Na 80 tisíc diváků týdne sleduje jen v rámci někdejšího okresu České Budějovice tamní regionální Jihočeskou televizi, která vysílá pozemní cestou v multiplexu 3 z vysílače Kleť a prostřednictvím kabelových rozvodů. Vyplývá to z průzkumu, který si tato stanice nechala vypracovat od společnosti Mediaresearch, realizátora elektronického měření sledovanosti českých televizí.
K TÉMATU: Jihočeská televize začala šířit svůj signál z vysílače Kleť
„Výsledky jsou velmi překvapivé. Zjistili jsme, že 92 procent dotázaných lidí Jihočeskou televizi dobře zná. Sledovanost se v týdenním rozsahu pohybuje okolo 80 000 diváků a to mluvím jenom o okresu České Budějovice,” prohlásil technický manažer stanice Štěpán Kuděj. „Televize vysílá teprve od poloviny června letošního roku. Je to takové zúročení půlroční práce – velice tvrdé práce. Jsem moc ráda, že Jihočechy zajímá, co se v regionu děje a věřím, že nám zachovají svou přízeň,” uvedla ředitelka televize Zuzana Pecková.
ČTĚTE TAKÉ: Jihočeská televize Gimi se přejmenuje a v červnu začne vysílat z multiplexu 3 na Kleti
Jihočeská televize dříve vysílala pod názvem Gimi ve vlastním regionálním multiplexu z vysílače Včelná, který pokrýval pouze České Budějovice a nejbližší okolí. Od poloviny letošního června přešla do multiplexu 3 a využívá jeho vysílač Kleť, který pokrývá celý Jihočeský kraj a má překryv i do dalších regionů. Zároveň začala připravovat každý den půlhodinu premiérového zpravodajství a publicistiky, kterou vysílá každý den od 18 hodin a ji poté reprízuje ve smyčce až do následujícího dne.
NAPSALI JSME: Jindřich Marek odešel ze ZAK TV. Stejně jako Jihočeskou televizi ji povede Josef Bezpalec
„Pro mě i pro všechny mé redaktory to byl skutečně obrovský zlom,” komentuje výsledky sledovanosti Jihočeské televize její šéfredaktorka Petra Taudyová. “Teď máme konečně možnost vyrazit s kamerou do všech koutů kraje a připravit našim divákům bohatší a mnohem zajímavější zpravodajství.“ Zároveň vyzvala diváky, aby televizi posílali vlastní náměty a tipy pro regionální zpravodajství.