Tuto otázku si na dnešní konferenci vedle zástupců portálů Pavla Muchy (Centrum) a Pavla Zimy (Seznam) položili také Matthew Gertner (AllPeers), Tomáš Matějček (Miton) a Matěj Novák (Ataxo). První otázka Jana Makovičky směřovala na míru inovativnosti produktů těchto firem.
Matěj Novák projekt Webeena nepovažuje za přelomový, ale některými prvky prý snadnost tvorby webu posunuje dál než existující alternativy. Tomáš Matějček nezastírá, že se jejich projekt Heureka inspiroval v zahraničí. Matthew Gertner zdůraznil, že AllPeers je první projekt integrující sdílení do prohlížeče. Seznam je podle Pavla Zimy v inovacích limitován odpovědností svého výsadního postavení. Pro Pavla Muchu je inovace odstraňování bariér, tedy například bezplatné mobilní brouzdání po jejich stránkách ve spolupráci s O2. Naznačil též vstup Centra do oblasti online videa.
Všichni diskutující se shodli na možných pozitivních efektech uvolnění zdrojových kódů pro externí vývojáře jako open source, nebo alespoň API. Nedá se však u každého projektu očekávat okamžitý a rozsáhlý význam. Matěj Novák jako příklad chytrého otevření uvedl platformu Facebooku.
Matthew Gertner nadhodil otázku vývoje globálních služeb. Seznam se prý hodlá držet svého zaměření na čistě českou oblast, Centrum se naopak na další trhy chystá. Webeena expanzi také plánuje, běží již polská verze. AllPeers otevřeně míří přímo na světový trh. Matthew Gertner se diví, že zde podobných projektů neexistuje více. Příčinou může být jednoduše chybějící tlak tvořit něco originálního, pokud je možné žít čistě z kopírování. Chybějí proto i průkopnické úspěchy, které by ukázaly cestu dalším. Pro Tomáše Matějčka může být důvodem i prostá neznalost cizích trhů. Pavel Mucha zmínil kvalitu českého vysokého školství, které mu prý spíše připomíná „velmi dlouhé prázdniny“.