Meziměsíční vývoj (vs. duben 2015)
Cílová skupina 15+
Hokejové mistrovství světa v květnu výrazně napomohlo České televizi porazit skupinu Nova a v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let se stát lídrem trhu. ČT Sport byla dokonce jedinou televizí měřenou peoplemetry, které ve srovnání s dubnem průměrný celodenní podíl na dospělém publiku stoupl – a to rovnou o 6,77 procentního bodu na hodnotu 10,64 procenta. Na velké plnoformátové stanice to ale nestačilo, a tak se sportovní kanál ČT musel spokojit s pozicí čtyřky na trhu. Hokej nejvíce ubíral diváky hlavnímu programu Novy, který oproti dubnu přišel o 1,84 procentního bodu a vykázal průměrný celodenní podíl 22,89 procenta. Významnějším poklesům se nevyhnuly ani ČT 1 (- 1,37 procentního bodu na 13,53 procenta), Prima (- 0,74 procentního bodu na 12,15 procenta) a Nova Cinema (- 0,64 procentního bodu na 4,12 procenta).
MINULÝ MĚSÍC: Duben se nejlépe vydařil Nově, potvrdil se meziroční trend poklesu plnoformátových televizí
Z pohledu celých televizních skupin květen hrál do karet České televizi. Díky silnému růstu ČT Sport nabrala v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let ve srovnání s dubnem 4,74 procentního bodu a s celkovým podílem 33,80 procenta se stala nejsilnější televizní skupinou v zemi. Nova naopak ztratila 3,06 procentního bodu a s podílem 30,92 procenta se odsunula na pozici dvojky na trhu. Hokej se negativně projevil i na výkonu skupiny Prima, která ztratila 1,20 procentního bodu a vykázala průměrný celodenní podíl 19,19 procenta. Z komerčních televizních skupin stoupal pouze Barrandov, a to díky dvěma novým tematickým kanálům. Ty mu zajistily růst o 0,43 procentního bodu na hodnotu 4,42 procenta.
Cílová skupina 15–54
Jestliže u dospělého publika staršího 15 let Česká televize v květnu „převálcovala“ Novu, v její „vlastní“ cílové skupině diváků od 15 do 54 let se jí to nepodařilo. I pro tuto kategorii ale platí, že v květnu ze všech televizních stanic měřených peoplemetry stoupala pouze ČT Sport. Hokejový šampionát jí zajistil oproti dubnu růst o 8,52 procentního bodu na podíl 13,05 procenta. To bylo více, než v květnu u mladšího publika dosáhly ČT 1 a Prima, sportovní kanál ČT tak byl v této kategorii dvojkou trhu hned po Nově. Té mimochodem v květnu odebral největší část diváků, Nova přišla oproti dubnu o 2,03 procentního bodu a dosáhla podílu 24,75 procenta. Výrazněji klesala i ČT 1 (- 1,38 procentního bodu na 10,11 procenta) a Nova Cinema (- 1,08 procentního bodu na 5,38 procenta).
MINULÝ ROK: Prima v květnu dohnala ČT 1, Česká televize jako skupina nad Novou
V rámci celých televizních skupin si Česká televize díky hokejovému šampionátu v květnu polepšila nejvíc ze všech sledovaných televizních domů. Ani růst o 5,36 procentního bodu na hodnotu 31,05 procenta jí ale v kategorii 15 až 54 let nepomohl k pozici lídra trhu. Tím zůstala Nova, která si sice oproti dubnu v této cílové skupině pohoršila o 3,97 procentního bodu na hodnotu 34,55 procenta, pohodlně to ale stačilo na uhájení pozice jedničky na trhu. Poklesu se nevyhnula ani skupina Prima, ale nebyl tak výrazný jako u Novy – ve srovnání s dubnem ztratila 1,52 procentního bodu a dosáhla průměrného celodenního podílu 18,56 procenta, přičemž nejvíce klesal hlavní kanál a Prima Cool. Skupina Barrandov opět díky dvěma čerstvě spuštěným tematickým kanálům mírně stoupla o 0,35 procentního bodu na hodnotu 3,19 procenta.
Meziroční vývoj (vs. květen 2014)
Cílová skupina 15+
V meziročním srovnání s loňským květnem si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. I když i loni v květnu vysílala hokejový šampionát, letos vykázala podíl o 3,04 procentního bodu vyšší, konkrétně 10,64 procenta. Stoupala i Nova Cinema, i když ne tak razantně (+ 0,32 procentního bodu na 4,12 procenta), a ČT 2 (+ 0,22 procentního bodu na 4,17 procenta). Nejvýznamnější meziroční pokles potkal hlavní kanál Primy, který se propadl o 2,11 procentního bodu na hodnotu 12,15 procenta. Nedařilo se ani hlavnímu programu TV Barrandov, který klesl o 1,04 procentního bodu na 3,84 procenta, a také ČT 1, jejíž podíl klesl o 0,74 procentního bodu na 13,53 procenta.
Česká televize jako jediná ze čtyř velkých televizních skupin v zemi zaznamenala v květnu meziroční růst v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. Polepšila si o 2,52 procentního bodu na hodnotu 33,80 procenta. Všechny komerční televizní skupiny klesaly. Nejvíc skupina Prima, která si pohoršila o 2,28 procentního bodu na podíl 19,19 procenta. Přitom jeden z jejích čtyř kanálů, Prima love, meziročně stoupal. Klesala také skupina Barrandov, a to i přes to, že letos v květnu vykazovala data za tři programy, zatímco loni pouze za jeden. Pohoršila si o 0,46 procentního bodu na hodnotu 4,42 procenta. Skupina Nova klesla jen nepatrně o 0,06 procentního bodu na souhrnných 30,92 procenta.
Cílová skupina 15–54
U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila rovněž ČT Sport, konkrétně o 3,62 procentního bodu na hodnotu 13,05 procenta. Stoupala ale i Nova Cinema, a to o 0,43 procentního bodu na 5,38 procenta, a rovněž její sesterská stanice Smíchov, která si připsala 0,26 procentního bodu na 2,12 procenta. Největší meziroční pokles u mladšího publika vykázala ČT 1, jež se propadla o 1,41 procentního bodu na 10,11 procenta. Víc než procentní pokles zaznamenala také „velká“ Prima (- 1,34 procentního bodu na 9,47 procenta) a hlavní kanál Barrandova (- 1,06 procentního bodu na 2,64 procenta).
Jestliže u dospělého publika nad 15 let z velkých televizních skupin meziročně stoupala pouze Česká televize, u mladší divácké kategorie 15 až 54 let se k ní přidala i skupina Nova. Kavčí hory ale stoupaly více, konkrétně o 2,06 procentního bodu na letošní souhrnný květnový podíl 31,05 procenta. Skupina Nova si meziročně polepšila o 0,27 procentního bodu na 34,55 procenta. Největší pokles vykázala skupina Prima, která se jako celek propadla o 1,87 procentního bodu na hodnotu 18,56 procenta. Klesala ale také skupina Barrandov, a to i přes to, že se srovnával výkon tří jejích kanálů za letošní květen s pouhým jedním kanálem za loňský květen. Pohoršila si o 0,51 procentního bodu na souhrnný podíl 3,19 procenta.