Hlavní navigace

Kostlivci ve skříni

10. 12. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

To byste nevěřili, co všechno se dá najít ve skříni při velkém úklidu. Člověk si pak uvědomí, že mnoho věcí, které si koupil, vlastně vůbec nepoužívá a investice do nich je vyhazováním peněz.
Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

No jo, ale nejhorší na tom je, že na to, že tu věc vůbec nepotřebujete, přijdete až potom, co si jí s velkou slávou koupíte. Schválně si zkuste prohrabat skříň a najít nějaké gadgety, které nepotřebujete. Podařilo se vám něco takového objevit? Tak to asi nebudete sami. Nenašli jste nic nepotřebného? Tak před vámi smekám a touto glosou vyjadřuji hluboký obdiv.

Na to, že mám turistickou gépéesku, jsem skoro zapomněl. Asi tři roky jí měl mimo dohled, zapůjčil jsem jí těm, kteří by ji mohli lépe (a vůbec) využívat. Když jsem jí teď dostal zpátky, zcela určitě poletí do skříně, na nic jí nepotřebuju. Zavzpomínal jsem, kdy a kde jsem tuto dnes už nepotřebnou krabičku použil. A hlavně kolikrát. Odpověď na poslední dotaz zabolela, využil jsem jí totiž maximálně třikrát. Jednou, hned když jsem si jí koupil, jsem s ní nadšeně lítal za barákem a chytal satelity. Pak jsem s ní absolvoval dva výlety, poté skončila ve skříni a pak jsem jí půjčil. Jedno použití mě tedy vyšlo asi na tisícovku.

Kdyby těch nevyužívaných věcí bylo jenom pár, nebyl bych na sebe tolik naštvaný. Ono je toho ale víc. Jde samozřejmě o ty nejrůznější krabičky, které umí různé věci. I když se (alespoň poslední dobou) snažím každý nákup něčeho nového promýšlet a analyzovat (přece jen skříň není nafukovací), nepozoruji výrazné pokroky. Snad jen nákup nového notebooku se mi daří s úspěchem oddalovat. Nový notebook totiž samozřejmě nepotřebuji a vím, že ten starý by pak zůstal v té zpropadené a zaplňující se skříni.

ebf - partner 1

Je fajn, že na nás výrobci nejrůznějších krabiček a vůbec zboží jako takového chrlí nové a nové produkty. Máme z čeho vybírat, každý si najde to svoje. Ženy i muži to mají úplně stejné. Něžné pohlaví ve skříni shromažďuje oblečení a kosmetiku, my muži foťáky, mobily, navigace a tak dále. Samozřejmě existují i výjimky, abych někoho z žen nebo mužů neurazil.

Nejhorší je, že hromadě harampádí ve skříni se nevyhneme ani my, kteří o všem dumáme a koupi nových věcí zvažujeme. Prostě nejde odolat a srdce i v tomto případě vítězí nad rozumem. Tedy vítězí v době nákupu a prvního nadšení, pak obvykle následuje procitnutí a zjištění, že jsme tuto blbost vlastně vůbec nemuseli kupovat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je kromě jiného publicista, více informací najdete na LinkedIn. Na stránkách iNazor.net odkazuje na své články pro Lupu a další média. Ze všech vymožeností moderní doby má nejraději Twitter, zajímá ho historie a píše HistorieBlog.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).