Český telekomunikační úřad (ČTÚ) ve své monitorovací zprávě za leden 2010 konstatuje, že v loňském kalendářním roce k němu doputovalo o 11,1 procenta více stížností od účastníků a uživatelů, než v roce předchozím. Za rok 2009 Český telekomunikační úřad eviduje 1 556 stížností, z čehož 353 (22,6 procent) stížností bylo nedůvodných a nedošlo k porušení zákona o elektronických komunikacích, 200 (12,9 procent) stížností nebyl ČTÚ příslušný vyřídit a 1 003 (64,5 procent) stížnosti vyřídil ČTÚ postupem podle zákona o elektronických komunikacích. Nejvíce stížností se týkalo vyúčtování. Ty tvořily téměř třetinu ze všech stížností.
V průběhu roku 2009 ČTÚ zaznamenal nárůst počtu stížností na službu přenesení čísla v mobilní síti v souvislosti s technickými potížemi při nasazení nového zákaznického systému společnosti Telefónica O2. Na základě podaných stížností jakož i vlastního šetření vydal ČTÚ dne 29. prosince 2009 rozhodnutí o uložení pokuty společnosti Telefónica O2 ve věci neplnění podmínek opatření obecné povahy č. OOP/10/07.2005–3, ve znění pozdějších změn,
uvádí Český telekomunikační úřad v souhrnné tiskové zprávě.