Rozhodnout, zda aplikace Uberu může fungovat jako taxametr. Všichni ostatní taxikáři totiž musí mít schválené zařízení. Nehledě na to, že musí mít i taxikářskou licenci. Podle britského soudu ale Uber v metropoli žádné zákony neporušuje.
Prohra u soudu bolí především příslušníky taxikářského cechu. Řidiči se chtějí odvolávat k vyšší instanci.
The law really is an Ass! It uses time & distance to calculate fare and it's not a meter????
— The LTDA (@TheLTDA) October 16, 2015
Na druhou stranu 130 tisíc signatářů petice za povolení pro Uber si už může nabíjet telefony.
Úplně vyhráno ale Uber nemá. Zároveň totiž čelí vyšetřování ohledně toho, jak jeho řidiči dodržují regulační pravidla z magistrátu. Londýnský starosta Boris Johnson třeba tvrdí, že Uber se pohybuje neustále a systematicky na hraně zákona. Jedním z pravidel je třeba pětiminutová čekací doba na taxi.
„Pětiminutová doba a zákaz ride-sharingu jsou ve výsledku špatné pro řidiče i pasažéry. Je tu sto třicet tisíc lidí, kteří podepsali petici proti těmto pravidlům. Doufáme, že na úřadě to pochopí a nechají Uber v Londýně běžet,“ tvrdí mluvčí Uberu deníku Guardian.
Protesty taxikářů proti Uberu jsou už koloritem jeho působení po světě. Naposledy se bratislavští řidiči snažili zablokovat slovenskou metropoli.
V Praze Uber funguje rok a čtvrt a kromě pár ojedinělých problémů s úřadů bojuje spíš s nedostatkem řidičů. Zároveň během posledního měsíce zdražil své služby pro pražské zákazníky.