Hlavní navigace

Konec roku ve znamení České televize. Posílil i Barrandov

Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Česká televize sice v rámci týdne ztrácela, i přesto ale oslovila nejvíce diváků starších patnácti let.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 51. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál ČT1, který ztratil 2,02 procenta diváků starších patnácti let. Výpadek částečně kompenzovala stanice ČT sport, která si polepšila o 0,75 procenta uvedené cílové skupiny. Ztrácela však i ČT24, která odepsala 0,65 procenta obecné divácké skupiny, a také hlavní Nova, která přišla o 0,69 procenta. Naopak posilují kanály sdružené v položce Ostatní, a to o 1,19 procenta všeobecné věkové skupiny, a také stanice pod položkou Atmedia, které si připisují 0,76 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Vánoce patřily České televizi, oproti minulému týdnu se podíl ČT1 zvýšil o deset procent

Mezi televizními skupinami si zdaleka nejlépe vedla Česká televize, která sice ztrácela o 1,83 procenta, ale celkem oslovila 35,7 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácela i Nova, jejíž podíl klesl o 0,57 procenta na celkových 27,19 procenta. Na svém pak zůstává skupina Prima, u níž podíl dosáhl 17,74 procenta obecné cílové skupiny při neznatelném nárůstu 0,01 procenta. Jediná, která tak posiluje, je skupina Barrandov, která nabrala 0,48 procenta a celkem ji sledovalo 7,46 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (52. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

I u mladších diváků vykázal největší ztrátu kanál ČT1, který přišel o podíl 5,38 procenta. Ztrácel ale také Smíchov, který odepsal 0,56 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let, a stanice Prima Cool. Ta u své primární cílové skupiny přišla o 0,36 procenta. Ztrátu ale kompenzovalo posílení hlavní Primy o 1,23 procenta. I v této divácké skupině vykazují nárůst stanice sdružené pod položkou Ostatní, a to o 1,48 procenta. Narostl i podíl stanice Nova, která si k dobru připsala 1,37 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let.

MINULÝ ROK: Vánoční týden zcela ovládla ČT1, společně s Novou vymazaly Primu z obrazovek

Jako jediná TV skupina poklesla Česká televize, když přišla o 4,89 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 30,99 procenta. Všechny ostatní skupiny posilovaly a nárůst tak vykázaly kanály FTV Prima, jejichž podíl narostl o 1,28 procenta a celkem činil 19,54 procenta. O 1,43 procenta pak posílily stanice skupiny Nova, jejichž celkový podíl tvořil 32,44 procenta. Lehce posílila i skupina Barrandov, i když to bylo o 0,23 procenta na celkových 4,48 procenta.

Kanály – průměrné podíly (52. týden 2017)
Graf podílu kanálů (52. týden 2017)
Graf podílu skupin (52. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 52. týden 2015)

Cílová skupina 15+

ČT1 si meziročně pohoršila o 3,66 procenta, stejně jako kanály skupiny Ostatní, které přišly v meziročním srovnání o 1,32 procenta obecné divácké skupiny. Poklesl ale také podíl Primy Cool, která meziročně odepsala 0,67 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu však kompenzovala hlavní Prima, která nabrala 0,68 procenta, a také filmová Prima Max, která si připsala 0,63 procenta. Posílily ještě kanály sdružené pod položkou Atmedia, a to o 0,79 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela pouze Česká televize, i když nijak výrazně – přišla o 2,56 procenta všeobecné věkové skupiny. Díky spuštění nových kanálů si polepšil Barrandov, který si připsal 1,18 procenta, a posílila i Nova, jejíž podíl stoupl o 0,77 procenta. Ještě více pak stoupl podíl FTV Prima, a to 1,27 procenta.

Content 2018 tip Kajnar

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky se nejvíce propadala stanice ČT1, jejíž podíl klesl o 4,87 procenta. Ztrácela také Prima Cool, která přišla o 0,91 diváků ve věku od 15 do 54 let. Relativně významnou ztrátu zaznamenaly kanály sdružené pod položkou Ostatní, které meziročně odepisují 1,21 procenta. Naopak Nova svůj podíl u mladších diváků meziročně navýšila o 1,75 procenta a posílila i filmová Nova Cinema, jejíž podíl stoupl o 1,26 procenta. Narostla i hlavní Prima, která si připisuje 1,11 procenta.

Meziroční posuny jsou relativně významné. Nejvíce ztrácela Česká televize, která přišla o 3,8 procenta diváků mladších 54 let. Posílil Barrandov, který si připsal 0,31 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 2,8 procenta, navýšily kanály skupiny Nova. FTV Prima pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let stoupla o 1,26 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)
Našli jste v článku chybu?