Google podle všeho neporušuje zákon, když v rámci Google AdWords prodává reklamu ke klíčovým slovům, která jsou ochrannou známkou třetí strany a americký internetový kolos k nim nevlastní žádná práva. K tomuto závěru dospěl generální advokát, který působí u soudu Evropské unie v Lucemburku. Některé firmy si však myslí pravý opak a třeba společnost Louis Vuitton se proti současným možnostem prodeje reklamy v rámci Google AdWords brání u francouzského soudu. Ten se však obrátil právě na úřadu generálního advokáta s žádostí o radu.
Google se nedopustil porušení ochranných známek, když umožňuje zájemcům, aby si prostřednictvím AdWords vybrali libovolná klíčová slova,
uvedl generální advokát Poiares Maduro. Je pravděpodobné, že francouzský soud se tímto závěrem bude řídit a Louis Vuitton tak nakonec celý spor prohraje. Poiares Maduro tvrdí, že výběrem klíčových slov pro zobrazování inzerce se neuskutečňuje prodej výrobku, ke kterému jsou práva vázána a současnou praxí Google AdWords nikoho nepoškozuje. (Finanční noviny)