Hlavní navigace

Loňské tržby e-shopu Českých drah překonaly 100 milionů korun

Jiří Macich ml.

České dráhy zveřejnily výsledky svého e-shopu za kalendářní rok 2009, kde loni zákazníci provedli více jak 422 000 transakcí. Počet transakcí tak meziročně stoupl o 15 procent. Ještě více poskočily tržby. Zákazníci loni v e-shopu Českých drah utratily celkem téměř 109 milionů korun, což značí meziroční nárůst tržeb o 50 procent. Od spuštění internetového obchodu Českých drah na konci roku 2005 bylo jeho prostřednictvím k dnešnímu dni realizováno přibližně 952 000 transakcí, při kterých dopravce…

České dráhy zveřejnily výsledky svého e-shopu za kalendářní rok 2009, kde loni zákazníci provedli více jak 422 000 transakcí. Počet transakcí tak meziročně stoupl o 15 procent. Ještě více poskočily tržby. Zákazníci loni v e-shopu Českých drah utratily celkem téměř 109 milionů korun, což značí meziroční nárůst tržeb o 50 procent. Od spuštění internetového obchodu Českých drah na konci roku 2005 bylo jeho prostřednictvím k dnešnímu dni realizováno přibližně 952 000 transakcí, při kterých dopravce utržil necelých 220 milionů korun. Loni se nejvíce prodávaly jízdenky, které představovaly více než 228 000 transakcí. Na druhém místě je prodej rezervací s více než 143 000 transakcemi.

Větší zájem o e-shop souvisí s jeho jednoduchým použitím i rozšířením nabízených služeb. E-shop nyní nabízí například nákup vnitrostátních jízdenek pro rychlíky bez nutnosti pořízení rezervace, zatímco dříve byl prodej jízdenky vázán vždy také na rezervaci místa. Výrazně vyšší růst tržeb pak souvisí hlavně s růstem prodeje mezistátních jízdenek eTiket. V současné době se velmi rozšířila nabídka levného cestování po Rakousku. Dnes je možné na Internetu zakoupit eTikety do většiny velkých rakouských měst včetně například Insbrucku nebo Bregenze, vyjmenovává novinky Aleš Ondrůj, ředitel odboru produktů a obchodu Českých drah. (Tisková zpráva)

Našli jste v článku chybu?