Hlavní navigace

Kterým televizím minulý týden nejvíc uškodil nástup olympiády v Soči?

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Klesaly všechny komerční televize bez výjimky, v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si ale překvapivě polepšila TV Barrandov

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 5. týden 2014)

Cílová skupina D15+

Zimní olympijské hry v Soči minulý týden celkem logicky katapultovaly ČT Sport na pozici nejvíce rostoucí televize z hlediska průměrného celodenního podílu na dospělém publiku. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 7,23 procentního bodu na hodnotu 10,87 procenta a stala se čtvrtou nejsledovanější televizí v zemi. Zajímavější je ale sledovat, komu olympiáda nejvíce uškodila. Překvapivě to nebyly komerční televize, i když všem privátním kanálům podíly klesly, největší pokles ale zaznamenala ČT 1. V porovnání s předminulým týdnem si pohoršila o 1,78 procentního bodu na hodnotu 14,46 procenta. Hlavní kanál Primy klesl o 1,24 procentního bodu na podíl 13,15 procenta, hlavní kanál Novy o 1,01 procentního bodu na hodnotu 23,24 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Davis Cup a cyklokros učinil z ČT Sport skokana minulého týdne, meziročně nejvíc rostla Nova

Z pohledu celých televizních skupin se minulý týden změnil poměr sil ve prospěch České televize. V souhrnném celodenním podílu všech jejích kanálů dosáhla podílu 34,63 procenta, což bylo o 4,72 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Kromě raketového růstu ČT Sport k tomu přispěla i ČT :DČT art, další olympijský kanál ČT 2 klesal. Skupina Nova se posunula na pozici dvojky na trhu s podílem 30,98 procenta, který byl o 1,40 procentního bodu nižší než v předminulém týdnu. Trojkou trhu zůstává skupina Prima s kumulovaným podílem 19,91 procenta. Také ona klesala, konkrétně o 1,49 procentního bodu.

Top 10 všechny stanice (6. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden díky začátku olympiády opět nejvíce polepšila ČT Sport. V průměrném celodenním podílu stoupla konkrétně o 8,19 procentního bodu na hodnotu 11,99 procenta a nechala za sebou hlavní kanál Primy i ČT 1, takže se stala druhou nejsledovanější televizí v zemi po Nově. Největší mezitýdenní pokles opět připadl na ČT 1, která si pohoršila o 2,14 procentního bodu na hodnotu 11,38 procenta. Výrazně klesal i hlavní kanál Novy (o 1,26 procentního bodu na podíl 25,73 procenta) a televize Prima (o 1,13 procentního bodu na 9,88 procenta). Klesaly i ostatní neměřené stanice, jejich souhrnný podíl se propadl o 1,53 procentního bodu na hodnotu 8,50 procenta.

LEDNOVÁ DATA: V lednu nejvíc klesala ČT 1, i meziročně. Oproti prosinci si nejvíce polepšila Prima

Zatímco v širší cílové skupině všech dospělých diváků starších 15 let se České televizi v souhrnném celodenním podílu za všechny své kanály podařilo porazit skupinu Nova, v „novácké“ cílové skupině 15 až 54 let se tak nestalo. Lídrem zůstala Nova s kumulovaným podílem 35,13 procenta, který však byl oproti předminulému týdnu nižší o 2,10 procentního bodu. Česká televize si naopak polepšila o 5,79 procentního bodu na hodnotu 31,05 procenta, přičemž vedle ČT Sport mírně stoupaly i podíly ČT :D a ČT art. Skupina Prima na třetí pozici klesla o 1,77 procentního bodu na hodnotu 18,60 procenta. Z ostatních televizí je zajímavý mírný růst TV Barrandov, která v kategorii D15+ klesla, ale u mladých od 15 do 54 let stoupla o 0,14 procentního bodu na hodnotu 3,43 procenta.

Kanály – průměrné podíly (6. týden 2014)
Graf podílu kanálů (6. týden 2014)
Graf podílu skupin (6. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 6. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s šestým týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nad 15 let nejvíce polepšila opět olympijská ČT Sport, a to o 7,33 procentního bodu na hodnotu 10,87 procenta. Růst poté zaznamenala už jen zábavná stanice Smíchov ze skupiny Nova (o 0,51 procentního bodu na hodnotu 1,09 procenta) a televize zastupované agenturou Atmedia, jejichž souhrnný podíl stoupnul o 1,30 procentního bodu na 3,17 procenta. Naopak největší meziroční pokles vykázala ČT 1, která klesla o 2,55 procentního bodu na hodnotu 14,46 procenta. Obdobně klesal i hlavní kanál Primy (o 2,47 procentního bodu na 13,15 procenta) a významně se propadla i ČT 2 (o 1,81 procentního bodu na 3,62 procenta) a Prima Zoom (o 1,85 procentního bodu na podíl 1,91 procenta).

Z meziročního srovnání výkonu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku starším 15 let vyplývá, že stoupala nejen Česká televize posílená olympiádou, ale také skupina Nova. U ČT byl ale růst významnější, polepšila si o 3,92 procentního bodu na hodnotu 34,63 procenta. Nova rostla o 1,32 procentního bodu na kumulovaný podíl 30,98 procenta, přičemž kromě Smíchova jí pomohla i Telka, která loni v šestém týdnu ještě nevysílala. Skupina Prima, které loni přibyla rekordně startující Prima Zoom, si meziročně pohoršila o 4,74 procentního bodu na hodnotu 19,91 procenta.

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně nejvíc polepšila opět ČT Sport, konkrétně o 8,07 procentního bodu na hodnotu 11,99 procenta. Stoupal i Smíchov (o 0,69 procentního bodu na podíl 1,64 procenta), Fanda (o 0,19 procentního bodu na 1,60 procenta) a televize zastupované agenturou Atmedia, jejichž souhrnný podíl stoupl o 0,58 procentního bodu na hodnotu 3,28 procenta. Největší meziroční pokles zaznamenal hlavní kanál Primy, který se propadl o 2,78 procentního bodu na 9,88 procenta. Výrazně klesala i ČT 2 (o 2,19 procentního bodu na 3,32 procenta), Prima Zoom (o 2,24 procentního bodu na 2,05 procenta) a ČT 1 (o 1,70 procentního bodu na hodnotu 11,38 procenta).

V meziročním srovnání souhrnných celodenních podílů celých televizních skupin na mladším publiku od 15 do 54 let si nejlépe vedla Česká televize, která si polepšila o 5,91 procentního bodu na hodnotu 31,05 procenta. Mírně rostla i skupina Nova, zejména díky nejmladším tematickým kanálům Fanda, Smíchov a Telka. V souhrnném podílu všech pěti volně šířených kanálů rostla o 0,42 procentního bodu na hodnotu 35,13 procenta. Jako jediná z velkých skupin meziročně klesala Prima, zato pořádně: o 5,92 procentního bodu na podíl 18,60 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)
Našli jste v článku chybu?