Trh s televizní reklamou nečeká přechodem na zemské digitální vysílání žádná radikální změna. Většinu reklamních příjmů, až 75 procent, pohltí největší televizní stanice, které už dnes vysílají analogově, upozorňují dnešní Lidové noviny. Peněz na reklamu víc nebude, diváků také víc nebude a nebudou se na televizi dívat déle,
popisují LN nejskeptičtější úhel pohledu mediálních zastupitelství.
Zástupci mediálek se shodují, že pro úspěch nových digitálních programů bude důležitá rychlost rozšiřování pokrytí multiplexů a penetraxe set-top-boxů v českých domácnostech. Hlad po nové televizi tu určitě existuje, ale na druhou stranu nelze přehlížet velmi malý podíl kabelových kanálů na sledovanosti. Z pohledu reklamního trhu bude také záležet na srovnatelnosti všech vysílajících stanic podle stejných kritérií. Noví vysílatelé by se tedy měli připojit i k peoplemetrovému měření sledovanosti, aby mohli poskytovat agenturám relevantní údaje,
řekl LN Šimon Leitner, ředitel mediální agentury Vizeum.
Podle marketingového ředitele společnosti Arbomedia Štěpána Woldeho lze zájemce o digitální vysílání rozdělit do tří skupin: na stávající provozovatele analogového vysílání, regionální televize a žadatele, kteří dosud televize neprovozují, ale mají za sebou silné ekonomické subjekty. Noví vysílatelé se musejí snažit investovat do programu i do technologií a bojovat o přežití. Silní hráči mohou čekat, a kdyby se těm menším začalo dařit, mohou je obchodně přitlačit ke zdi,
míní Wolde.
Digitální vysílání umožní také další typy reklamy, například interaktivitu, kdy si divák bude moci inzerovaný výrobek nebo službu objednat rovnou dálkovým ovladačem televizoru. Štěpán Wolde je ale k takovým službám skeptický. Nezasáhnou podle něj dostatečný počet diváků, takže zůstanou na okraji zájmu inzerentů i mediálních zastupitelství.