sportovní kanál Galaxie sport (později přejmenovaný na Novu Sport). Po odchodu z nejsledovanější české televize dostal několik nabídek od placených sportovních kanálů (například Eurosportu) i České televize, ale zatím se rozhodl od televize odpočinout a věnuje se provozování penzionu v Krkonoších a golfu. Není divu: v televizním světě se Marek Kindernay pohyboval mnohem déle než na Nově, společně s bratrem Martinem kdysi rozjížděl televizi Galaxie, jež v Česku poprvé jako volně šířený kanál nabízela přenosy hokejové NHL a později se z ní stala TV3, jež měla ještě v analogové éře konkurovat Nově a Primě.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.