Soustředit se především na aktivity, které souvisí hlavně s televizním byznysem, se chce do budoucna mediální gigant CME, který v České republice vlastní televizní skupinu Nova. V rozhovoru pro zpravodajskou agenturu Reuters to uvedli ředitelé CME Christoph Mainusch (zároveň i šéf TV Nova) a Michael Del Nin. Prodej „non-core“ aktivit, tedy těch, které nesouvisí s hlavním byznysem CME, patří sem řetězec kin v Rumunsku, by měl proběhnout pravděpodobně ještě do konce letošního roku. CME chce posilovat zejména televizní aktivity.
ANALÝZA: Jak se vyvíjí hospodaření majitele Novy po odchodu “superšéfa” Adriana Sarbu?
CME je v současné době v České republice lídrem televizního trhu u mladšího publika, tedy ve skupině od 15 do 54 let. Reuters připomíná zejména její klíčové podzimní formáty, mezi které patří reality show Výměna manželek a kulinářský pořad MasterChef. Del Nin s Mainuschem převzali CME v roce 2013 a provedli rozsáhlou restrukturalizaci, která měla za cíl snížit firemní náklady a naopak zvýšit zisk celé skupiny. Českou republiku považují oba manažeři za klíčový trh a s aktuálním vývojem hospodaření jsou spokojeni. Do své videoplatformy Voyo chce CME nadále investovat, příchodu Netflixu se díky dostatku lokálního obsahu neobává.