Hlavní navigace

Majitel Travelu a Food Network dokončil akvizici polské komerční skupiny TVN

8. 7. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

V blízké době plánuje Scripps zvýšit svou hodnotu v podniku na 66 % a budoucím cílem je plné ovládnutí skupiny TVN. Cenová nabídka za tuto transakci zatím nebyla stanovena.

Americká společnost Scripps Networks Interactive, která mimo jiné provozuje v České republice a na Slovensku kanály Travel Channel, Food Network a Fine Living, oznámila v minulém týdnu dokončení akvizice významné komerční mediální skupiny TVN, pro odkup jejíchž 52,7 % akcií se již v minulosti rozhodla. Zaplatit by měla částku 584 milionů euro, což je v přepočtu necelých 16 miliard korun. Scripps se zároveň zavázala, že na sebe převezme dluh ve výši 856 milionů euro (přibližně 23 miliard korun). Akvizici v TVN chápe Scripps jako významný krok související s její mezinárodní expanzí.

K TÉMATU: Majitel Travel Channel zaplatí za rozhodující podíl v polské skupině TVN 16 miliard

TVN je silná a zisková společnost vlastnící velký manažerský tým pod vedením Markuse Tellenbacha. Věříme, že vlastnictví tohoto podniku mu může přinést v dlouhodobém horizontu další růst, konstatoval Kenneth W. Lowe, prezident, předseda představenstva a generální ředitel Scripps Networks Interactive. Americká společnost ale pochopitelně míří ještě výš a nechce se spokojit jen s mírně nadpolovičním podílem. V blízké době plánuje zvýšit svou hodnotu v podniku na 66 % a budoucím cílem je plné ovládnutí skupiny TVN. Cenová nabídka za tuto transakci ale zatím nebyla stanovena.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.