Hlavní navigace

Kolik zaplatíte za pohřeb se na webu nesmíte dozvědět

Jiří Macich ml.

Pro firmy je vcelku běžné uvádět na svých webových stránkách ceny nabízených produktů a služeb. Jiné to ovšem je u pohřebních kanceláří. Ty mají zakázanou prakticky jakoukoliv reklamu a podle stanoviska ministerstva pro místní rozvoj jí je i uvedení cen služeb na vlastních webových stránkách. Na téma upozornil dnešním článkem náš sesterský server Podnikatel.cz. Zveřejňovat cenu pohřebních a kremačních služeb a produktů lze podle ministerstva pouze za předpokladu, že by šlo o součást e-shopu,…

Pro firmy je vcelku běžné uvádět na svých webových stránkách ceny nabízených produktů a služeb. Jiné to ovšem je u pohřebních kanceláří. Ty mají zakázanou prakticky jakoukoliv reklamu a podle stanoviska ministerstva pro místní rozvoj jí je i uvedení cen služeb na vlastních webových stránkách. Na téma upozornil dnešním článkem náš sesterský server Podnikatel.cz. Zveřejňovat cenu pohřebních a kremačních služeb a produktů lze podle ministerstva pouze za předpokladu, že by šlo o součást e-shopu, kde by mohl zákazník dané služby (a produkty) rovnou i zakoupit.

Jestliže pohřební služba e-shop na stránkách nemá, zveřejnění cen na webu znamená nepovolenou reklamu a hrozbu pokuty ve výši až 200 000 korun. Ministerstvo vydání svého stanoviska zdůvodňuje tím, že po jasném výkladu reklamy v oblasti pohřebních služeb volaly především krajské živnostenské úřady, kterým přicházely v rámci konkurenčního boje podněty na porušení zákona o regulaci reklamy. Ministerstvo tím ovšem hází klacky pod nohy občanům, kteří by si chtěli podle internetových prezentací vybrat nejvýhodnější nabídku služeb, jak je v 21. století běž­né.

Našli jste v článku chybu?