Vítězem večera Ordinace, té fotbal neuškodil
Nebývalý zájem o kvalifikační zápas české fotbalové reprezentace s Kazachstánem o účast na Euru 2016 zaznamenal ve čtvrtek večer sportovní kanál České televize. Utkání šlo přímo proti hlavním večerním pořadům plnoformátových televizí, ale i tak oslovilo v průměru takřka půl milionu diváků. Od 20:00 jej sledovalo 488 tisíc dospělých, což odpovídalo 15,08 procentům publika. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let mu dalo přednost 16,44 procenta z těch, co trávili čas u televizní obrazovky. Následný rozbor ve studiu Klasifikace na Euro 2016 zhlédlo od jedenácté večer 231 tisíc dospělých a 16,18 procenta publika (17,09 procenta ve věku 15 až 54 let). Samotný zápas by sledovanější než souběžně vysílaný seriál Nemocnice na kraji města po dvaceti letech na ČT 1, a porazil dokonce i show Česko Slovensko má talent na Primě.
STŘEDEČNÍ DATA: Přístav tentokrát podlehl Výměně manželek, pohoršil si o 100 tisíc diváků
Talent od čtvrt na devět zaujal rovných 400 tisíc dospělých diváků, což odpovídalo 11 procentům publika (14 procentům v kategorii 15 až 54 let), Nemocnice na kraji města po dvaceti letech zaujala na ČT 1 od osmé večer 360 tisíc dospělých a 9,86 procenta publika (8,72 procenta ve věku 15 až 54 let). S fotbalem si v přímém souboji o diváky (či spíše divačky) poradila pouze Ordinace v růžové zahradě 2, kterou na hlavním kanálu Novy od 20:20 zhlédlo 1,375 milionu dospělých diváků a 36,55 procenta publika (32,87 procenta ve věku 15 až 54 let). Prima byla stejně jako minulý týden úspěšnější s kulinářskou reality show Ano, šéfe!, jež od půl desáté zaujala 495 tisíc dospělých diváků a 17,80 procenta publika (22,96 procenta ve věku 15 až 54 let). U mladších diváků Zdeněk Pohlreich dokonce porazil bulvární magazín Prásk na konkurenční Nově.
TV Barrandov se večer nedostala ani na 2 %
V absolutním počtu diváků starších 15 let sice Prásk pořad Ano, šéfe! překonal, když jej po Ordinaci sledovalo 618 tisíc dospělých a 19,93 procenta publika, v „novácké“ cílové skupině 15 až 54 let ale dosáhl podílu 16,08 procenta, tedy téměř o sedm procentních bodů nižšího než Ano, šéfe! Souboj podzimních novinek hlavních kanálů Novy a Primy společně s fotbalem na ČT Sport uškodil zejména ČT 1 a pak také hlavnímu kanálu Barrandova. Obě televize v hlavním vysílacím čase zcela propadly: Jednička za prime time oslovila jen 10,65 procenta dospělého publika, TV Barrandov dokonce 1,75 procenta. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let byly výsledky ještě horší: ČT 1 dopadla se 7,35 procenty hůř než ČT Sport a TV Barrandov s 1,22 procenty hůř než ČT 24 nebo Fanda.
MINULÝ ČTVRTEK: Speciál Talentu oslovil jen 304 tisíc diváků, lépe si na Primě vedlo Ano, šéfe!
Fotbal ani podzimní novinky Novy a Primy naopak vůbec neublížily ČT 2, která bodovala cyklem S kuchařem okolo světa, který od osmé večer oslovil v průměru 285 tisíc dospělých diváků a 7,78 procenta publika (7,89 procenta ve věku 15 až 54 let). Nad hranici 200 tisíc diváků se dostal i následující cyklus Cestománie, který od 21:00 vidělo 212 tisíc dospělých diváků a 5,64 procenta publika (4,44 procenta ve věku 15 až 54 let). Nad 200 tisíc diváků se dostala i TV Barrandov, ale ne v hlavním vysílacím čase. Tradičně tuto hranici prolomil podvečerní formát Soudkyně Barbara, který si od 17:20 nenechalo ujít 262 tisíc dospělých diváků a 14,98 procenta publika (15,22 procenta ve věku 15 až 54 let). Naopak hlavní večerní pořad Nikdo není perfektní zcela propadl: po osmé večer jej vidělo pouze 71 tisíc dospělých diváků a 1,88 procenta publika (0,83 procenta ve věku 15 až 54 let).