Dětské pásmo Animáček na televizi Barrandov definitivně končí. Podle generálního ředitele stanice Vladimíra Železného nemá dostatečnou sledovanost a znevýhodňuje Barrandov v začátku prime time, kdy televize musí od 20 hodin startovat „z nuly“, protože diváci Animáčka od televizní obrazovky odcházejí. To je do jisté míry pravda, ovšem další argument – že při minulém zrušení Animáčka žádná televize štafetu večerního vysílání pro děti nepřevzala – není pravdivý.
„Čím to zatraceně může být, že je-li vysílání Animáčka v hlavním večerním čase tak vhodné, úspěšné a výhodné, žádná jiná plnoformátová televize dětský pořad večer nevysílá? A proč žádná z konkurenčních televizí toho okamžitě nevyužila a do toho času, který jsme podle vás tak nerozumně vyklidili, nevsunula svůj dětský pořad?“ ptal se Železný ve svém sobotním one man show Volejte Železnému. Pravda, doktor Železný tehdy ješte neměl s Barrandovem nic společného, ale na sklonku roku 2012, kdy tato televize Animáčka zrušila poprvé, konkurence zareagovala velmi hbitě.
Barrandov tehdy přímo inspiroval televizi Nova, která před Vánoci 2012 spustila zábavný kanál Smíchov. Jen několik dní před jeho startem Nova narychlo předělávala schéma, aby zrušený Animáček nahradila vlastním pásmem Smíškové, které vysílá dodnes. Mimochodem, první zrušení Animáčka se Barrandovu nevyplatilo a Smíchov na tom vydělal. Barrandov pak dětské vysílání postupně vrátil do původních časů, to už se ale jeho věrní diváci rozutekli k jiným televizím. Byl to ukázkový příklad, jak zničit funkční pořad, který Barrandovu dělal i slušnou reklamu, jenom proto, že nový majitel požadoval viditelné změny a chtěl mít „velkou televizi“.
V dnešní době, kdy existuje celý jeden volně šířený dětský program České televize a Barrandov svými nesmyslnými přesuny Animáčka v podstatě sám odsoudil k zániku, asi skutečně nemá smysl mezi sedmou a osmou hodinou večer vysílat pohádky pro děti. V době, kdy s tím Barrandov přišel, to ale byla zajímavá alternativa. Pamatuji se, jak mi tehdejší generální ředitelka Barrandova Janka Vozárová říkala, že proti Televizním novinám na Nově nasadí Šmouly. Přišlo mi to vtipné, ale nakonec se ukázalo, že to je rozumné řešení: konkurovat zpravodajské hodině na plnoformátových televizích vlastní zpravodajskou hodinou by bylo drahé a dopředu odsouzené k neúspěchu.
A právě díky Animáčkovi se Barrandov postupně stal nejsledovanější televizí u nejmladších diváků. Žádný jiný volně šířený program ve své době nevysílal tolik animovaných pohádek v době vyčleněné Večerníčku. Tenhle tah v sobě měl velký potenciál, protože s dětmi se na Barrandov dívali často i jejich rodiče, a zvyšovalo to povědomí o této televizi. Ani z hlediska prodeje reklamy to nemuselo být špatné: vždyť reklama zaměřená na děti v konečném důsledku útočila na peněženky jejich rodičů, tedy diváků v cílové skupině D15+, na kterou Barrandov od svého vzniku prodává reklamní časy.
Právě reklama mohla Animáček zachránit, pokud by s ním Barrandov nezačal před půldruhým rokem „šibovat“ po schématu. Protože Déčko reklamu nevysílá (kromě self promo na vlastní produkty z Edice ČT), takže Česká televize nemůže z jeho vysoké sledovanosti těžit reklamní příjmy. Pokud Barrandov místo Animáčka nasadí klasickou zpravodajskou hodinu, nemá proti Nově, České televizi a Primě šanci. Výsledek bude možná dost podobný výkonu Animáčku, ale image této televize tím hodně utrpí. Ale třeba má Vladimír Železný nějaký geniální plán, kterým strčí Televizní noviny společně s Událostmi a Zprávami FTV Prima do kapsy. Sám tomu ale moc nevěřím.