Na likealyzer.com prostě zadáte adresu Stránky na Facebooku, kliknete na ikonku lupy a chvíli počkáte.Dočkáte se slovních doporučení a některých číselných ukazatelů. Je samozřejmě na vás, nakolik se jimi budete řídit a co vám řeknou.
Co například LikeAlyzer doporučí? Logické a správně doporučení je, ptejte se více svých fanoušků – správný postup, snažit se vyvolávat konverzaci. Stejně tak je správné, pokud doporučí, podporujte fanoušky, aby se oni ptali vás. V obou případech vše poslouží dobré věci jak z pohledu EdgeRanku, tak z pohledu budování vztahu s vanoušky.
Doporučení publikujte více fotografií zdaleka není špatné, ale je potřeba to nepřehánět. Byť tradičně fotografie jsou jedním z prospěšných nástrojů pro vyšší „engagement“ neboli zapojení fanoušků. Pokud vám doporučí publikujte častěji, tak je vhodné to vzít vážně.
Mimochodem, pokud vám LikeAlyzer doporučí abyste přidali více milníků (milestone), tak to až tak vážně neberte, byť pro firemní Stránky to udělat jde – vliv na fanoušky to mít nebude. Z milníků se stává mrtvá výplň v historii Stránky.
V číselné části LikeAlyzer nabídne pohled na klasická čísla, včetně zhodnocení – počet fanoušků a jejich růst, PTAT a konstatování, zda jde o číslo dobré, míru zapojení fanoušků (cože je PTAT vs. celkový počet fanoušků) – kde mimochodem doporučuje alespoň 7%.
Nechybí ani snaha o analýzu příspěvků stránky – kolik jich dáváte denně (pro moji POOH.CZ například 25), vyčíslení, jaké typy příspěvků používáte. Pokusí se vám zjistit i kdy byste měli zveřejňovat příspěvky – z pohledu zapojení fanoušků, nikoliv možnosti oslovit maximum fanoušků. Prospěšné u tohoto doporučení může být, že to opravdu určují z příspěvků a nedoporučují cosi univerzálního.
Další hodnocené? Délka příspěvků, zda se v příspěvcích na něco ptáte, zda používáte hashtagy a zjištění, na co nejlépe fanoušci reagují (v mém případě například na odkazy, ale to je logické, na POOH.CZ se z 80 % používají právě odkazy).
K čemu použít LikeAlyzer
Neberte LikeAlyzer jako univerzální řešení. Stejně jako různé SEO analyzátory vám ani tato pomůcka nedá univerzálně použitelnou a vždy správnou odpověď. Prošel jsem si výsledky LikeAlyzeru pro skoro dvě desítky Stránek a ve většinu případů mohou jím červeně označené věci být (alespoň) důvodem k zamyšlení.
Kde může LikeAlyzer být dobrý? Pokud někdo se Stránkou začíná – tam pomůže snadno a rychle odhalit zapomenuté věci. Jako třeba odkaz na web, vyplnění informace, zapomínání na nutnost odpovídat fanouškům, atd.
LikeAlyzer navíc nechce práva k vašemu účtu ani Stránkám a ochotně zpracuje jakoukoliv Stránku – můžete si tak udělat porovnání vlastní Stránky a konkurenta. A rychle tak vidět, kde se lišíte.
PS: Pokud budete přemýšlet nad tím, pro čí Stránku platí screenshoty, tak jde o Stránku Vodafone.