Hlavní navigace

Kolik zaplatíte za pohřeb se na webu nesmíte dozvědět

18. 2. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Pro firmy je vcelku běžné uvádět na svých webových stránkách ceny nabízených produktů a služeb. Jiné to ovšem je u pohřebních kanceláří. Ty mají zakázanou prakticky jakoukoliv reklamu a podle stanoviska ministerstva pro místní rozvoj jí je i uvedení cen služeb na vlastních webových stránkách. Na téma upozornil dnešním článkem náš sesterský server Podnikatel.cz. Zveřejňovat cenu pohřebních a kremačních služeb a produktů lze podle ministerstva pouze za předpokladu, že by šlo o součást e-shopu,…

Pro firmy je vcelku běžné uvádět na svých webových stránkách ceny nabízených produktů a služeb. Jiné to ovšem je u pohřebních kanceláří. Ty mají zakázanou prakticky jakoukoliv reklamu a podle stanoviska ministerstva pro místní rozvoj jí je i uvedení cen služeb na vlastních webových stránkách. Na téma upozornil dnešním článkem náš sesterský server Podnikatel.cz. Zveřejňovat cenu pohřebních a kremačních služeb a produktů lze podle ministerstva pouze za předpokladu, že by šlo o součást e-shopu, kde by mohl zákazník dané služby (a produkty) rovnou i zakoupit.

Jestliže pohřební služba e-shop na stránkách nemá, zveřejnění cen na webu znamená nepovolenou reklamu a hrozbu pokuty ve výši až 200 000 korun. Ministerstvo vydání svého stanoviska zdůvodňuje tím, že po jasném výkladu reklamy v oblasti pohřebních služeb volaly především krajské živnostenské úřady, kterým přicházely v rámci konkurenčního boje podněty na porušení zákona o regulaci reklamy. Ministerstvo tím ovšem hází klacky pod nohy občanům, kteří by si chtěli podle internetových prezentací vybrat nejvýhodnější nabídku služeb, jak je v 21. století běž­né.

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).